Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venäjä sulki raja-asemansa, mikä yllätti Suomen viranomaiset. Lahdessa mies on vangittu vaimonsa murhasta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pohjois-Suomen hallinto-oikeus on hylännyt valitukset Jokilaaksojen pelastuslaitoksen varallaolokorvauksista. Kaksi henkilöä vaati palkkasaatavia, mutta kaupungin johto ja hallinto-oikeus eivät hyväksyneet vaatimuksia. Toinen valittajista vaati yli 96 000 euroa kolmen vuoden ajalta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pohjois-Suomen hallinto-oikeus on hylännyt valitukset Jokilaaksojen pelastuslaitoksen varallaolokorvauksista. Kaksi henkilöä vaati palkkasaatavia, mutta kaupungin johto ja hallinto-oikeus eivät hyväksyneet vaatimuksia. Toinen valittajista vaati yli 96 000 euroa kolmen vuoden ajalta.
Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.6.2026 klo 15:46, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Oikeus hylkäsi valitukset pelastuslaitoksesta • Hallinto-oikeus hylkäsi Lumijoen valituksen • Oikeus hylkäsi Lumijoen valituksen palveluista.
Oikeus hylkäsi valitukset varallaolosta
Pohjois-Suomen hallinto-oikeus ei hyväksynyt valituksia Jokilaaksojen pelastuslaitoksen varallaolokorvauksista. Kaksi henkilöä vaati rahaa varallaolosta, mutta kaupungin johto hylkäsi vaatimukset. Toinen valittajista halusi yli 96 000 euroa kolmen vuoden ajalta. Oikeus ei myöntänyt vaatimuksia.
Pohjois-Suomen hallinto-oikeus on hylännyt valitukset Jokilaaksojen pelastuslaitoksen varallaolokorvauksista. Kaksi henkilöä vaati palkkasaatavia, mutta kaupungin johto ja hallinto-oikeus eivät hyväksyneet vaatimuksia. Toinen valittajista vaati yli 96 000 euroa kolmen…
Pohjois-Suomen hallinto-oikeus on hylännyt Lumijoen kunnan valituksen, joka koski Pohteen päätöstä lakkauttaa sairaanhoitaja- ja lääkärivastaanotot. Kunta oli huolissaan lähipalveluiden saatavuudesta ja muutosten vaikutuksista kuntalaisiin.
Pohjois-Suomen hallinto-oikeus on hylännyt Lumijoen kunnan valituksen, jossa vastustettiin Pohteen päätöstä lakkauttaa sairaanhoitaja- ja lääkärivastaanotot. Kunta korosti lähipalveluiden tärkeyttä ja huoli palveluiden siirtymisestä toiseen kuntaan, mutta oikeus ei…
Mäntsälässä tapahtui onnettomuus, jossa kuusivuotias poika menehtyi rakennuslevyjen kaaduttua hänen päälleen. Poliisi epäilee yhtä henkilöä kuolemantuottamuksesta, ja tapaus on siirtynyt syyteharkintaan. Onnettomuus…
Kotimaa
Karvian pihalampeen hukkui iäkäs mies, kertoo Lounais-Suomen poliisi. Hälytys saatiin maanantaina iltapäivällä. Poliisi tutkii tapausta kuolemansyyn selvittämisenä.
Kotimaa
Kauhavan Suviseuroissa on tänä vuonna raportoitu poikkeuksellisen paljon nuorten häiriköintiä. Häiriköinti on sisältänyt pieniä materiaalivahinkoja, unirauhan häirintää sekä uhkaavaa käytöstä seuravieraita kohtaan.…
Kotimaa
Kirkkonummelta on löytynyt tyhjää soutuvenettä, jota nuori mies käytti ennen katoamistaan. Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii tapausta ja pelkää, että mies on voinut joutua…
Kotimaa
Helsingin Tapanilassa on kateissa nelivuotiaat kaksostytöt. He katosivat sunnuntaina 28. kesäkuuta hieman ennen kello kahta päivällä. Poliisi pyytää ilmoittamaan havainnoista hätänumeroon 112.
Kotimaa
Itä-Suomen poliisi on pyytänyt havaintoja 15-vuotiaasta pojasta, joka katosi 28. toukokuuta. Poika liikkuu todennäköisesti Kuopion alueella, erityisesti torin matkakeskuksen tai Puijonlaakson ympäristössä.…
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan eteläosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Koivun siitepölykausi on päättynyt koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa maan eteläosien kukinta-alueilla vähän ja hyvin vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homeitiöiden määrät ilmassa ovat koholla maan eteläosissa. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan keskiosissa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan eteläosissa ja alkaa maan keskiosien lämpimimmillä kasvupaikoilla. Maan lounaisosissa heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisista runsaisiin määriä. Muualla maassa Lappia lukuun ottamatta heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän kohtalaisiksi. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa pieniä ja hyvin pieniä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.