Nimipäivä:
Arvo
18°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän tilanne
Päivitetty 14:16

Elisa ja MTV ovat saavuttaneet sopimuksen, jonka myötä MTV:n kanavat ovat jälleen katsottavissa Elisa Viihteessä ja Elisan kaapeli-tv:ssä.


Veneilijä hukkui Lapinlahdella

Aihesivu: Veneilijä hukkui Lapinlahdella

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Yli 70-vuotias mies on löytynyt hukkuneena Lapinlahdella Pohjois-Savossa. Etsinnät alkoivat, kun miehen soutuvene löytyi tyhjillään rannasta. Poliisi tutkii tapausta, mutta syytä hukkumiseen ei ole vielä selvitetty.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Kotimaa
  • Päivitetty 3.7.2026 klo 18:24
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

Yli 70-vuotias mies on löytynyt hukkuneena Lapinlahdella Pohjois-Savossa. Etsinnät alkoivat, kun miehen soutuvene löytyi tyhjillään rannasta. Poliisi tutkii tapausta, mutta syytä hukkumiseen ei ole vielä selvitetty.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.7.2026 klo 18:24, pääluokka Kotimaa.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Iltalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Veneilijä hukkui Lapinlahdella • Veneilijä hukkui Lapinlahdella • Mies hukkui Onkivedellä Lapinlahdella.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 3.7.2026 klo 18:24.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Kotimaa.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Lapinlahti, #PohjoisSavossa, #Veneily.

Selkokielinen yhteenveto

Veneilijä hukkui Lapinlahdella

Yli 70-vuotias mies on kuollut Lapinlahdella. Hän oli soutuveneessä, joka löytyi tyhjillään rannasta. Pelastajat löysivät miehen vedestä. Poliisi tutkii, miksi hän joutui veteen. Miehellä ei ollut pelastusliivejä.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Heinien siitepölymäärät ovat maan lounaisissa osissa pieniä ja muualla maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän.
Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa.
Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi.
Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän.
Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.