Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Elisa ja MTV ovat saavuttaneet sopimuksen, jonka myötä MTV:n kanavat ovat jälleen katsottavissa Elisa Viihteessä ja Elisan kaapeli-tv:ssä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Varsinais-Suomen käräjäoikeus tuomitsi kaksi nuorta kunnianloukkauksesta, joka tapahtui sosiaalisessa mediassa. Tuomion mukaan uhri joutui kiusaamisen kohteeksi, ja hänen tiedoillaan luotiin deittiprofiili. Kahden muun syytetyn syytteet hylättiin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Varsinais-Suomen käräjäoikeus tuomitsi kaksi nuorta kunnianloukkauksesta, joka tapahtui sosiaalisessa mediassa. Tuomion mukaan uhri joutui kiusaamisen kohteeksi, ja hänen tiedoillaan luotiin deittiprofiili. Kahden muun syytetyn syytteet hylättiin.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.7.2026 klo 16:13, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Savon Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kaksi nuorta tuomittiin kunnianloukkauksesta • Nuori rattijuoppo vangittiin kuolonkolarista.
Kaksi nuorta sai tuomion
Kaksi nuorta tuomittiin kunnianloukkauksesta. He kiusasivat toista nuorta sosiaalisessa mediassa. Uhri lisättiin ryhmään, jossa häntä kehotettiin itsemurhaan. Lisäksi hänen tiedoillaan tehtiin deittiprofiili. Kahden muun syytetyn syytteet hylättiin.
Varsinais-Suomen käräjäoikeus tuomitsi kaksi nuorta kunnianloukkauksesta, joka tapahtui sosiaalisessa mediassa. Tuomion mukaan uhri joutui kiusaamisen kohteeksi, ja hänen tiedoillaan luotiin deittiprofiili. Kahden muun syytetyn syytteet hylättiin.
Kouvolassa tapahtui traaginen kuolonkolaritapaus, jossa 20-vuotias mies epäillään ajaneen jalankulkijan hengiltä. Miehen syytetään törkeästä kuolemantuottamuksesta ja rattijuopumuksesta. Hänet vangittiin Kymenlaakson käräjäoikeuden päätöksellä.
Varsinais-Suomen käräjäoikeus antoi tuomion neljälle nuorelle, jotka syyllistyivät kuukausia kestäneeseen kiusaamiseen ja henkiseen väkivaltaan. Uhria kehotettiin muun muassa tappamaan itsensä, ja syytettyjen…
Rikos • jaetut avainsanat: #VarsinaisSuomi, #Kiusaaminen
Pirkanmaan käräjäoikeus tuomitsi 16-vuotiaan ehdolliseen vankeuteen kouluhyökkäyksen valmistelusta. Poika oli tehnyt videoita kouluiskuista TikTokissa useita kuukausia ennen kiinniottoaan. Toinen syytetty määrättiin mielentilatutkimukseen.
Rikos
Pohjanmaan poliisi on saanut päätökseen Seinäjoen Kellarisurman esitutkinnan, joka on kestänyt useita vuosia. Kadonnut mies löytyi kuolleena kesäkuussa 2021, ja tapausta on…
Rikos
Suomalaisyrittäjä on tuomittu kolmen vuoden ja kahdeksan kuukauden vankeuteen Venäjä-pakotteiden kiertämisestä. Hän myi yli sata kuorma-autoa Venäjälle, vaikka vienti oli kielletty. Oikeus…
Rikos
Vantaalla tutkitaan tapon yritystä, joka tapahtui Kivistössä kesäkuussa. Poliisi on vanginnut epäillyn, joka on myöntänyt teon. Tapausta tutkitaan edelleen ja poliisi pyytää…
Rikos
Kuopion Niuvanniemen sairaalassa työskennellyt lääkäri sai sakkoja potilaan kuolemasta. Oikeus totesi lääkärin sivuuttaneen hoitajien tiedot ja hoitokirjaukset. Hoitajien syytteet hylättiin, sillä he…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät ovat maan lounaisissa osissa pieniä ja muualla maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.