Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Ukraina iski öljyterminaaliin Pietarissa, ja suomalaisia marja-alan toimijoita syytetään korruptiosta. Ministerit Rydman ja Purra saavat huonoimmat arviot kansalta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yli sadassa Alkon myymälässä otetaan käyttöön laajennettu aukioloaika viikonlopusta alkaen. Osa myymälöistä on auki lauantaisin kello 20 tai 21 asti ja 35 myymälää palvelee asiakkaita myös sunnuntaisin. Alkoholilain muutoksen myötä Alkot voivat olla auki 12 tuntia päivässä, mutta myynnin kasvua ei ole ennakoitu.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yli sadassa Alkon myymälässä otetaan käyttöön laajennettu aukioloaika viikonlopusta alkaen. Osa myymälöistä on auki lauantaisin kello 20 tai 21 asti ja 35 myymälää palvelee asiakkaita myös sunnuntaisin. Alkoholilain muutoksen myötä Alkot voivat olla auki 12 tuntia päivässä, mutta myynnin kasvua ei ole ennakoitu.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.7.2026 klo 07:19, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Hämeen Sanomat, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Alkot laajentavat aukioloaikojaan • Alko laajentaa aukioloaikojaan • Alkon myymälöiden aukioloajat laajenevat.
Alkot pitävät ovet auki pidempään
Yli sadassa Alkon myymälässä on nyt pidemmät aukioloajat. Osa myymälöistä on auki lauantaisin kello 20 tai 21 asti. 35 myymälää on auki myös sunnuntaisin kello 12–18. Aukioloaikojen laajennus liittyy alkoholilain muutokseen, mutta myynnin kasvuun ei varauduta.
Yli sadassa Alkon myymälässä otetaan käyttöön laajennettu aukioloaika viikonlopusta alkaen. Osa myymälöistä on auki lauantaisin kello 20 tai 21 asti ja 35 myymälää palvelee asiakkaita myös sunnuntaisin. Alkoholilain…
Yli sadassa Alkon myymälässä otetaan käyttöön laajennetut aukioloajat. Osa myymälöistä on auki lauantaisin kello 21 asti ja 35 myymälää myös sunnuntaisin. Muutokset eivät kuitenkaan tarkoita myynnin kasvua, ja…
Yli sadassa Alkon myymälässä otetaan käyttöön laajennetut aukioloajat. Osa myymälöistä on auki lauantaisin kello 21 asti ja 35 myymälää myös sunnuntaisin. Aukioloaikojen muutoksella ei kuitenkaan odoteta olevan merkittävää…
Yli sadassa Alkon myymälässä otetaan käyttöön laajennetut aukioloajat. Osa myymälöistä on auki lauantaisin kello kahdeksasta tai yhdeksästä illalla, ja 35 myymälää palvelee myös sunnuntaisin. Muutokset eivät kuitenkaan tarkoita…
Yli sadassa Alkon myymälässä otetaan käyttöön laajennetut aukioloajat. Osa myymälöistä on auki lauantaisin kello 20 tai 21 asti, ja 35 myymälää palvelee myös sunnuntaisin. Alkoholilain muutos mahdollistaa aukiolon…
Yli sadassa Alkon myymälässä otetaan käyttöön laajennetut aukioloajat. Osa vilkkaimmista myymälöistä on auki lauantaisin myöhään ja 35 myymälää palvelee asiakkaita myös sunnuntaisin. Alkoholin myynnin kasvuun ei kuitenkaan varauduta.
Yli sadassa Alkon myymälässä otetaan käyttöön laajennetut aukioloajat. Osa vilkkaimmista myymälöistä on auki lauantaisin kello kahdeksaan tai yhdeksään illalla, ja 35 myymälää palvelee myös sunnuntaisin. Alkoholilain muutoksen myötä…
Alko laajentaa aukioloaikojaan vilkkaimmissa myymälöissä. Uudet aukioloajat, jotka mahdollistavat sunnuntaiaukiolon ja pidemmät lauantai-illat, astuvat voimaan lauantaina. Muutos koskee 108 myymälää, joista 35…
Talous • jaetut avainsanat: #Alko, #Alkoholilaki
Alko ottaa käyttöön laajemmat aukioloajat lähes kolmasosassa myymälöistään. Muutoksen myötä 108 myymälää on auki pidempään lauantai-iltaisin, ja sunnuntaiaukiolo otetaan käyttöön noin 10…
Talous • jaetut avainsanat: #Alko, #Alkoholilaki
Alko laajentaa aukioloaikojaan lauantai-iltaisin ja sunnuntaisin. Uuden alkoholilain myötä 108 myymälää on auki pidempään lauantaisin, ja 35 myymälää avaa ovensa sunnuntaisin. Vaikutuksia…
Talous • jaetut avainsanat: #Alko, #Alkoholilaki
Alko myymälöiden aukioloajat laajenevat, kun yli sata myymälää avaa ovensa myös sunnuntaisin. Eduskunta on hyväksynyt alkoholilain muutoksen, joka astuu voimaan viikonloppuna. Muutos…
Talous • jaetut avainsanat: #Alko, #Alkoholilaki
Tänään maksetaan veronpalautuksia noin 200 000 ihmiselle, yhteensä 217 miljoonan euron arvosta. Palautuksia saavat toiminimiyrittäjät, maataloudenharjoittajat ja heidän puolisonsa. Suurin osa palautuksista…
Talous • jaetut avainsanat: #Suomi
Yhdysvalloissa työllisyys kasvoi kesäkuussa vain 57 000:lla, mikä on huomattavasti vähemmän kuin odotettiin. Ekonomistit olivat ennakoineet 115 000 työpaikan kasvua. Työttömyysaste laski…
Talous • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät ovat maan lounaisissa osissa pieniä ja muualla maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.