Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venäjän yölliset iskut Kiovassa aiheuttivat useita kuolemia, ja Porissa kaupungin työntekijää uhattiin aseella. Venäjä iski Kiovaan yöllä, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Hamas on päättänyt hajottaa hallintonsa Gazassa, joka on ollut vallassa lähes kaksikymmentä vuotta. Tämä avaa tietä Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin rauhanneuvostolle. Gazan hallintoa johtaa nyt väliaikaisesti uusi komitea.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Hamas on päättänyt hajottaa hallintonsa Gazassa, joka on ollut vallassa lähes kaksikymmentä vuotta. Tämä avaa tietä Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin rauhanneuvostolle. Gazan hallintoa johtaa nyt väliaikaisesti uusi komitea.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.7.2026 klo 14:13, pääluokka Politiikka.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Yle Uutiset, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Hamas hajottaa hallintonsa Gazassa • Hamas hajottaa hallintoelimensä Gazassa • Hamas hajottaa hallintoelimensä Gazassa.
Hamas lopettaa hallintonsa Gazassa
Hamas on päättänyt lopettaa hallintonsa Gazassa. Hallinto on ollut vallassa lähes kaksikymmentä vuotta. Uuden komitean on määrä johtaa Gazan asioita. Tämä muutos tapahtuu Yhdysvaltain rauhanneuvoston myötä.
Hamas on päättänyt hajottaa hallintonsa Gazassa, joka on ollut vallassa lähes kaksikymmentä vuotta. Tämä avaa tietä Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin rauhanneuvostolle. Gazan hallintoa johtaa nyt väliaikaisesti uusi komitea.
Hamas on päättänyt hajottaa hallintoelimensä, joka on johtanut Gazan kaistaa lähes 20 vuotta. Uuden siviilihallinnon, NCAG:n, on tarkoitus ottaa vastuu Gazan hallinnosta asiantuntijoista koostuvana ryhmänä. Hallinnon hätäkomitean johtaja…
Hamas on ilmoittanut hajottavansa hallintoelimensä, joka on hallinnut Gazan aluetta lähes 20 vuotta. Tiedon vahvisti Hamasin hallituksen tiedottaja uutistoimisto AFP:lle. Muutos voi vaikuttaa alueen poliittiseen tilanteeseen.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump pyysi Fifalta yhdysvaltalaisjalkapalloilija Folarin Balogunin pelikieltoa arvioimaan uudelleen. Trump soitti asiasta Fifan puheenjohtajalle Gianni Infantinolle, jonka kanssa hänellä…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Trump
Helsingin Sanomien gallupin mukaan valtiovarainministeri Riikka Purra ja sosiaali- ja terveysministeri Wille Rydman saavat kansalta huonoimmat arviot. Rydmanin ja Purran suoriutumista arvioi…
Politiikka
Suomi hankkii lyhyen kantaman ilmatorjuntaohjusjärjestelmiä Ruotsista. Puolustusministeri Antti Häkkänen on valtuuttanut hankinnan, jonka arvo on 108 miljoonaa euroa ilman arvonlisäveroa. Uudet järjestelmät…
Politiikka
Jürgen Klopp on arvostellut FIFA:n päätöstä kumota Folarin Balogunin pelikielto jalkapallon MM-kisoissa. Kritiikin taustalla ovat väitteet, että Donald Trump olisi vaikuttanut päätökseen.…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Trump
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump varoitti, että amerikkalainen identiteetti on hyökkäyksen kohteena. Hän syytti vasemmistolaisia radikaaleja ja ääriryhmiä, mutta ei tarkentanut väitteitään. Trump…
Politiikka • jaetut avainsanat: #Trump
Apulaisoikeusasiamies Susanna Lindroos-Hovinheimo on huolissaan terveydenhuollon asiakasmaksujen korotuksista. Hän on antanut lausunnon sosiaali- ja terveysministeriölle, jossa hän kritisoi suunniteltuja korotuksia ja uusia…
Politiikka
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 06.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat runsaita maan eteläosissa. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.