Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Puolustusvoimat rajoittaa liikennettä Suomenlahdella Ukrainan puolustussodan vuoksi. Palkkojen yhtenäistäminen hyvinvointialueilla tulee maksamaan satoja miljoonia euroja.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Alkon myymälät palvelevat tänään ensimmäistä kertaa myös sunnuntaisin. 35 myymälää on auki kello 12–18, ja laajennettuja aukioloaikoja on otettu käyttöön myös lauantai-iltaisin. Sää on epävakaa maan etelä- ja keskiosissa, mutta Lapissa on kuivempaa ja aurinkoisempaa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Alkon myymälät palvelevat tänään ensimmäistä kertaa myös sunnuntaisin. 35 myymälää on auki kello 12–18, ja laajennettuja aukioloaikoja on otettu käyttöön myös lauantai-iltaisin. Sää on epävakaa maan etelä- ja keskiosissa, mutta Lapissa on kuivempaa ja aurinkoisempaa.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 5.7.2026 klo 07:12, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Alkot avautuvat sunnuntaisin ensimmäistä kertaa • Alkot avautuvat ensimmäistä kertaa sunnuntaisin • Alkot avautuvat ensimmäistä kertaa sunnuntaisin.
Alkot ovat auki sunnuntaisin
Alkot myymälät ovat tänään auki ensimmäistä kertaa sunnuntaina. 35 myymälää palvelee asiakkaita kello 12–18. Lauantaina aukioloaikoja on myös pidennetty. Sää on epävakaa etelä- ja keskiosissa, mutta Lapissa on aurinkoisempaa.
Alkon myymälät palvelevat tänään ensimmäistä kertaa myös sunnuntaisin. 35 myymälää on auki kello 12–18, ja laajennettuja aukioloaikoja on otettu käyttöön myös lauantai-iltaisin. Sää on epävakaa maan etelä- ja…
Alkon myymälät avautuvat tänään ensimmäistä kertaa sunnuntaisin. Yhteensä 35 myymälää palvelee asiakkaita sunnuntaisin kello 12–18. Uuden alkoholilain myötä Alko voi laajentaa aukioloaikojaan myös muina päivinä.
Alkon myymälät avautuvat tänään ensimmäistä kertaa sunnuntaisin. Yhteensä 35 myymälää palvelee asiakkaita kello 12–18. Laajennettuja aukioloaikoja on otettu käyttöön myös lauantai-iltoina, ja alkoholin kotiinkuljetus alkaa ensi vuoden alussa.
Yli sadassa Alkon myymälässä otetaan käyttöön laajennettu aukioloaika viikonlopusta alkaen. Osa myymälöistä on auki lauantaisin kello 20 tai 21 asti ja 35…
Talous • jaetut avainsanat: #Alko, #Aukioloajat
Alkoholilain muutokset mahdollistavat Alkojen aukiolon sunnuntaisin. Eduskunnan hyväksymä laki laajentaa myymälöiden aukioloaikoja, jotka ovat nyt kello 9–21. Muutokset astuivat voimaan perjantaina.
Talous • jaetut avainsanat: #Alko, #Alkoholilaki
Yli sata Alkoa aloittaa laajennetut aukioloajat suurissa kaupungeissa. Lakimuutoksen myötä Alko voi palvella asiakkaitaan joka päivä. Muutokset astuvat voimaan heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna.
Talous • jaetut avainsanat: #Alko, #Alkoholilaki
Alko laajentaa aukioloaikojaan lauantai-iltaisin ja sunnuntaisin. Uuden alkoholilain myötä 108 myymälää on auki pidempään lauantaisin, ja 35 myymälää avaa ovensa sunnuntaisin. Vaikutuksia…
Talous • jaetut avainsanat: #Alko, #Alkoholilaki
Alko myymälöiden aukioloajat laajenevat, kun yli sata myymälää avaa ovensa myös sunnuntaisin. Eduskunta on hyväksynyt alkoholilain muutoksen, joka astuu voimaan viikonloppuna. Muutos…
Talous • jaetut avainsanat: #Alko, #Alkoholilaki
Alko laajentaa aukioloaikojaan vilkkaimmissa myymälöissä. Uudet aukioloajat, jotka mahdollistavat sunnuntaiaukiolon ja pidemmät lauantai-illat, astuvat voimaan lauantaina. Muutos koskee 108 myymälää, joista 35…
Talous • jaetut avainsanat: #Alko, #Alkoholilaki
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 06.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat runsaita maan eteläosissa. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.