Nimipäivä:
Ulla, Ulpu
16°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Suomalaisen kvanttiteknologiayhtiö IQM:n osakekurssi nousi voimakkaasti kaupankäynnin alkaessa Helsingin pörssissä. Suomi hankkii lyhyen kantaman ilmatorjuntaohjusjärjestelmiä Ruotsista.


Venezuelan maanjäristysten uhrit nousevat

Aihesivu: Venezuelan maanjäristysten uhrit nousevat

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Venezuelassa tapahtuneiden kahden maanjäristyksen uhriluku on noussut 2645:een. Loukkaantuneita on yli 12 600 ja noin 15 000 ihmistä on jäänyt kodittomaksi. Tuhansia ihmisiä on edelleen kateissa järistysten jälkeen.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 4.7.2026 klo 02:09
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Venezuelassa tapahtuneiden kahden maanjäristyksen uhriluku on noussut 2645:een. Loukkaantuneita on yli 12 600 ja noin 15 000 ihmistä on jäänyt kodittomaksi. Tuhansia ihmisiä on edelleen kateissa järistysten jälkeen.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 4.7.2026 klo 02:09, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Ilta-Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Venezuelan maanjäristysten uhrit nousevat • Venezuelassa maanjäristykset aiheuttavat tuhoa.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 4.7.2026 klo 02:09.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Venezuela, #Maanjäristys, #Caracas.

Selkokielinen yhteenveto

Venezuelassa on paljon uhreja

Venezuelassa on tapahtunut kaksi maanjäristystä. Niissä on kuollut 2645 ihmistä. Yli 12 600 on loukkaantunut ja 15 000 on jäänyt ilman kotia. Monet ihmiset ovat edelleen kateissa. Järistykset tuhosivat myös monia rakennuksia.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät ovat maan lounaisissa osissa pieniä ja muualla maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän.
Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi.
Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.