Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin keskustassa tapahtui puukotus sunnuntaina aamuyöllä, kun vuonna 1983 syntynyt mies puukotti vuonna 1999 syntynyttä uhria ylävartaloon.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump piti itsenäisyyspäivän puheen, joka jouduttiin lykkäämään ukkosmyrskyn vuoksi. Puheessaan Trump ylisti Yhdysvaltoja ja varoitti kommunismista, sekä puolusti aselakeja. Hän korosti maan voimaa ja ylpeyttä sen saavutuksista.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump piti itsenäisyyspäivän puheen, joka jouduttiin lykkäämään ukkosmyrskyn vuoksi. Puheessaan Trump ylisti Yhdysvaltoja ja varoitti kommunismista, sekä puolusti aselakeja. Hän korosti maan voimaa ja ylpeyttä sen saavutuksista.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.7.2026 klo 11:00, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Turun Sanomat, Ilkka-Pohjalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Trump piti itsenäisyyspäivän puheen myrskyn jälkeen • Trump piti itsenäisyyspäivän puheen myrskystä huolimatta.
Trump piti puheen itsenäisyyspäivänä
Donald Trump piti puheen itsenäisyyspäivänä. Puhetta jouduttiin lykkäämään myrskyn takia. Trump ylisti Yhdysvaltoja ja varoitti kommunismista. Hän myös puolusti aselakeja ja korosti maan voimaa. Puheessa ei ollut yllättäviä asioita.
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump piti itsenäisyyspäivän puheen, joka jouduttiin lykkäämään ukkosmyrskyn vuoksi. Puheessaan Trump ylisti Yhdysvaltoja ja varoitti kommunismista, sekä puolusti aselakeja. Hän korosti maan voimaa ja ylpeyttä…
Yhdysvaltain presidentti Donald Trump piti itsenäisyyspäivän puheen Washingtonin National Mall -puistossa, vaikka kova ukonilma lykkäsi tilaisuutta. Puheessaan Trump ylisti Yhdysvaltoja ja varoitti kommunismin uhasta. Hän myös puolusti aselakeja…
Yhdysvaltain presidentti Donald Trumpin itsenäisyyspäivän puhe viivästyi ukkosmyrskyn vuoksi. Puheessaan Trump ylisti Yhdysvaltoja ja varoitti kommunismin uhasta. Hän puolusti myös aselakeja, eikä…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #Yhdysvallat
Washingtonissa järjestettävä Salute to America -tapahtuma keskeytettiin myrskyn vuoksi. Yleisöä ohjeistettiin evakuoitumaan läheisiin rakennuksiin ja museoihin. Presidentti Trumpin puheen kohtalo on nyt…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Washington, #Trump
Lähestyvä ukkosmyrsky on pakottanut evakuoimaan juhlijoita Washingtonin itsenäisyyspäivän tapahtumista. Freedom 250 -yhtiö on kehottanut ihmisiä hakeutumaan suojaan läheisiin rakennuksiin. Presidentti Trumpin puhe…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Washington, #Trump
Yhdysvalloissa vietetään itsenäisyyspäivää lauantaina, jolloin järjestetään konserttien, paraatien ja ilotulitusten juhla. Helteet uhkaavat juhlia, ja Washingtonissa paraati on peruttu kuumuuden vuoksi. Presidentti…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat, #Trump
Yhdysvaltain itsenäisyyspäivän juhlat saattavat koitua presidentti Donald Trumpille suureksi nöyryytykseksi. Huoli on kasvanut siitä, saapuvatko ihmiset seuraamaan Trumpin puhetta, kun edellisen tapahtuman…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Trump, #Yhdysvallat
Yhdysvaltojen itsenäisyyspäivän paraati on peruttu helleaallon vuoksi. National Park Service ilmoitti, että Washington DC:ssä järjestettävä tapahtuma ei toteudu turvallisuussyistä. Helleaalto vaikuttaa laajasti…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Washington, #Itsenäisyyspäivä
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät ovat maan lounaisissa osissa pieniä ja muualla maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.