Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venäjä sulkee rajanylityspaikkoja Suomelle, ja Vantaalla tutkitaan tapon yritystä. Lisäksi uutisissa käsitellään poliittisia erimielisyyksiä ja talouden kehitystä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Riku Illukka saavutti uuden ennätyksen Oulussa miesten 100 metrin kilpailussa. Hänen aikansa oli 10,22, mikä nosti hänet kolmanneksi Suomen kaikkien aikojen tilastoissa. Illukka oli tyytyväinen suoritukseensa ja mainitsi hyvän lähdön.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Riku Illukka saavutti uuden ennätyksen Oulussa miesten 100 metrin kilpailussa. Hänen aikansa oli 10,22, mikä nosti hänet kolmanneksi Suomen kaikkien aikojen tilastoissa. Illukka oli tyytyväinen suoritukseensa ja mainitsi hyvän lähdön.
Aiheesta on julkaistu 6 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.7.2026 klo 20:52, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Kaleva, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Riku Illukka rikkoi 100 metrin ennätyksen • Neziri avasi kisakauden kahdella juoksulla • Jyväskylän urheilijat menestyivät Oulussa.
Riku Illukka rikkoi ennätyksen
Riku Illukka juoksi Oulussa 100 metriä. Hän teki uuden ennätyksen ajalla 10,22. Tämä aika nosti hänet kolmanneksi Suomen tilastoissa. Illukka oli tyytyväinen suoritukseensa ja sai hyvän lähdön.
Riku Illukka saavutti uuden ennätyksen Oulussa miesten 100 metrin kilpailussa. Hänen aikansa oli 10,22, mikä nosti hänet kolmanneksi Suomen kaikkien aikojen tilastoissa. Illukka oli tyytyväinen suoritukseensa ja mainitsi…
Nooralotta Neziri avasi kilpailukautensa Oulussa juoksemalla kaksi ehjää juoksua 100 metrillä. Hän sijoittui alkuerissä ajalla 11,85 ja finaalissa neljänneksi ajalla 11,64. Neziri on kuntoutunut polvivammastaan ja aikoo kilpailla…
Jyväskylän Kenttäurheilijoiden Nooralotta Neziri ja Santeri Kuusiniemi saavuttivat hyviä tuloksia Oulun yleisurheilukisoissa. Neziri juoksi sadalla metrillä neljänneksi finaalissa ajalla 11,64. Kuusiniemi voitti oman kilpailunsa.
Riku Illukka saavutti uuden henkilökohtaisen ennätyksensä Oulun Challenger -kilpailussa juoksemalla 100 metriä aikaan 10,22. Hän sijoittui kilpailussa toiseksi, voittajana oli Jamaikan Javari Thomas ajalla 10,21. Illukan aika on…
Nooralotta Neziri kilpaili Oulussa 100 metrin alkuerässä ja juoksi ajan 11.85. Hän sijoittui toiseksi ja etenee illan finaaliin. Nezirin ennätys satasen sileällä on 11,48, jonka hän juoksi vuonna…
Oulun Challenger -kilpailussa nähdään mielenkiintoisia urheilijoita. Aitajuoksija Nooralotta Neziri palaa kisoihin sadan metrin sileällä. Mukana on myös seiväshyppääjä Elina Lampela ja Mette Baas, joka kilpailee ulkokauden avauksessaan.
Pikajuoksija Nooralotta Neziri on toipunut polvivammastaan ja avaa kautensa Oulussa. Hän iloitsee pääsystä juoksemaan sileitä matkoja kesällä. Neziri loukkasi polvensa syyskuussa 2025…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #NooralottaNeziri, #Oulu
Kuortaneella järjestettiin kotimaisen gp-sarjan toinen kilpailu, jossa miesten 100 metrin juoksussa Riku Illukka voitti ajalla 10,22. Toiseksi sijoittui Per-Tinius Fremstad-Waldron Norjasta ajalla…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu, #RikuIllukka
Nooralotta Neziri tekee paluun kilparadoille 1. heinäkuuta Oulussa, kun hän osallistuu 100 metrin kilpailuun. Neziri on ollut poissa kilpailuista viime elokuusta lähtien…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #NooralottaNeziri, #Oulu
Veera Mattila juoksi Oslon Boysen Memorial -kilpailussa 800 metriä ajalla 2.00,24, mikä on hänen uusi ennätyksensä. Hän jäi vain kymmenen sadasosaa kauden…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Saga Vannisen kilpailukausi on päättynyt, koska hänen kehonsa ei kestä kuormitusta. Olkapää- ja nilkkavammat ovat estäneet häntä harjoittelemasta normaalisti. Vanninen keskittyy nyt…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Santtu Heikkinen juoksi erinomaisen ajan mailin kisassa Kööpenhaminassa. Hänen aikansa oli 3.55,70, vain viisi sadasosaa Suomen ennätyksestä. Heikkinen paransi omaa ennätystään 66…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan eteläosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Koivun siitepölykausi on päättynyt koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa maan eteläosien kukinta-alueilla vähän ja hyvin vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homeitiöiden määrät ilmassa ovat koholla maan eteläosissa. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan keskiosissa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan eteläosissa ja alkaa maan keskiosien lämpimimmillä kasvupaikoilla. Maan lounaisosissa heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisista runsaisiin määriä. Muualla maassa Lappia lukuun ottamatta heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän kohtalaisiksi. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa pieniä ja hyvin pieniä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.