Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Suomalaisen kvanttiteknologiayhtiö IQM:n osakekurssi nousi voimakkaasti kaupankäynnin alkaessa Helsingin pörssissä. Suomi hankkii lyhyen kantaman ilmatorjuntaohjusjärjestelmiä Ruotsista.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Venäjän torstaiset iskut Kiovaan ovat aiheuttaneet lähes 30 kuolemaa ja satoja haavoittuneita. Hyökkäys oli suurin Kiovaan kohdistettu isku yli neljään vuoteen. Iskuissa käytettiin lähes 500 droonia ja 74 ohjusta, tuhoten asuinrakennuksia ja varastoja.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Venäjän torstaiset iskut Kiovaan ovat aiheuttaneet lähes 30 kuolemaa ja satoja haavoittuneita. Hyökkäys oli suurin Kiovaan kohdistettu isku yli neljään vuoteen. Iskuissa käytettiin lähes 500 droonia ja 74 ohjusta, tuhoten asuinrakennuksia ja varastoja.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 3.7.2026 klo 06:36, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Venäjän iskut Kiovaan surmasivat lähes 30 • Venäjän iskut Kiovaan surmasivat lähes 30 • Venäjän iskut Kiovaan surmasivat lähes 30.
Venäjä iski Kiovaan torstaina
Venäjän iskut Kiovaan surmasivat lähes 30 ihmistä. Lisäksi lähes sata ihmistä haavoittui. Tämä oli suurin isku Kiovaan neljään vuoteen. Iskuissa käytettiin paljon drooneja ja ohjuksia, ja tuhoja tapahtui asuinrakennuksille ja varastoille.
Venäjän torstaiset iskut Kiovaan ovat aiheuttaneet lähes 30 kuolemaa ja satoja haavoittuneita. Hyökkäys oli suurin Kiovaan kohdistettu isku yli neljään vuoteen. Iskuissa käytettiin lähes 500 droonia ja 74…
Venäjän torstaina tekemät iskut Kiovaan ovat vaatineet lähes 30 ihmisen hengen. Iskuissa haavoittui myös lähes sata ihmistä, ja ne olivat suurimmat Kiovaan kohdistuneet hyökkäykset neljään vuoteen. Venäjä käytti…
Venäjän torstaiset iskut Kiovaan ovat aiheuttaneet lähes 30 kuolemaa ja lähes sata haavoittunutta. Hyökkäys oli suurin Kiovaan kohdistettu isku neljään vuoteen. Iskuissa käytettiin lähes 500 droonia ja 74…
Kiovaan kohdistunut Venäjän ilmahyökkäys on ollut suurin koko sodan aikana. Hyökkäyksessä kuoli parikymmentä ihmistä ja lähes sata haavoittui. Useita rakennuksia vaurioitui, mukaan…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Kiova, #Ukraina
Venäjä suoritti laajan ilmahyökkäyksen Kiovaan, jossa käytettiin satoja ohjuksia ja drooneja. Hyökkäys oli suurin yli neljä vuotta kestäneessä sodassa, ja se aiheutti…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Venäjä, #Kiova
Venäjän yöllisissä iskuissa Kiovaan kuoli ainakin yksi ihminen ja useita haavoittui. Iskuissa vaurioitui lääketieteellinen laitos ja asuinrakennus. Ukrainan presidentti varoitti kansalaisiaan suojelemaan…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Kiova, #Ukraina
Kiovassa tapahtuneessa Venäjän ilmaiskussa on kuollut ainakin 27 ihmistä ja 91 on haavoittunut. Isku oli suurin koko yli neljä vuotta kestäneen sodan…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Kiova, #Ukraina
Venäjä iski Kiovaan, tuhoten Ukrainan Punaisen Ristin varaston. Iskussa menetettiin yli 1,7 miljoonan euron edestä humanitaarista apua. Hyökkäyksessä kuoli parikymmentä ihmistä ja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ukraina, #Kiova
Venäjä iski Kiovaan massiivisella ilmaiskulla, joka vaurioitti SOS-Lapsikylän toimipistettä. Järjestön mukaan rakennus kärsi vakavia vaurioita, mutta työntekijöille ei aiheutunut vahinkoa. Hyökkäys oli…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Kiova, #Venäjä
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät ovat maan lounaisissa osissa pieniä ja muualla maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.