Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Puolustusvoimat rajoittaa liikennettä Suomenlahdella Ukrainan puolustussodan vuoksi. Palkkojen yhtenäistäminen hyvinvointialueilla tulee maksamaan satoja miljoonia euroja.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Alko avasi ensimmäistä kertaa ovensa sunnuntaina, ja asiakkaat jonottivat innokkaasti myymälän eteen. Vaasan Asevelikylässä tunnelma oli hyvä, ja monet halusivat tallentaa hetken muistoihinsa. Harjoittelijamyyjä Mari Ikonen kertoi asiakkaiden olevan iloisia.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Alko avasi ensimmäistä kertaa ovensa sunnuntaina, ja asiakkaat jonottivat innokkaasti myymälän eteen. Vaasan Asevelikylässä tunnelma oli hyvä, ja monet halusivat tallentaa hetken muistoihinsa. Harjoittelijamyyjä Mari Ikonen kertoi asiakkaiden olevan iloisia.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.7.2026 klo 18:36, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilkka-Pohjalainen, Savon Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Alko avasi sunnuntaina ensimmäistä kertaa • Alko avasi ensimmäistä kertaa sunnuntaina • Alko avaa ovensa sunnuntaisin ensimmäistä kertaa.
Alko avasi sunnuntaina ensimmäistä kertaa
Alko myymälä avasi ovensa sunnuntaina ensimmäistä kertaa. Asiakkaat jonottivat myymälän eteen. Tunnelma oli hyvä ja ihmiset olivat iloisia. Monet halusivat ottaa kuvia tästä historiallisesta hetkestä.
Alko avasi ensimmäistä kertaa ovensa sunnuntaina, ja asiakkaat jonottivat innokkaasti myymälän eteen. Vaasan Asevelikylässä tunnelma oli hyvä, ja monet halusivat tallentaa hetken muistoihinsa. Harjoittelijamyyjä Mari Ikonen kertoi asiakkaiden…
Alko avasi sunnuntaina myymälänsä Kuopiossa, mikä herätti asiakkaita liikkeelle. Aukioloajat ovat nyt kello 12–18, ja tämä muutos mahdollistaa esimerkiksi perhejuhlien järjestämisen helpommin. Yhteensä 35 Alkon liikettä avaa ovensa…
Eduskunta on hyväksynyt alkoholilain muutoksen, joka mahdollistaa Alkojen aukiolon sunnuntaisin ja arkipyhinä. Kansanedustaja Tere Sammallahti on pitkään vaatinut alkoholipolitiikan vapauttamista ja pitää tätä muutosta askeleena kohti eurooppalaisempaa lähestymistapaa.…
Salon Alko avasi ovensa ensimmäistä kertaa sunnuntaina, mikä herätti innostusta paikallisten keskuudessa. Ensimmäinen asiakas, Mauri Rantakaulio, saapui paikalle ajoissa ja osti giniä. Vaikka useat Alkot pysyvät sunnuntaisin kiinni,…
Kauppakeskus Sepän Alko avasi ovensa ensimmäistä kertaa sunnuntaina, mikä on historiallinen hetki. Alkoholin myynti sunnuntaisin on mahdollista alkoholilain muutoksen myötä, ja myymälä on nyt auki joka päivä. Ensimmäinen…
Alkon myymälät avasivat ovensa ensimmäistä kertaa sunnuntaina 2. heinäkuuta. Tämä muutos on mahdollistunut alkoholilain muutosten ansiosta, jotka eduskunta hyväksyi kesäkuussa. Vaikka vain…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Alko, #Sunnuntai
Alkon myymälät ovat ensimmäistä kertaa auki sunnuntaisin. 35 myymälää palvelee asiakkaita kello 12–18, ja asiakasmäärät ovat olleet odotettua vilkkaampia. Alkon palvelujohtaja Tatu…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Alko, #Sunnuntai
Suojelupoliisi (Supo) vastaanotti 2 850 hakemusta henkilötiedustelijaksi viime keväänä. Rekrytointikampanja herätti laajaa huomiota, ja hakemuksia tuli erityisesti pääkaupunkiseudun julkisesta liikenteestä. Supo etsi…
Kotimaa
Alkon myymälät avautuvat tänään ensimmäistä kertaa sunnuntaisin. Yhteensä 35 myymälää palvelee asiakkaita sunnuntaisin kello 12–18. Uuden alkoholilain myötä Alko voi laajentaa aukioloaikojaan…
Kotimaa • jaetut avainsanat: #Alko
Noin 70-vuotias mies löytyi hukkuneena Savitaipaleelta Etelä-Karjalasta. Hänen lähettyvillään oli vene, mutta tapahtumaa ei nähty. Poliisi tutkii hukkumissyytä, mutta rikosta ei epäillä.
Kotimaa
Jyväskylässä Kuokkalassa syttyi palamaan kaksikerroksinen luhtitalo. Pelastustoiminta on käynnissä, ja talosta on pelastettu ihmisiä, mutta kukaan ei loukkaantunut. Palon syttymissyytä tai vahinkojen…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät ovat maan lounaisissa osissa pieniä ja muualla maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.