Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Puolustusvoimat on rajoittanut ilmailua ja merenkulkua itäisellä Suomenlahdella Ukrainan konfliktin vuoksi. Samalla Iran valmistautuu ajatollah Khamenein hautajaisiin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ukraina on hyökännyt tänä aamuna Pietariin ja Moskovaan drooneilla. Isku kohdistui öljyterminaaliin, mutta vahinkoja ei raportoitu. Myös Pietarhovin alueelle putosi drooni, ilman vaurioita.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ukraina on hyökännyt tänä aamuna Pietariin ja Moskovaan drooneilla. Isku kohdistui öljyterminaaliin, mutta vahinkoja ei raportoitu. Myös Pietarhovin alueelle putosi drooni, ilman vaurioita.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.7.2026 klo 11:39, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Hämeen Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ukraina iski Pietariin drooneilla • Ukraina iski Pietariin droonilla • Ukraina iski Pietariin drooneilla.
Ukraina hyökkäsi Pietariin
Ukraina teki iskuja Pietariin ja Moskovaan drooneilla. Isku osui öljyterminaaliin, mutta kukaan ei loukkaantunut. Pietarhovin alueelle putosi myös drooni, mutta se ei aiheuttanut vahinkoja. Paikalliset kuulivat räjähdyksiä aamulla.
Ukraina on hyökännyt tänä aamuna Pietariin ja Moskovaan drooneilla. Isku kohdistui öljyterminaaliin, mutta vahinkoja ei raportoitu. Myös Pietarhovin alueelle putosi drooni, ilman vaurioita.
Ukraina on hyökännyt Pietariin ja Moskovaan varhain tänään. Isku osui öljyterminaaliin, mutta vahinkoja ei raportoitu. Drooni putosi myös Pietarhoviin, ilman vaurioita.
Ukraina toteutti drooni-iskuja Pietariin ja Moskovaan varhain lauantaiaamuna. Paikalliset kuulivat räjähdyksiä öljyterminaalin läheisyydessä, ja viranomaiset raportoivat kymmeniä pudotettuja drooneja. Suomessa Puolustusvoimat rajoitti ilmailua ja meriliikennettä itäisellä Suomenlahdella.
Ukrainan presidentti Zelenskyi vahvisti, että Ukraina iski Pietarin öljyterminaaleihin lauantaina varhain aamulla. Iskujen seurauksena kaupungissa kuultiin räjähdyksiä, ja sosiaalisessa mediassa julkaistiin kuvia…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Pietari
Venäjän torstaiset iskut Kiovaan ovat aiheuttaneet lähes 30 kuolemaa ja satoja haavoittuneita. Hyökkäys oli suurin Kiovaan kohdistettu isku yli neljään vuoteen. Iskuissa…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Hyökkäys
Venäjän hyökkäys Kiovaan oli erityisen tuhoisa valittujen kohteiden ja käytettyjen aseiden vuoksi. Iskussa käytettiin muun muassa ballistisia ohjuksia ja suihkumoottorilla varustettuja drooneja,…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Hyökkäys
Presidentit Alexander Stubb ja Volodymyr Zelenskyi keskustelivat puhelimitse. Stubb tuomitsi Venäjän hyökkäykset Ukrainan siviilikohteisiin ja korosti tuen tarvetta ilmapuolustukselle. Zelenskyi mainitsi maiden…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Venäjä ilmoittaa vallanneensa strategisesti tärkeän Kostjantjnivkan kaupungin Itä-Ukrainassa. Kaupunki sijaitsee tärkeän tieyhteyden varrella, joka yhdistää viimeiset Ukrainan hallussa olevat kaupungit Donbassin alueella.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Monacon pakettipommiräjähdyksestä epäilty ukrainalainen nainen on nähty Saksassa. Räjähdyksessä loukkaantui kolme ihmistä, mukaan lukien oligarkki Vadym Jermolajev. Tapausta tutkitaan murhan yrityksenä, mutta…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät ovat maan lounaisissa osissa pieniä ja muualla maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.