Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venäjä sulkee rajanylityspaikkoja Suomelle, ja Vantaalla tutkitaan tapon yritystä. Lisäksi uutisissa käsitellään poliittisia erimielisyyksiä ja talouden kehitystä.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Liiga on valinnut Aleksi Rantalan uudeksi erotuomaripäälliköksi. Rantala, joka on toiminut pitkään päätuomarina, vastaa erotuomaritoiminnan organisoimisesta ja johtamisesta. Hänellä on laaja kokemus ja tuntemus jääkiekosta, mikä tekee hänestä erinomaisen valinnan tehtävään.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Liiga on valinnut Aleksi Rantalan uudeksi erotuomaripäälliköksi. Rantala, joka on toiminut pitkään päätuomarina, vastaa erotuomaritoiminnan organisoimisesta ja johtamisesta. Hänellä on laaja kokemus ja tuntemus jääkiekosta, mikä tekee hänestä erinomaisen valinnan tehtävään.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.6.2026 klo 14:19, pääluokka Jääkiekko.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Hämeen Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Liiga sai uuden erotuomaripäällikön • Liiga nimitti uuden erotuomaripäällikön • Liiga sai uuden erotuomaripäällikön.
Liiga sai uuden erotuomaripäällikön
Liiga on valinnut Aleksi Rantalan erotuomaripäälliköksi. Rantala on ollut päätuomarina pitkään ja hän tuntee Liigan hyvin. Hän vastaa erotuomaritoiminnan johtamisesta. Rantalalla on myös kokemusta suurista organisaatioista.
Liiga on valinnut Aleksi Rantalan uudeksi erotuomaripäälliköksi. Rantala, joka on toiminut pitkään päätuomarina, vastaa erotuomaritoiminnan organisoimisesta ja johtamisesta. Hänellä on laaja kokemus ja tuntemus jääkiekosta, mikä tekee hänestä…
Jääkiekon Liiga on nimittänyt Aleksi Rantalan uudeksi erotuomaripäälliköksi. Rantala, 47, on toiminut pitkään päätuomarina ja hänellä on kokemusta yli 800 ottelusta. Hänen vastuullaan on Liigan erotuomaritoiminnan organisoiminen ja…
Liiga on valinnut Aleksi Rantalan uudeksi erotuomaripäälliköksi. Rantala on toiminut pitkään päätuomarina ja hänellä on laaja kokemus jääkiekosta. Hän vastaa erotuomaritoiminnan organisoimisesta ja johtamisesta.
Juho Piiparinen varattiin NHL:ssä Vegas Golden Knightsin ykköskierroksella. Suomalaispuolustaja oli yllättynyt valinnastaan, sillä hän odotti varauksen tapahtuvan myöhemmin. Piiparinen on pelannut viime…
Jääkiekko
Vuoden 2026 NHL:n varaustilaisuudessa varattiin yhteensä 223 nuorta pelaajaa, joista 13 oli suomalaisia. Tämä määrä on toiseksi pienin kymmeneen vuoteen, mutta parempi…
Jääkiekko
Juho Piiparinen varattiin ensimmäisellä kierroksella NHL:n varaustilaisuudessa Vegas Golden Knightsiin. Hän valitsi varaushetkellä soitettavaksi Pate Mustajärven Ukkometso-kappaleen kunnioittaakseen kuollutta artistia. Piiparinen oli…
Jääkiekko
SM-liiga on nimittänyt Aleksi Rantalan uudeksi erotuomarijohtajaksi. Rantala, joka on viheltänyt yli 800 SM-liigaottelua, aloittaa tehtävässään 1. heinäkuuta. Hän tuo mukanaan laajan…
Jääkiekko • jaetut avainsanat: #AleksiRantala
Matias Maccelli ei saanut uutta sopimusta Toronto Maple Leafsilta ja hänestä tulee rajoittamaton vapaa-agentti. Maccelli pelasi viime kaudella 71 ottelussa ja teki…
Jääkiekko
Florida Panthers ja Anaheim Ducks ovat vaihtaneet pelaajia NHL:ssä. Anaheim kauppasi kapteeninsa Radko Gudasin Floridaan, ja sai vaihdossa A.J. Greerin pelaajaoikeudet. Gudas…
Jääkiekko
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan eteläosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Koivun siitepölykausi on päättynyt koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa maan eteläosien kukinta-alueilla vähän ja hyvin vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homeitiöiden määrät ilmassa ovat koholla maan eteläosissa. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan keskiosissa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan eteläosissa ja alkaa maan keskiosien lämpimimmillä kasvupaikoilla. Maan lounaisosissa heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisista runsaisiin määriä. Muualla maassa Lappia lukuun ottamatta heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän kohtalaisiksi. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa pieniä ja hyvin pieniä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.