Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
16-vuotias tuomittiin kouluhyökkäyksestä, ja pääministeri Orpo määräsi Stea-avustusten aikarajan. 16-vuotias tuomittiin kouluhyökkäyksestä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvalloissa työllisyys kasvoi kesäkuussa vain 57 000:lla, mikä on huomattavasti vähemmän kuin odotettiin. Ekonomistit olivat ennakoineet 115 000 työpaikan kasvua. Työttömyysaste laski hieman 4,2 prosenttiin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvalloissa työllisyys kasvoi kesäkuussa vain 57 000:lla, mikä on huomattavasti vähemmän kuin odotettiin. Ekonomistit olivat ennakoineet 115 000 työpaikan kasvua. Työttömyysaste laski hieman 4,2 prosenttiin.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.7.2026 klo 17:15, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Työpaikkojen kasvu Yhdysvalloissa jää alle odotusten kesäkuussa • Työpaikkojen kasvu Yhdysvalloissa jäi selvästi odotuksista kesäkuussa • Punkkien levittämä virus leviää Yhdysvalloissa.
Työpaikkojen kasvu Yhdysvalloissa jää alle odotusten kesäkuussa
Yhdysvalloissa työpaikkojen määrä kasvoi kesäkuussa vain 57 000:lla. Tämä on paljon vähemmän kuin asiantuntijat olivat ennakoineet. Työttömyysaste laski hieman 4,2 prosenttiin. Ekonomistit varoittavat, että yhden kuukauden luvut eivät kerro koko totuutta.
Yhdysvalloissa työllisyys kasvoi kesäkuussa vain 57 000:lla, mikä on huomattavasti vähemmän kuin odotettiin. Ekonomistit olivat ennakoineet 115 000 työpaikan kasvua. Työttömyysaste laski hieman 4,2 prosenttiin.
Yhdysvalloissa työllisyys kasvoi kesäkuussa vain 57 000:lla, mikä on huomattavasti odotettua vähemmän. Ekonomistit olivat ennakoineet kasvua 115 000:lla. Työttömyysaste laski hieman 4,2 prosenttiin, mutta asiantuntijat varoittavat liian pitkälle…
Powassan-virus, punkkien levittämä tauti, on levinnyt Yhdysvalloissa ennätyksellisesti. Viime vuonna todettiin 76 tapausta, mikä on suurin määrä koskaan. Virus voi aiheuttaa vakavia neurologisia oireita ja on hengenvaarallinen.
Yhdysvaltojen talous kasvaa maltillisesti, mutta työpaikkojen määrän kasvu hidastui kesäkuussa odotettua enemmän. Työttömyysaste laski 4,2 prosenttiin, mutta tämä johtui osittain siitä, että monet työttömät luopuivat työnhausta. Talouden haasteet…
Yhdysvaltojen työllisyysluvut olivat odotettua heikommat, mikä vaikeuttaa spekulaatiota keskuspankin koronnostoista. Dollarimäärä laski ja raakaöljyfutuurien hinnat ovat alhaisimmillaan kuukausiin. Neuvottelut Yhdysvaltojen ja Iranin…
Talous • jaetut avainsanat: #Yhdysvallat, #Työllisyys
Venäjä on päättänyt korottaa lannoitekuljetusten tariffit kahdeksankertaisiksi, mikä käytännössä sulkee rautatieliikenteen Tohmajärven ja Värtsilän välillä. Tämä päätös estää lannoitteiden ja ammoniakin tuonnin…
Talous
EU-tuomioistuin on vahvistanut Googlen 4,1 miljardin euron sakon, joka liittyy kilpailunvastaisiin käytäntöihin Android-käyttöjärjestelmässä. Sakko määrättiin vuonna 2018, koska Google pakotti laitevalmistajat asentamaan…
Talous
Teboil on lähettänyt asiakkailleen kirjeen, jossa se vaatii maksamaan avoimet laskut latvialaisen pankin tilille. Aiemmat suomalaiset pankkitilit eivät ole enää käytössä pakotteiden…
Talous
Saksan hallitus on julkistanut uudistuspaketin, joka tähtää maan taloustilanteen parantamiseen. Paketissa on verohelpotuksia keskituloisille ja verojen kiristyksiä suurituloisille. Tavoitteena on myös nostaa…
Talous
Espoolainen kauneusklinikka Nordicshape on hakenut konkurssia Länsi-Uudenmaan käräjäoikeudessa. Toimitusjohtaja Samuel Rossi kertoo, että konkurssin tarkoitus on sulkea Espoon liike ja katkaista vuokrasopimus.…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan eteläosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Koivun siitepölykausi on päättynyt koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa maan eteläosien kukinta-alueilla vähän ja hyvin vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homeitiöiden määrät ilmassa ovat koholla maan eteläosissa. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan keskiosissa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan eteläosissa ja alkaa maan keskiosien lämpimimmillä kasvupaikoilla. Maan lounaisosissa heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisista runsaisiin määriä. Muualla maassa Lappia lukuun ottamatta heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän kohtalaisiksi. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa pieniä ja hyvin pieniä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.