Nimipäivä:
Maria, Maija, Mari, Meeri, Kukka-Maaria, Maaria, Maiju, Maikki, Marika, Riia
17°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Venäjä sulkee rajanylityspaikkoja Suomelle, ja Vantaalla tutkitaan tapon yritystä. Lisäksi uutisissa käsitellään poliittisia erimielisyyksiä ja talouden kehitystä.


Ilmailua rajoitettiin Suomenlahdella

Aihesivu: Ilmailua rajoitettiin Suomenlahdella

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Puolustusvoimat rajoitti ilmatilaa itäisellä Suomenlahdella torstaiaamuna. Rajoitus oli voimassa tilapäisesti, mutta se on jo purettu. Puolustusvoimat tiedotti asiasta viestipalvelu X:ssä ja kehotti tarkistamaan ilmatilan rajoitukset ennen lennolle lähtöä.

  • 8 juttua
  • 8 lähdettä
  • Liikenne
  • Päivitetty 2.7.2026 klo 07:09
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Puolustusvoimat rajoitti ilmatilaa itäisellä Suomenlahdella torstaiaamuna. Rajoitus oli voimassa tilapäisesti, mutta se on jo purettu. Puolustusvoimat tiedotti asiasta viestipalvelu X:ssä ja kehotti tarkistamaan ilmatilan rajoitukset ennen lennolle lähtöä.

Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 8 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.7.2026 klo 07:09, pääluokka Liikenne.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti, Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ilmailua rajoitettiin Suomenlahdella • Ilmailua rajoitettiin drooniuhan takia • Ilmailua rajoitettiin drooniuhan takia.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 2.7.2026 klo 07:09.
  • Koosteessa on nyt 8 juttua 8 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Liikenne.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #Puolustusvoimat, #Suomenlahti, #Drooni.

Selkokielinen yhteenveto

Ilmailua rajoitettiin Suomenlahdella

Puolustusvoimat rajoitti ilmatilaa itäisellä Suomenlahdella torstaiaamuna. Rajoitus oli voimassa vain lyhyen aikaa. Se on jo purettu. Puolustusvoimat kehotti tarkistamaan ilmatilan rajoitukset ennen lentämistä.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan eteläosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Koivun siitepölykausi on päättynyt koko maassa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät jäävät pieniksi.
Pujon siitepölyä on ilmassa maan eteläosien kukinta-alueilla vähän ja hyvin vähän.
Cladosporium- ja Alternaria-homeitiöiden määrät ilmassa ovat koholla maan eteläosissa. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan keskiosissa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan eteläosissa ja alkaa maan keskiosien lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Maan lounaisosissa heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisista runsaisiin määriä. Muualla maassa Lappia lukuun ottamatta heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän kohtalaisiksi. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Pujon siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa pieniä ja hyvin pieniä.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.