Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Temu-tullit tulevat voimaan, rattijuopumus on ollut rikos Suomessa sata vuotta, ja hallitus saa kritiikkiä Garden Helsinki -tuesta. Temu-tullit…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
WhatsApp tuo pian mahdollisuuden viestiä ilman puhelinnumeron jakamista. Käyttäjät voivat löytää toisensa käyttäjänimen avulla, mikä parantaa yksityisyyttä. Uudistus tulee saataville maailmanlaajuisesti seuraavien kuukausien aikana.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
WhatsApp tuo pian mahdollisuuden viestiä ilman puhelinnumeron jakamista. Käyttäjät voivat löytää toisensa käyttäjänimen avulla, mikä parantaa yksityisyyttä. Uudistus tulee saataville maailmanlaajuisesti seuraavien kuukausien aikana.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.6.2026 klo 17:11, pääluokka IT.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa WhatsApp mahdollistaa viestittelyn ilman numeroa • WhatsApp mahdollistaa viestittelyn ilman numeroa.
WhatsAppissa voi viestiä ilman numeroa
WhatsApp tuo uuden ominaisuuden, jossa voi viestiä ilman puhelinnumeroa. Käyttäjät löytävät toisensa käyttäjänimen avulla. Tämä parantaa yksityisyyttä. Ominaisuus tulee käyttöön eri maissa pian.
WhatsApp tuo pian mahdollisuuden viestiä ilman puhelinnumeron jakamista. Käyttäjät voivat löytää toisensa käyttäjänimen avulla, mikä parantaa yksityisyyttä. Uudistus tulee saataville maailmanlaajuisesti seuraavien kuukausien aikana.
WhatsApp tuo pian käyttäjilleen mahdollisuuden viestiä ilman puhelinnumeron jakamista. Uudistuksessa käyttäjät voivat löytää toisensa käyttäjänimen avulla, mikä parantaa yksityisyyttä. Ominaisuus tulee saataville maailmanlaajuisesti seuraavien kuukausien aikana.
Whatsapp tuo uuden ominaisuuden, jossa käyttäjät voivat varata itselleen yksilöllisen käyttäjänimen. Tämä mahdollistaa palvelun käytön ilman puhelinnumeroa, mikä parantaa yksityisyyttä. Käyttäjät saavat…
IT • jaetut avainsanat: #Whatsapp, #Yksityisyys
Suomessa lankapuhelinliittymät lakkautetaan tänään, kun viimeinen teleoperaattori Elisa luopuu lankaliittymistä. Lankapuhelinverkko on ollut käytössä Suomessa vuodesta 1882, mutta sen käyttö on vähentynyt…
IT
Tiistaina soitetaan Suomen viimeinen lankapuhelu, kun puhelinlankaverkko poistuu käytöstä. Teleoperaattori Elisa aloittaa valtavan purkuurakan, joka kestää useita vuosia. Vanhan teknologian varaosien puute…
IT
Elisan palveluissa on esiintynyt häiriöitä tiistaina. Häiriöiden syystä tai kestosta ei ole vielä tarkkaa tietoa. Asiakkaita kehotetaan seuraamaan tilannetta.
IT
Suomessa juhlittiin lankapuheluiden päättymistä, kun viimeinen lankapuhelu soitettiin. Elisan teknologiajohtaja Kalle Lehtinen korosti tilaisuudessa, että lankapuheluiden loppuminen merkitsee uuden aikakauden alkua. Toimittaja…
IT
Tietoturva-asiantuntija Aamir Lakhani kertoo, että kodinkoneet keräävät käyttäjistään tietoja, mutta uusia uhkia ei ole merkittävästi lisääntynyt. Hän suosittelee vahvoja salasanoja ja monivaiheista…
IT • jaetut avainsanat: #Yksityisyys
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan eteläosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Koivun siitepölykausi on päättynyt koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa maan eteläosien kukinta-alueilla vähän ja hyvin vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homeitiöiden määrät ilmassa ovat koholla maan eteläosissa. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan keskiosissa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan eteläosissa ja alkaa maan keskiosien lämpimimmillä kasvupaikoilla. Maan lounaisosissa heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisista runsaisiin määriä. Muualla maassa Lappia lukuun ottamatta heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän kohtalaisiksi. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa pieniä ja hyvin pieniä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.