Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Poika tuomittiin elinkautiseen isän murhasta, ja Itä-Suomen hovioikeus pidensi salametsästäjien metsästyskieltoja. Lisäksi ilmailua rajoitettiin itäisellä Suomenlahdella Ukrainan lennokki-iskujen…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Hämeenlinnan liikenne ruuhkautui Ylen Leikitään Pikku Kakkosta -tapahtuman vuoksi. Konsertin alkua siirrettiin tunnilla ruuhkan takia, ja tapahtuma-alueelle odotetaan tuhansia ihmisiä. Tapahtuma on maksuton ja houkuttelee osallistujia laajalta alueelta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Hämeenlinnan liikenne ruuhkautui Ylen Leikitään Pikku Kakkosta -tapahtuman vuoksi. Konsertin alkua siirrettiin tunnilla ruuhkan takia, ja tapahtuma-alueelle odotetaan tuhansia ihmisiä. Tapahtuma on maksuton ja houkuttelee osallistujia laajalta alueelta.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.7.2026 klo 18:08, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pikku Kakkonen aiheutti ruuhkaa Hämeenlinnassa • Pikku Kakkosen kesäkiertue ruuhkautti Hämeenlinnan.
Pikku Kakkonen ruuhkautti liikennettä
Hämeenlinnassa on ruuhkaa, koska Pikku Kakkonen -tapahtuma on menossa. Konsertin alku siirrettiin tunnilla ruuhkan vuoksi. Tapahtumapaikalla on paljon ihmisiä, ja sinne odotetaan tuhansia. Tapahtuma on maksuton ja sää on hyvä.
Hämeenlinnan liikenne ruuhkautui Ylen Leikitään Pikku Kakkosta -tapahtuman vuoksi. Konsertin alkua siirrettiin tunnilla ruuhkan takia, ja tapahtuma-alueelle odotetaan tuhansia ihmisiä. Tapahtuma on maksuton ja houkuttelee osallistujia laajalta alueelta.
Hämeenlinnan keskustassa on tapahtunut suurta ruuhkaa Pikku Kakkosen kesäkiertueen vuoksi. Konsertti on päätetty siirtää alkamaan klo 18, koska perheitä saapuu runsaasti Helsingistä ja Tampereelta. Tapahtuman järjestäjä toivoo, että…
Puolustusvoimat asetti tilapäisen ilmailurajoituksen itäiselle Suomenlahdelle droonien varalta. Rajoitus ei vaikuttanut siviili-ilmailuun, sillä lentoja ei ollut aamuyöstä. Rajoitus päättyi kello 6 torstaina.
Liikenne
Pääradan sähköratavaurio aiheuttaa myöhästymisiä junaliikenteessä torstaina. Vaurio Järvenpään ja Ainolan välillä voi viivästyttää junia 10–15 minuuttia. Korjaustyöt aloitetaan perjantain vastaisena yönä.
Liikenne
Henkilö- ja pakettiauto törmäsivät Lapinlahdella, ja kolme ihmistä loukkaantui. Poliisi tutkii tapausta ja epäilee, että henkilöauto ajautui vastaantulevien kaistalle. Onnettomuus tapahtui keskiviikkona…
Liikenne
Itäväylällä maanantain ja tiistain välisenä yönä tapahtui vakava liikenneonnettomuus, jossa kaksi ihmistä kuoli. Epäilty kuljettaja, nelikymppinen taksikuski, ajoi yliajon ja jatkoi matkaansa,…
Liikenne
Hailuodon saarelle avattiin maanantaina noin 8 kilometriä pitkä tieyhteys. Tämä uusi yhteys parantaa henkilö- ja tavaraliikennettä sekä laajentaa työssäkäyntialuetta. Aikaisemmin saaren ja…
Liikenne
Pääradalla junaliikenne on hidastunut tietoliikennehäiriön takia. Vika sijaitsee Kokkolan ja Pietarsaaren välillä, eikä ilkivaltaa epäillä. Junat kulkevat nyt hitaammin, ja myöhästymisiä voi…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan eteläosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Koivun siitepölykausi on päättynyt koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa maan eteläosien kukinta-alueilla vähän ja hyvin vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homeitiöiden määrät ilmassa ovat koholla maan eteläosissa. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan keskiosissa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan eteläosissa ja alkaa maan keskiosien lämpimimmillä kasvupaikoilla. Maan lounaisosissa heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisista runsaisiin määriä. Muualla maassa Lappia lukuun ottamatta heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän kohtalaisiksi. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa pieniä ja hyvin pieniä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.