Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo puolustaa Garden Helsinki -hankkeen valtiontukea, kun taas asuntolainakatto nousee 95 prosenttiin.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pääradalla junaliikenne on hidastunut tietoliikenneyhteyden häiriön takia. Vika on paikallistettu vanhaan laitteeseen, eikä ilkivaltaa epäillä. Myöhästymisiä voi tulla jopa 1,5 tuntia, mutta liikenteen odotetaan palautuvan normaaliksi yön aikana.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pääradalla junaliikenne on hidastunut tietoliikenneyhteyden häiriön takia. Vika on paikallistettu vanhaan laitteeseen, eikä ilkivaltaa epäillä. Myöhästymisiä voi tulla jopa 1,5 tuntia, mutta liikenteen odotetaan palautuvan normaaliksi yön aikana.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.6.2026 klo 20:33, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Junaliikenne hidastuu pääradalla vian vuoksi • Junaliikenne keskeytyi ratajärjestelmävian vuoksi.
Junaliikenne hidastuu vian takia
Pääradalla junaliikenne hidastuu. Tämä johtuu tietoliikenneyhteyden häiriöstä. Vika on vanhassa laitteessa. Myöhästymisiä voi olla jopa 1,5 tuntia. Junaliikenne palaa normaaliksi yön aikana.
Pääradalla junaliikenne on hidastunut tietoliikenneyhteyden häiriön takia. Vika on paikallistettu vanhaan laitteeseen, eikä ilkivaltaa epäillä. Myöhästymisiä voi tulla jopa 1,5 tuntia, mutta liikenteen odotetaan palautuvan normaaliksi yön aikana.
Pääradalla Pohjanmaalla tapahtui ratajärjestelmävika, joka keskeytti junaliikenteen. VR:n mukaan vika sijaitsee Kokkolan ja Pietarsaari-Pedersören välillä, ja se aiheuttaa junille noin tunnin myöhästymisiä. Erityisesti Helsingin ja Oulun tai Rovaniemen…
Pääradalla on tapahtunut tietoliikennevika, joka hidastaa junien kulkua. Myöhästymiset vaihtelevat 45 minuutista 1,5 tuntiin. Vian korjaamiseen arvioidaan menevän 3–4 tuntia.
Liikenne • jaetut avainsanat: #Päärata, #VR
Pääradalla esiintyy häiriöitä, jotka vaikuttavat junaliikenteeseen. VR:n ja Fintrafficin mukaan myöhästymiset vaihtelevat 45 minuutista 1,5 tuntiin. Vian syynä on tietoliikenteeseen liittyvän komponentin…
Liikenne • jaetut avainsanat: #VR, #Fintraffic
Pääradan junaliikenteessä on sunnuntai-iltana viivästyksiä Keravalla tapahtuneen henkilövahingon vuoksi. Kaukojunat ovat olleet pahimmillaan 40 minuuttia myöhässä ja lähijunat puoli tuntia. Liikenteen odotetaan…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Päärata, #Junaliikenne
Ratajärjestelmävika Kokkola–Pietarsaari-Pedersöre välillä aiheuttaa junille jopa 1,5 tunnin myöhästymisiä. VR:n mukaan ainakin neljä junaa on myöhässä, ja liikenteen ruuhkautuessa myöhästymiset voivat kasvaa.…
Liikenne • jaetut avainsanat: #VR, #Fintraffic
Junaliikenne on keskeytynyt Keravan ja Järvenpään välillä henkilövahingon vuoksi. Häiriö vaikuttaa aikatauluihin, ja junat voivat myöhästyä. Esimerkiksi Z-juna Lahdesta Helsinkiin on myöhässä…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Päärata, #VR
Itäväylällä maanantain ja tiistain välisenä yönä tapahtui vakava liikenneonnettomuus, jossa kaksi ihmistä kuoli. Epäilty kuljettaja, nelikymppinen taksikuski, ajoi yliajon ja jatkoi matkaansa,…
Liikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 29.06.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölyä on enimmäkseen pieniä määriä. Ruotsin ja Norjan vuorilta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Käsivarren Lappiin. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinnan odotetaan alkavan maan etelä- ja keskiosien lämpimillä paikoilla viikon sisällä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa määrien odotetaan jäävän enimmäkseen vähäisiksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.