Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Suomalaisten asuntolainojen viitekorko, 12 kuukauden euribor, laski maanantaina alle 2,7 prosentin. Venäjän yölliset iskut Kiovassa aiheuttivat ainakin 14…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yli sata Alkoa aloittaa laajennetut aukioloajat suurissa kaupungeissa. Lakimuutoksen myötä Alko voi palvella asiakkaitaan joka päivä. Muutokset astuvat voimaan heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yli sata Alkoa aloittaa laajennetut aukioloajat suurissa kaupungeissa. Lakimuutoksen myötä Alko voi palvella asiakkaitaan joka päivä. Muutokset astuvat voimaan heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.7.2026 klo 12:30, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Maaseudun Tulevaisuus, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Alko palvelee laajemmin viikonloppuna • Alko on auki enemmän viikonloppuna • Alko laajentaa aukioloaikojaan viikonloppuisin.
Alko palvelee laajemmin viikonloppuna
Yli sata Alkoa alkaa palvella asiakkaita pidempään viikonloppuisin. Tämä muutos johtuu alkoholilain muutoksesta, joka sallii Alkon olla auki joka päivä. Asiakkaat ovat toivoneet laajempia aukioloaikoja. Muutokset tulevat voimaan heinäkuun alussa.
Yli sata Alkoa aloittaa laajennetut aukioloajat suurissa kaupungeissa. Lakimuutoksen myötä Alko voi palvella asiakkaitaan joka päivä. Muutokset astuvat voimaan heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna.
Suomessa yli sata Alkoa avaa laajennetuilla aukioloajoilla viikonloppuna. Uuden alkoholilain myötä Alko voi olla auki vuoden jokaisena päivänä, mikä parantaa asiakaspalvelua. Muutokset astuvat voimaan heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna.
Alko alkaa palvella asiakkaitaan laajennetuilla aukioloajoilla viikonloppuisin. Uuden alkoholilain myötä myymälät voivat olla auki vuoden jokaisena päivänä. Muutokset astuvat voimaan heinäkuun ensimmäisenä viikonloppuna.
Yli sadassa Alkon myymälässä otetaan käyttöön laajennettu aukioloaika viikonlopusta alkaen. Osa myymälöistä on auki lauantaisin kello 20 tai 21 asti ja 35…
Talous • jaetut avainsanat: #Alko, #Aukioloajat
Alko laajentaa aukioloaikojaan lauantai-iltaisin ja sunnuntaisin. Uuden alkoholilain myötä 108 myymälää on auki pidempään lauantaisin, ja 35 myymälää avaa ovensa sunnuntaisin. Vaikutuksia…
Talous • jaetut avainsanat: #Alko, #Alkoholilaki
Alko myymälöiden aukioloajat laajenevat, kun yli sata myymälää avaa ovensa myös sunnuntaisin. Eduskunta on hyväksynyt alkoholilain muutoksen, joka astuu voimaan viikonloppuna. Muutos…
Talous • jaetut avainsanat: #Alko, #Alkoholilaki
Alko laajentaa aukioloaikojaan vilkkaimmissa myymälöissä. Uudet aukioloajat, jotka mahdollistavat sunnuntaiaukiolon ja pidemmät lauantai-illat, astuvat voimaan lauantaina. Muutos koskee 108 myymälää, joista 35…
Talous • jaetut avainsanat: #Alko, #Alkoholilaki
Alko ottaa käyttöön laajemmat aukioloajat lähes kolmasosassa myymälöistään. Muutoksen myötä 108 myymälää on auki pidempään lauantai-iltaisin, ja sunnuntaiaukiolo otetaan käyttöön noin 10…
Talous • jaetut avainsanat: #Alko, #Alkoholilaki
Tänään maksetaan veronpalautuksia noin 200 000 ihmiselle, yhteensä 217 miljoonan euron arvosta. Palautuksia saavat toiminimiyrittäjät, maataloudenharjoittajat ja heidän puolisonsa. Suurin osa palautuksista…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 06.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa, Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa vähäisistä kohtalaisiin. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa enimmäkseen vähäisiä määriä. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homesienen itiöpitoisuudet ilmassa ovat runsaita maan eteläosissa. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.