Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Suomalaisen kvanttiteknologiayhtiö IQM:n osakekurssi nousi voimakkaasti kaupankäynnin alkaessa Helsingin pörssissä. Suomi hankkii lyhyen kantaman ilmatorjuntaohjusjärjestelmiä Ruotsista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Varsinais-Suomessa on useita tasoristeyksiä vikatilassa ukkosen vuoksi. Fintrafficin Tieliikennekeskus raportoi, että häiriöt alkoivat illalla ja niiden kesto on vielä epäselvä. Ukkosen aiheuttamat vauriot ovat vaikuttaneet turvalaitteisiin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Varsinais-Suomessa on useita tasoristeyksiä vikatilassa ukkosen vuoksi. Fintrafficin Tieliikennekeskus raportoi, että häiriöt alkoivat illalla ja niiden kesto on vielä epäselvä. Ukkosen aiheuttamat vauriot ovat vaikuttaneet turvalaitteisiin.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.7.2026 klo 23:47, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, MTV Uutiset, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Useat tasoristeykset vikatilassa Varsinais-Suomessa • Ukkonen aiheutti häiriöitä tasoristeyksissä • Ukkonen aiheutti häiriöitä tasoristeyksissä.
Tasoristeykset eivät toimi Varsinais-Suomessa
Varsinais-Suomessa on ongelmia tasoristeyksissä. Ukkonen on rikkonut turvalaitteita. Häiriöt alkoivat illalla. Niiden kestoa ei tiedetä vielä.
Varsinais-Suomessa on useita tasoristeyksiä vikatilassa ukkosen vuoksi. Fintrafficin Tieliikennekeskus raportoi, että häiriöt alkoivat illalla ja niiden kesto on vielä epäselvä. Ukkosen aiheuttamat vauriot ovat vaikuttaneet turvalaitteisiin.
Varsinais-Suomessa useat tasoristeykset ovat vikatilassa ukkosen vuoksi. Häiriöt alkoivat illalla, eikä niiden kestosta ole tietoa. Fintrafficin mukaan ongelmat vaikuttavat Raision ja Uudenkaupungin väliseen junaliikenteeseen.
Varsinais-Suomessa useat tasoristeykset ovat vikatilassa ukkosen vuoksi. Fintrafficin mukaan häiriöt alkoivat illalla ja vaikuttavat junaliikenteeseen. Häiriöiden kestoa ei ole vielä vahvistettu.
Varsinais-Suomessa useat tasoristeykset ovat vikatilassa ukkosen vuoksi. Fintrafficin mukaan häiriöt alkoivat illalla, mutta niiden kestoa ei tiedetä. Risteysten turvalaitteet ovat vaurioituneet ukonilman seurauksena.
Pääradalla junaliikenne on hidastunut tietoliikennehäiriön takia. Vika sijaitsee Kokkolan ja Pietarsaaren välillä, eikä ilkivaltaa epäillä. Junat kulkevat nyt hitaammin, ja myöhästymisiä voi…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Fintraffic
Pääradalla kulkevat junat myöhästelevät tänään mahdollisesti koko päivän ajan. Myöhästymiset johtuvat Järvenpään ja Ainolan välillä havaituista sähköratavaurioista, joiden korjaus alkaa ensi yönä.…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Fintraffic
Pääradalla esiintyy häiriöitä, jotka vaikuttavat junaliikenteeseen. VR:n ja Fintrafficin mukaan myöhästymiset vaihtelevat 45 minuutista 1,5 tuntiin. Vian syynä on tietoliikenteeseen liittyvän komponentin…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Fintraffic, #Junaliikenne
Nivalassa tapahtui liikenneonnettomuus, jossa noin 60-vuotias mies menetti henkensä. Hän ajautui autollaan vastaantulevien kaistalle ja törmäsi kuorma-autoon. Onnettomuudessa kuorma-auton kuljettaja selvisi ilman…
Liikenne
Helsinki-Vantaan lentoasemalla tapahtuneen matkustajakoneen ja porrasauton törmäyksen syy on selvitetty. Onnettomuustutkintakeskuksen mukaan porrasauto oli odottanut lentokonetta kielletyllä alueella. Törmäyksessä ei syntynyt henkilövahinkoja,…
Liikenne
Puolustusvoimat asetti tilapäisen ilmailurajoituksen itäiselle Suomenlahdelle droonien varalta. Rajoitus ei vaikuttanut siviili-ilmailuun, sillä lentoja ei ollut aamuyöstä. Rajoitus päättyi kello 6 torstaina.
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät ovat maan lounaisissa osissa pieniä ja muualla maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.