Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Poika tuomittiin elinkautiseen isän murhasta, ja Itä-Suomen hovioikeus pidensi salametsästäjien metsästyskieltoja. Lisäksi ilmailua rajoitettiin itäisellä Suomenlahdella Ukrainan lennokki-iskujen…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Porissa joulupäivänä syttyi kauppakeskuspalon, jonka epäillään aiheuttaneen noin 200 000 euron vahingot. Poliisi tutkii tapausta törkeänä tuhotyönä, ja epäilty on noin 20-vuotias mies. Onneksi palo ei aiheuttanut henkilövahinkoja, mutta se aiheutti vakavan vaaran alueen asukkaille.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Porissa joulupäivänä syttyi kauppakeskuspalon, jonka epäillään aiheuttaneen noin 200 000 euron vahingot. Poliisi tutkii tapausta törkeänä tuhotyönä, ja epäilty on noin 20-vuotias mies. Onneksi palo ei aiheuttanut henkilövahinkoja, mutta se aiheutti vakavan vaaran alueen asukkaille.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.7.2026 klo 17:35, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mies sytytti kaupan tuleen jouluna • Nuori mies epäilty kaupan tuhopoltosta • Nuori mies epäilty kaupan tuhopoltosta.
Mies sytytti kaupan jouluna
Porissa syttyi joulupäivänä kauppakeskuspalon. Palo aiheutti suuria vahinkoja, noin 200 000 euroa. Poliisi tutkii tapausta törkeänä tuhotyönä. Epäilty on noin 20-vuotias mies. Onneksi palo ei aiheuttanut vammoja ihmisille.
Porissa joulupäivänä syttyi kauppakeskuspalon, jonka epäillään aiheuttaneen noin 200 000 euron vahingot. Poliisi tutkii tapausta törkeänä tuhotyönä, ja epäilty on noin 20-vuotias mies. Onneksi palo ei aiheuttanut henkilövahinkoja,…
Poliisi tutkii parikymppisen miehen osuutta ruokakaupan paloon Porissa joulupäivänä. Kauppa vaurioitui pahoin, ja vahingot ovat satojen tuhansien eurojen luokkaa. Epäilty oli tekoaikaan päihtynyt, mutta hän kiistää syyllisyytensä.
Porissa nuori mies epäillään sytyttäneen ruokakaupan tuleen joulupäivänä. Poliisi on saanut esitutkinnan päätökseen, ja palosta aiheutui merkittäviä vahinkoja. Epäilty oli tekoaikaan päihtynyt, mutta kiistää syyllisyytensä.
Poliisi tutkii parikymppisen miehen osuutta K-Marketin paloon Porissa, joka syttyi joulupäivänä. Palosta aiheutui satojen tuhansien eurojen vahingot, ja epäilty oli tekoaikaan päihtynyt. Hän ei myöntänyt syytöksiä kuulusteluissa.
Vantaalla tutkitaan tapon yritystä, joka tapahtui Kivistössä kesäkuussa. Poliisi on vanginnut epäillyn, joka on myöntänyt teon. Tapausta tutkitaan edelleen ja poliisi pyytää…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Oulussa tapahtuneen puukotuksen tutkinta jatkuu. Poliisi pyytää alueen taloyhtiöitä ja yrityksiä tarkastamaan valvontakameroiden nauhoitteet perjantai-illalta. Epäilty liikkui huomiota herättävästi ja hänen iästään…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Lahdessa on meneillään henkirikostutkinta, jossa epäillään naisen kuolleen väkivallan seurauksena. Poliisi sai hälytyksen tapahtumasta lauantai-iltana ja löysi naisen kuolleena kerrostalosta. Epäilty on…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Poliisi on julkaissut videon epäillystä puukottajasta Oulussa. Mies puukotti ulkomaalaistaustaista miestä viime viikon perjantaina ja pakeni paikalta. Poliisi pyytää edelleen havaintoja ja…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Lahdessa tutkitaan henkirikosta, jossa 32-vuotias mies epäillään 30-vuotiaan vaimonsa murhasta. Parilla oli vireillä avioerohakemus, ja he asuivat eri osoitteissa. Poliisi on ollut…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Lahdessa tutkitaan henkirikosta, jonka uhri löytyi kerrostalon rappukäytävästä. Poliisi sai hälytyksen tapahtumasta lauantai-iltana, ja uhri oli kuollut väkivaltaisesti. Epäilty tekijä pakeni paikalta,…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan eteläosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Koivun siitepölykausi on päättynyt koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa maan eteläosien kukinta-alueilla vähän ja hyvin vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homeitiöiden määrät ilmassa ovat koholla maan eteläosissa. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan keskiosissa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan eteläosissa ja alkaa maan keskiosien lämpimimmillä kasvupaikoilla. Maan lounaisosissa heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisista runsaisiin määriä. Muualla maassa Lappia lukuun ottamatta heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän kohtalaisiksi. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa pieniä ja hyvin pieniä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.