Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Puolustusvoimat rajoittaa liikennettä Suomenlahdella Ukrainan puolustussodan vuoksi. Palkkojen yhtenäistäminen hyvinvointialueilla tulee maksamaan satoja miljoonia euroja.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin itsenäisyyspäivän puhe viivästyi ukkosmyrskyn vuoksi. Puheessaan Trump ylisti Yhdysvaltoja ja varoitti kommunismin uhasta. Hän puolusti myös aselakeja, eikä puheessa ollut yllättäviä lausuntoja.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin itsenäisyyspäivän puhe viivästyi ukkosmyrskyn vuoksi. Puheessaan Trump ylisti Yhdysvaltoja ja varoitti kommunismin uhasta. Hän puolusti myös aselakeja, eikä puheessa ollut yllättäviä lausuntoja.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.7.2026 klo 08:24, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Trumpin itsenäisyyspäivän puhe viivästyi • Trumpin itsenäisyyspäivän puhe viivästyi myrskyn takia.
Trumpin puhe viivästyi myrskyn takia
Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin itsenäisyyspäivän puhe viivästyi ukkosmyrskyn vuoksi. Trump piti puheensa varhain aamulla. Hän ylisti Yhdysvaltoja ja sanoi, että kommunismi uhkaa maata. Trump myös puolusti aselakeja. Puheessa ei ollut yllättäviä asioita.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin itsenäisyyspäivän puhe viivästyi ukkosmyrskyn vuoksi. Puheessaan Trump ylisti Yhdysvaltoja ja varoitti kommunismin uhasta. Hän puolusti myös aselakeja, eikä puheessa ollut yllättäviä lausuntoja.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin itsenäisyyspäivän puhe viivästyi kovan ukonilman vuoksi. Puheensa aikana Trump ylisti Yhdysvaltoja ja varoitti kommunismin uhasta. Hän myös puolusti aselakeja ja korosti maan voimaa.
Yhdysvalloissa vietetään lauantaina itsenäisyyden 250-vuotispäivää. Juhlallisuuksiin kuuluu presidentti Trumpin puhe ja suuri ilotulitus Washingtonissa. Itärannikolla on kuitenkin kärsitty ankarasta helteestä, mikä on…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat, #Trump
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump piti itsenäisyyspäivän puheen Washingtonin National Mall -puistossa, vaikka kova ukonilma lykkäsi tilaisuutta. Puheessaan Trump ylisti Yhdysvaltoja ja varoitti…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #Yhdysvallat
Washingtonissa järjestettävä Salute to America -tapahtuma keskeytettiin myrskyn vuoksi. Yleisöä ohjeistettiin evakuoitumaan läheisiin rakennuksiin ja museoihin. Presidentti Trumpin puheen kohtalo on nyt…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Washington, #Trump
Lähestyvä ukkosmyrsky on pakottanut evakuoimaan juhlijoita Washingtonin itsenäisyyspäivän tapahtumista. Freedom 250 -yhtiö on kehottanut ihmisiä hakeutumaan suojaan läheisiin rakennuksiin. Presidentti Trumpin puhe…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Washington, #Trump
Yhdysvalloissa vietetään itsenäisyyspäivää lauantaina, jolloin järjestetään konserttien, paraatien ja ilotulitusten juhla. Helteet uhkaavat juhlia, ja Washingtonissa paraati on peruttu kuumuuden vuoksi. Presidentti…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat, #Trump
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump puhui Mount Rushmoressa itsenäisyysjuhlien yhteydessä. Lauantaina vietetään 250-vuotisjuhlaa itsenäisyysjulistuksesta, joka on keskeinen osa Yhdysvaltojen historiaa. Juhlavuoden tapahtumia on…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #Yhdysvallat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät ovat maan lounaisissa osissa pieniä ja muualla maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.