Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin keskustassa tapahtui puukotus sunnuntaina aamuyöllä, kun vuonna 1983 syntynyt mies puukotti vuonna 1999 syntynyttä uhria ylävartaloon.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kiina ja Venäjä järjestävät yhteiset merisotaharjoitukset Itä-Kiinassa. Harjoitus, nimeltään Joint Sea-2026, toteutetaan Qingdaon edustalla. Harjoituksen jälkeen maiden joukot tekevät yhteistä meripartiointia Tyynenmeren alueella.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kiina ja Venäjä järjestävät yhteiset merisotaharjoitukset Itä-Kiinassa. Harjoitus, nimeltään Joint Sea-2026, toteutetaan Qingdaon edustalla. Harjoituksen jälkeen maiden joukot tekevät yhteistä meripartiointia Tyynenmeren alueella.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.7.2026 klo 12:40, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kiina ja Venäjä järjestävät merisotaharjoitukset • Kiina ja Venäjä järjestävät merisotaharjoitukset • Kiina ja Venäjä järjestävät merisotaharjoitukset.
Kiina ja Venäjä tekevät meriharjoituksen
Kiina ja Venäjä järjestävät merisotaharjoituksen Itä-Kiinassa. Harjoitus on nimeltään Joint Sea-2026 ja se tapahtuu Qingdaon edustalla. Harjoituksen jälkeen maat tekevät yhdessä meripartiointia Tyynenmeren alueella. Harjoituksen tarkoitus on vastata turvallisuushaasteisiin ja turvata rauha.
Kiina ja Venäjä järjestävät yhteiset merisotaharjoitukset Itä-Kiinassa. Harjoitus, nimeltään Joint Sea-2026, toteutetaan Qingdaon edustalla. Harjoituksen jälkeen maiden joukot tekevät yhteistä meripartiointia Tyynenmeren alueella.
Kiina ja Venäjä toteuttavat yhteiset merisotaharjoitukset Itä-Kiinassa. Harjoitus, nimeltään Joint Sea-2026, pidetään Qingdaon edustalla, mutta tarkka ajankohta ei ole vielä tiedossa. Harjoitusten jälkeen maiden joukot tekevät yhteisiä meripartioita…
Kiina ja Venäjä toteuttavat yhteiset merisotaharjoitukset Itä-Kiinassa. Harjoitus, nimeltään Joint Sea-2026, pidetään Qingdaon edustalla. Harjoitusten jälkeen maiden joukot tekevät yhteisiä meripartioita Tyynenmeren alueella.
Puola valmistautuu mahdollisiin Venäjän sotilaallisiin provokaatioihin lähikuukausina. Pääministeri Donald Tusk vahvisti, että maa ottaa huomioon erilaisia skenaarioita Yhdysvaltojen varoitusten jälkeen. Yhdysvaltojen tiedustelutiedot…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä
Venäjä ilmoittaa vallanneensa strategisesti tärkeän Kostjantjnivkan kaupungin Itä-Ukrainassa. Kaupunki sijaitsee tärkeän tieyhteyden varrella, joka yhdistää viimeiset Ukrainan hallussa olevat kaupungit Donbassin alueella.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä
Ukraina on hyökännyt öljyterminaaliin Pietarissa, ja kuvernööri Aleksandr Beglov vahvisti, että Venäjä on pudottanut kymmeniä drooneja kaupungin yllä. Isku ei aiheuttanut henkilövahinkoja,…
Ulkomaat
Nasa on aloittanut operaation pelastaakseen Swift-teleskoopin, joka uhkaa pudota Maahan. Teleskooppi tutkii gammapurkauksia, ja sen pelastusoperaatio on korkean riskin projekti. Robottihuoltoalus Linkin…
Ulkomaat
Teheranissa järjestetään Ali Khamenein hautajaiset, joihin odotetaan yli 10 miljoonaa osanottajaa. Khamenei, joka toimi Iranin ylimpänä johtajana vuodesta 1989, kuoli helmikuussa alkaneessa…
Ulkomaat
Venäjä ilmoittaa vallanneensa strategisesti tärkeän Kostjantjnivkan kaupungin Itä-Ukrainassa. Kaupunki sijaitsee keskeisellä tieyhteydellä, joka johtaa Ukrainan viimeisiin hallussa oleviin kaupunkeihin Donbassin alueella. Presidentti…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät ovat maan lounaisissa osissa pieniä ja muualla maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.