Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venäjä sulkee rajanylityspaikkoja Suomelle, ja Vantaalla tutkitaan tapon yritystä. Lisäksi uutisissa käsitellään poliittisia erimielisyyksiä ja talouden kehitystä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Itä-Uudenmaan käräjäoikeus antaa tänään tuomionsa teinipojan murhasyytteestä. Poika, joka oli tekoaikaan 15-vuotias, on ollut mielentilatutkimuksessa. Hän syytetään nelikymppisen miehen tappamisesta marraskuussa 2023, ja syyttäjä vaatii hänelle ehdotonta vankeusrangaistusta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Itä-Uudenmaan käräjäoikeus antaa tänään tuomionsa teinipojan murhasyytteestä. Poika, joka oli tekoaikaan 15-vuotias, on ollut mielentilatutkimuksessa. Hän syytetään nelikymppisen miehen tappamisesta marraskuussa 2023, ja syyttäjä vaatii hänelle ehdotonta vankeusrangaistusta.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 2.7.2026 klo 01:12, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Teinipoika syytetään murhasta Pyhtäällä • Teinipoika syytetään murhasta Pyhtäällä.
Teinipoika syytetään murhasta
Käräjäoikeus antaa tänään päätöksen teinipojan murhasyytteestä. Poika oli 15-vuotias, kun hän tappoi nelikymppisen miehen Pyhtäällä. Väkivalta tapahtui marraskuussa 2023. Poika tunnusti aluksi teon, mutta perui myöhemmin tunnustuksensa. Syyttäjä vaatii hänelle vankeutta.
Itä-Uudenmaan käräjäoikeus antaa tänään tuomionsa teinipojan murhasyytteestä. Poika, joka oli tekoaikaan 15-vuotias, on ollut mielentilatutkimuksessa. Hän syytetään nelikymppisen miehen tappamisesta marraskuussa 2023, ja syyttäjä vaatii hänelle ehdotonta vankeusrangaistusta.
Itä-Uudenmaan käräjäoikeus antaa tänään tuomionsa 15-vuotiaalle pojalle, jota syytetään henkirikoksesta Pyhtäällä. Poika on tunnustanut teon, mutta perui myöhemmin tunnustuksensa ja väittää, että henkirikoksen teki toinen henkilö. Syyttäjä vaatii…
Lahdessa tutkitaan henkirikosta, jossa 32-vuotias mies epäillään 30-vuotiaan vaimonsa murhasta. Parilla oli vireillä avioerohakemus, ja he asuivat eri osoitteissa. Poliisi on ollut…
Rikos • jaetut avainsanat: #Henkirikos, #Murha
Pohjanmaan poliisi on saanut päätökseen Seinäjoen Kellarisurman esitutkinnan, joka on kestänyt useita vuosia. Kadonnut mies löytyi kuolleena kesäkuussa 2021, ja tapausta on…
Rikos • jaetut avainsanat: #Murha
Savonlinnassa kolmen lapsensa ja äidin murhasta syytetty mies on määrätty mielentilatutkimukseen. Etelä-Savon käräjäoikeus teki päätöksen tänään. Miehen syytetään sytyttäneen perheen omakotitalon tuleen,…
Rikos • jaetut avainsanat: #Murha
Lahdessa on meneillään henkirikostutkinta, jossa epäillään naisen kuolleen väkivallan seurauksena. Poliisi sai hälytyksen tapahtumasta lauantai-iltana ja löysi naisen kuolleena kerrostalosta. Epäilty on…
Rikos • jaetut avainsanat: #Henkirikos
Lahdessa on tapahtunut naisen murha, jonka tutkinta on käynnissä. Poliisi on vanginnut 32-vuotiaan miehen epäiltynä teosta, joka liittyy lähisuhdeväkivaltaan. Nainen löydettiin kuolleena…
Rikos • jaetut avainsanat: #Murha
Suomalaisyrittäjä on tuomittu kolmen vuoden ja kahdeksan kuukauden vankeuteen Venäjä-pakotteiden kiertämisestä. Hän myi yli sata kuorma-autoa Venäjälle, vaikka vienti oli kielletty. Oikeus…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan eteläosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Koivun siitepölykausi on päättynyt koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa maan eteläosien kukinta-alueilla vähän ja hyvin vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homeitiöiden määrät ilmassa ovat koholla maan eteläosissa. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan keskiosissa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan eteläosissa ja alkaa maan keskiosien lämpimimmillä kasvupaikoilla. Maan lounaisosissa heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisista runsaisiin määriä. Muualla maassa Lappia lukuun ottamatta heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän kohtalaisiksi. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa pieniä ja hyvin pieniä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.