Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Elisa ja MTV ovat saavuttaneet sopimuksen, jonka myötä MTV:n kanavat ovat jälleen katsottavissa Elisa Viihteessä ja Elisan kaapeli-tv:ssä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kuopion Niuvanniemen sairaalassa työskennellyt lääkäri sai sakkoja potilaan kuolemasta. Oikeus totesi lääkärin sivuuttaneen hoitajien tiedot ja hoitokirjaukset. Hoitajien syytteet hylättiin, sillä he olivat toimineet asianmukaisesti.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kuopion Niuvanniemen sairaalassa työskennellyt lääkäri sai sakkoja potilaan kuolemasta. Oikeus totesi lääkärin sivuuttaneen hoitajien tiedot ja hoitokirjaukset. Hoitajien syytteet hylättiin, sillä he olivat toimineet asianmukaisesti.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.7.2026 klo 16:01, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, Ilta-Sanomat, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lääkäri tuomittiin potilaan kuolemasta • Lääkäri tuomittiin potilaan kuolemasta • Lääkäri tuomittiin potilaan kuolemasta.
Lääkäri sai sakkoja potilaan kuolemasta
Kuopion Niuvanniemen sairaalassa lääkäri sai sakkoja potilaan kuolemasta. Oikeus totesi, että lääkäri ei huomioinut hoitajien antamia tietoja. Hoitajat olivat toimineet oikein ja heitä ei syytetty. Potilas kuoli toukokuussa 2022 vatsakipujen vuoksi.
Kuopion Niuvanniemen sairaalassa työskennellyt lääkäri sai sakkoja potilaan kuolemasta. Oikeus totesi lääkärin sivuuttaneen hoitajien tiedot ja hoitokirjaukset. Hoitajien syytteet hylättiin, sillä he olivat toimineet asianmukaisesti.
Pohjois-Savon käräjäoikeus on tuominnut 35-vuotiaan lääkärin kuolemantuottamuksesta ja virkavelvollisuuden rikkomisesta. Lääkärin laiminlyönti johti potilaan kuolemaan Niuvanniemen sairaalassa vuonna 2022. Hoitajien syytteet hylättiin oikeudessa.
Pohjois-Savon käräjäoikeus tuomitsi lääkäri Kanerva Jalarvon potilaan kuolemantuottamuksesta ja virkavelvollisuuden rikkomisesta. Tuomio sisältää 50 päiväsakkoa, mikä tarkoittaa yhteensä 5 100 euron maksua. Tapahtumat liittyvät toukokuussa 2021 Niuvanniemen sairaalassa…
Pohjois-Savon käräjäoikeus on tuominnut erikoislääkärin kuolemantuottamuksesta Niuvanniemen sairaalassa. Potilas kuoli vatsakipujen vuoksi, ja syyttäjän mukaan hoito oli puutteellista. Kaksi sairaanhoitajaa vapautettiin syytteistä.
Pirkanmaan käräjäoikeus tuomitsi 16-vuotiaan ehdolliseen vankeuteen kouluhyökkäyksen valmistelusta. Poika oli tehnyt videoita kouluiskuista TikTokissa useita kuukausia ennen kiinniottoaan. Toinen syytetty määrättiin mielentilatutkimukseen.
Rikos
Pohjanmaan poliisi on saanut päätökseen Seinäjoen Kellarisurman esitutkinnan, joka on kestänyt useita vuosia. Kadonnut mies löytyi kuolleena kesäkuussa 2021, ja tapausta on…
Rikos
Suomalaisyrittäjä on tuomittu kolmen vuoden ja kahdeksan kuukauden vankeuteen Venäjä-pakotteiden kiertämisestä. Hän myi yli sata kuorma-autoa Venäjälle, vaikka vienti oli kielletty. Oikeus…
Rikos
Vantaalla tutkitaan tapon yritystä, joka tapahtui Kivistössä kesäkuussa. Poliisi on vanginnut epäillyn, joka on myöntänyt teon. Tapausta tutkitaan edelleen ja poliisi pyytää…
Rikos
Kahta nuorta vastaan nostettiin syytteet kouluiskun valmistelusta Tampereella. Oikeudenkäynti pidettiin suljetuin ovin, koska toinen syytetty on alaikäinen. 18-vuotias nuori mies määrättiin mielentilatutkimukseen…
Rikos
Porissa joulupäivänä syttyi kauppakeskuspalon, jonka epäillään aiheuttaneen noin 200 000 euron vahingot. Poliisi tutkii tapausta törkeänä tuhotyönä, ja epäilty on noin 20-vuotias…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät ovat maan lounaisissa osissa pieniä ja muualla maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.