Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venäjän yölliset iskut Kiovassa aiheuttivat useita kuolemia, ja Porissa kaupungin työntekijää uhattiin aseella. Venäjä iski Kiovaan yöllä, mikä…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Sri Lankassa on tapahtunut vakavia vankilamellakoita, joissa on kuollut ainakin 25 ihmistä. Väkivaltaisuudet alkoivat sunnuntaina ja niissä on loukkaantunut noin 100 henkilöä. Uhrien joukossa on sekä vankeja että vankilan henkilökuntaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Sri Lankassa on tapahtunut vakavia vankilamellakoita, joissa on kuollut ainakin 25 ihmistä. Väkivaltaisuudet alkoivat sunnuntaina ja niissä on loukkaantunut noin 100 henkilöä. Uhrien joukossa on sekä vankeja että vankilan henkilökuntaa.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 6.7.2026 klo 14:39, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Keskisuomalainen, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Sri Lankassa vankilamellakoissa kuoli kymmeniä • Sri Lankassa vankilamellakassa kuoli 19 • Vankilamellakassa Sri Lankassa kuoli 19.
Vankilamellakoissa kuoli kymmeniä
Sri Lankassa on ollut vakavia mellakoita vankilassa. Mellakat alkoivat sunnuntaina ja niissä on kuollut ainakin 25 ihmistä. Noin 100 ihmistä on loukkaantunut. Uhrien joukossa on vankeja ja vankilan työntekijöitä. Vankilajärjestelmä on myös ylikuormittunut.
Sri Lankassa on tapahtunut vakavia vankilamellakoita, joissa on kuollut ainakin 25 ihmistä. Väkivaltaisuudet alkoivat sunnuntaina ja niissä on loukkaantunut noin 100 henkilöä. Uhrien joukossa on sekä vankeja että…
Sri Lankassa tapahtui vakava vankilamellakka, jossa kuoli ainakin 19 ihmistä ja yli sata haavoittui. Mellakka sai alkunsa kahden huumejengin välisestä konfliktista. Kuolleista neljä oli vanginvartijoita, ja tilanne on…
Sri Lankassa vankilamellakassa on kuollut ainakin 19 ihmistä ja yli sata on haavoittunut. Mellakka alkoi kahden huumejengin välisestä konfliktista sunnuntai-iltana. Kuolleista neljä oli vanginvartijoita ja vankilassa on noin…
Ulkoministeri Elina Valtonen tapasi Kiinan ulkoministerin Wang Yin Helsingissä. Tapaaminen käsitteli maiden suhteita ja globaaleja kysymyksiä, mukaan lukien ihmisoikeudet ja Kiinan tuki…
Ulkomaat
New Yorkissa on tapahtunut ampumistapahtuma itsenäisyyspäivän juhlintojen yhteydessä, jossa on ammuttu ainakin kahdeksaa ihmistä. Loukkaantuneiden joukossa on useita lapsia, ja yksi uhreista…
Ulkomaat
Kiinan ulkoministeri Wang Yi saapuu Suomeen 5. heinäkuuta ja tapaa ulkoministeri Elina Valtosen sekä presidentti Alexander Stubbin. Vierailu on merkittävä, sillä Kiinan…
Ulkomaat
Donald Trump tapaa Ukrainan ja Syyrian presidentit Naton huippukokouksessa Turkissa. Tapaamiset ovat osa Trumpin pyrkimyksiä ratkaista Ukrainan kriisi ja keskustella Syyrian tilanteesta.…
Ulkomaat
Kiina ja Venäjä järjestävät yhteiset merisotaharjoitukset Itä-Kiinassa. Harjoitus, nimeltään Joint Sea-2026, toteutetaan Qingdaon edustalla. Harjoituksen jälkeen maiden joukot tekevät yhteistä meripartiointia Tyynenmeren…
Ulkomaat
Venezuelan maanjäristyksissä kuolleiden määrä on noussut lähes 3 000:een, mikä on yli 300 enemmän kuin aiemmin. Loukkaantuneita on arviolta yli 16 000,…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 06.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat runsaita maan eteläosissa. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.