Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Ukraina on hyökännyt öljyterminaaliin Pietarissa, ja suomalaisia marja-alan toimijoita vastaan on nostettu syytteitä korruptiosta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Suomessa on odotettavissa sateita ja ukkoskuuroja viikonlopun aikana. Lämpötilat vaihtelevat 10 ja 20 asteen välillä, ja ukkoskuurot voivat levitä laajasti maan etelä- ja keskiosiin. Meteorologin mukaan myös Lapissa on mahdollisuus ukkoskuuroihin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Suomessa on odotettavissa sateita ja ukkoskuuroja viikonlopun aikana. Lämpötilat vaihtelevat 10 ja 20 asteen välillä, ja ukkoskuurot voivat levitä laajasti maan etelä- ja keskiosiin. Meteorologin mukaan myös Lapissa on mahdollisuus ukkoskuuroihin.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.7.2026 klo 10:07, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Viikonloppuna odotettavissa ukkoskuuroja • Viikonloppuna odotettavissa sateita ja ukkosia.
Viikonloppuna sataa ja ukkostaa
Suomessa sataa viikonloppuna. Ukkoskuuroja voi tulla lähes joka puolelle maata. Lämpötilat vaihtelevat 10 ja 20 asteen välillä. Ukkoskuuroja voi kehittyä myös Lapissa. Varautukaa sateisiin ja ukkoskuuroihin.
Suomessa on odotettavissa sateita ja ukkoskuuroja viikonlopun aikana. Lämpötilat vaihtelevat 10 ja 20 asteen välillä, ja ukkoskuurot voivat levitä laajasti maan etelä- ja keskiosiin. Meteorologin mukaan myös Lapissa…
Suomessa on odotettavissa sateita ja ukkoskuuroja viikonlopun aikana. Lämpötilat vaihtelevat 10 ja 20 asteen välillä, ja ukkoskuurot voivat esiintyä laajasti maan etelä- ja keskiosissa. Meteorologit varoittavat, että ukkoskuuroja…
Viikonlopun sääennuste lupaa epävakaata säätä, erityisesti maan etelä- ja keskiosissa. Sade- ja ukkoskuuroja esiintyy tänään ja lauantaina, ja lämpötilat pysyvät noin 20…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Sateet
Viikonlopun sää Suomessa on epävakaista, ja sadekuuroja on luvassa erityisesti etelä- ja keskiosassa. Laaja matalapaine tuo mukanaan ukkoskuuroja, jotka voivat olla paikoin…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Loppuviikon sää Suomessa on epävakaista ja sateista, eikä pitkää poutajaksoa ole odotettavissa. Lapissa sää on torstaina poutainen, kun taas etelämpänä sää muuttuu…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Loppuviikolla Suomessa on luvassa kuurosateita ja ukkosia, erityisesti etelä- ja länsiosassa. Keskiviikkona sää vaihtelee pilvisyydeltään, ja sadekuurot painottuvat Länsi-Suomeen sekä Lappiin. Torstaina…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sateet, #Ukkoset
Keskiviikkona sää on suurimmassa osassa maata poutaista, mutta iltapäivällä länsiosaan saapuu sadekuuroja. Etelässä helle jatkuu, kun taas pohjoisessa lämpötilat vaihtelevat 11 ja…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Ukkoset
Keskiviikkona sää on vielä poutaista ja aurinko paistaa. Torstaina sää muuttuu sateisemmaksi, kun matalapaine voimistuu. Loppuviikosta lämpötilat laskevat ja sateet painottuvat länteen…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Suomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät ovat maan lounaisissa osissa pieniä ja muualla maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.