Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
16-vuotias tuomittiin kouluhyökkäyksestä, ja pääministeri Orpo määräsi Stea-avustusten aikarajan. 16-vuotias tuomittiin kouluhyökkäyksestä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Thaimaassa tapahtui traaginen onnettomuus, jossa 11-vuotias poika ajoi lava-autolla buddhalaisten munkkien päälle. Kahdeksan munkkia kuoli ja yli 20 loukkaantui, kun he olivat pyhiinvaelluksella. Poliisi tutkii tapausta, mutta syytteitä ei ole vielä nostettu.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Thaimaassa tapahtui traaginen onnettomuus, jossa 11-vuotias poika ajoi lava-autolla buddhalaisten munkkien päälle. Kahdeksan munkkia kuoli ja yli 20 loukkaantui, kun he olivat pyhiinvaelluksella. Poliisi tutkii tapausta, mutta syytteitä ei ole vielä nostettu.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.7.2026 klo 18:41, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa 11-vuotias poika törmäsi munkkeihin Thaimaassa • Kahdeksan munkkia kuoli onnettomuudessa Thaimaassa.
Poika törmäsi munkkeihin Thaimaassa
Thaimaassa 11-vuotias poika ajoi lava-autolla munkkien päälle. Kahdeksan munkkia kuoli ja yli 20 loukkaantui. Munkit olivat pyhiinvaelluksella, kun onnettomuus tapahtui. Poika oli ajanut kotoaan noin kymmenen kilometriä. Poliisi tutkii tapausta, mutta syytteitä ei ole vielä nostettu.
Thaimaassa tapahtui traaginen onnettomuus, jossa 11-vuotias poika ajoi lava-autolla buddhalaisten munkkien päälle. Kahdeksan munkkia kuoli ja yli 20 loukkaantui, kun he olivat pyhiinvaelluksella. Poliisi tutkii tapausta, mutta syytteitä…
Thaimaassa tapahtui traaginen onnettomuus, jossa kahdeksan buddhalaista munkkia menetti henkensä. Onnettomuus tapahtui, kun 11-vuotias poika ajoi lava-autolla ryhmän päälle. Yli 20 muuta ihmistä loukkaantui, ja neljän tila on…
11-vuotias poika ajoi lava-autolla munkkiryhmään Thaimaassa, mikä johti kahdeksan ihmisen kuolemaan. Onnettomuus tapahtui pyhiinvaelluksen aikana, ja 14 muuta henkilöä loukkaantui. Poika on…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Thaimaa, #Munkit
Pekingissä tapahtui onnettomuus, jossa pienlentokone törmäsi Citic Toweriin. Lentäjän henkilökohtaisista syistä johtuen tapahtuma johti onnettomuuteen, jossa hän kuoli ja 13 muuta loukkaantui.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Onnettomuus
Saksalaiset syyttäjät ovat nostaneet syytteet ukrainalaiselle miehelle, jota epäillään johtaneen Nord Stream -kaasuputkien räjäytysoperaatiota. Miehen väitetään syyllistyneen hyökkäykseen siviilien energiainfrastruktuuria vastaan. Räjähdyksissä…
Ulkomaat
Kaksi naamioitunutta henkilöä kiipesi keskiviikkona Empire State Buildingin huipulle New Yorkissa. He kiinnittivät rakennuksen torniin mustan bannerin, jossa oli lainaus muusikko Jimi…
Ulkomaat
Venäjä on ilmoittanut sulkevansa rajanylityspaikkoja Suomen, Latvian ja Viron rajoilla. Kansanedustajat pitävät päätöstä lähinnä symbolisena ja viestinä, että Venäjä haluaa vaikuttaa naapurimaidensa…
Ulkomaat
Venäjä on päättänyt sulkea rajanylityspaikkojaan Suomeen, Viroon ja Latviaan, mikä vaikuttaa rautatieliikenteeseen. Vaikka lannoitekuljetukset Suomeen loppuvat, venäläisen nikkelin kuljetukset jatkuvat edelleen. Nornickel…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan eteläosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Koivun siitepölykausi on päättynyt koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa maan eteläosien kukinta-alueilla vähän ja hyvin vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homeitiöiden määrät ilmassa ovat koholla maan eteläosissa. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan keskiosissa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan eteläosissa ja alkaa maan keskiosien lämpimimmillä kasvupaikoilla. Maan lounaisosissa heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisista runsaisiin määriä. Muualla maassa Lappia lukuun ottamatta heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän kohtalaisiksi. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa pieniä ja hyvin pieniä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.