Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venäjä sulki raja-asemansa, mikä yllätti Suomen viranomaiset. Lahdessa mies on vangittu vaimonsa murhasta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Oulun poliisi etsii edelleen puukottajaa, joka hyökkäsi ulkomaalaistaustaisen miehen kimppuun viime perjantaina. Poliisi on saanut runsaasti vihjeitä, mutta lisää tietoja kaivataan. Tekijä liikkui pyörällä, ja poliisi on julkaissut epäillystä videon.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Oulun poliisi etsii edelleen puukottajaa, joka hyökkäsi ulkomaalaistaustaisen miehen kimppuun viime perjantaina. Poliisi on saanut runsaasti vihjeitä, mutta lisää tietoja kaivataan. Tekijä liikkui pyörällä, ja poliisi on julkaissut epäillystä videon.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 1.7.2026 klo 14:48, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Oulun puukottaja edelleen vapaalla jalalla • Oulun puukottaja edelleen vapaalla jalalla.
Oulun puukottaja on yhä etsinnässä
Oulun poliisi etsii puukottajaa, joka hyökkäsi miehen kimppuun. Hyökkäys tapahtui viime perjantaina Kaukovainiossa. Poliisi on saanut paljon vinkkejä, mutta lisää tietoa tarvitaan. Epäillystä tekijästä on julkaistu video, ja vihjeitä voi ilmoittaa poliisille.
Oulun poliisi etsii edelleen puukottajaa, joka hyökkäsi ulkomaalaistaustaisen miehen kimppuun viime perjantaina. Poliisi on saanut runsaasti vihjeitä, mutta lisää tietoja kaivataan. Tekijä liikkui pyörällä, ja poliisi on julkaissut…
Oulun poliisi etsii edelleen puukottajaa, joka hyökkäsi ulkomaalaistaustaisen miehen kimppuun viime perjantaina. Poliisi on saanut runsaasti vihjeitä, mutta apua kaivataan edelleen. Epäillystä tekijästä on julkaistu video, ja poliisi…
Oulussa tapahtuneen puukotuksen tutkinta jatkuu. Poliisi pyytää alueen taloyhtiöitä ja yrityksiä tarkastamaan valvontakameroiden nauhoitteet perjantai-illalta. Epäilty liikkui huomiota herättävästi ja hänen iästään…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oulu, #Puukotus
Oulussa tutkitaan useita puukotustapauksia rikossarjana, jossa epäillään viharikosmotiivia. Poliisi selvittää, ovatko tapaukset yhteydessä toisiinsa ja liittyvätkö ne ennakkoluuloihin ulkomaalaistaustaisia henkilöitä kohtaan. Viimeisin…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oulu, #Puukotus
Oulun poliisi on julkaissut videon epäillystä pyöräpuukottajasta, joka on noin 20–35-vuotias nuori mies. Poliisi toivoo yleisöltä apua tekijän löytämiseksi ja on saanut…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oulu, #Poliisi
Oulun poliisi on vastaanottanut yli sata vihjettä liittyen Kaukovainion puukotuksiin. Tutkintaresursseja on lisätty, ja poliisi tutkii vihjeitä sekä valvontakameratallenteita. Tutkinta etenee useilla…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oulu, #Puukotus
Oulussa on tapahtunut viisi puukotusta, joissa pyörällä ajanut mies on hyökännyt ulkomaalaistaustaisten kimppuun. Poliisi tutkii, onko puukotuksilla yhteys toisiinsa ja onko tekijä…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oulu, #Puukotus
Oulun poliisi tutkii useita puukotustapauksia, joissa epäilty on liikkunut polkupyörällä ja valinnut uhreikseen ulkomaalaistaustaisia. Viimeisin tapaus tapahtui kesäkuussa, ja poliisi julkaisi epäillyn…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oulu, #Puukotus
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan eteläosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Koivun siitepölykausi on päättynyt koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa maan eteläosien kukinta-alueilla vähän ja hyvin vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homeitiöiden määrät ilmassa ovat koholla maan eteläosissa. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan keskiosissa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan eteläosissa ja alkaa maan keskiosien lämpimimmillä kasvupaikoilla. Maan lounaisosissa heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisista runsaisiin määriä. Muualla maassa Lappia lukuun ottamatta heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän kohtalaisiksi. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa pieniä ja hyvin pieniä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.