Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Helsingin keskustassa tapahtui puukotus sunnuntaina aamuyöllä, kun vuonna 1983 syntynyt mies puukotti vuonna 1999 syntynyttä uhria ylävartaloon.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Rantamökkien hinnat vaihtelevat eri maakunnissa, ja Uusimaa on kallein alue. Merenrantamökit ovat keskimäärin kalliimpia kuin järvenrantamökit. Kanta-Hämeessä Hämeenlinnan pyyntihinta on 148 000 euroa, mikä on yli maakunnan keskiarvon.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Rantamökkien hinnat vaihtelevat eri maakunnissa, ja Uusimaa on kallein alue. Merenrantamökit ovat keskimäärin kalliimpia kuin järvenrantamökit. Kanta-Hämeessä Hämeenlinnan pyyntihinta on 148 000 euroa, mikä on yli maakunnan keskiarvon.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 30.6.2026 klo 10:30, pääluokka Talous.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Rantamökkien hinnat vaihtelevat maakunnittain • Rantamökkien hinnat vaihtelevat Suomessa.
Rantamökkien hinnat vaihtelevat
Rantamökkien hinnat vaihtelevat eri paikoissa. Uusimaa on kallein maakunta, ja siellä merenrantamökit maksavat eniten. Kanta-Hämeessä Hämeenlinnan hinta on 148 000 euroa. Järvenrantamökit ovat yleensä edullisempia kuin merenrantamökit.
Rantamökkien hinnat vaihtelevat eri maakunnissa, ja Uusimaa on kallein alue. Merenrantamökit ovat keskimäärin kalliimpia kuin järvenrantamökit. Kanta-Hämeessä Hämeenlinnan pyyntihinta on 148 000 euroa, mikä on yli maakunnan keskiarvon.
Etuovi.comin selvityksen mukaan rantamökkien hinnat vaihtelevat merkittävästi eri puolilla Suomea. Kalleimmat merenrantamökit sijaitsevat Uudellamaalla, jossa hintaero järvenrantamökkeihin on jopa 110 000 euroa. Etelä-Savossa, Varsinais-Suomessa ja Pirkanmaalla on eniten…
Finanssivalvonta nostaa asuntolainakaton 95 prosenttiin kaikille lainanottajille, mukaan lukien ensiasunnon ostajat. Tämä päätös on osa toimenpiteitä asuntomarkkinoiden laskusuhdanteen rajoittamiseksi. Aiemmin lainakatto oli…
Talous
Kuluttajien ja yritysten luottamus on parantunut huomattavasti. Kuluttajien luottamus nousi kesäkuussa korkeimmalle tasolle sitten helmikuun 2022. Vaikka arvio nykytilasta on heikko, odotukset…
Talous
Fortum on esittänyt noin 450 miljoonan euron ostotarjouksen norjalaisesta sähkön vähittäismyyjästä Elmerasta. Analyytikoiden mukaan tarjous on strategisesti järkevä, vaikka se on yhtiön…
Talous
Kokoomuksen kansanedustaja Heikki Vestmanin lakialoite datakeskuksista on saanut yli 100 kansanedustajan tuen. Aloitteessa vaaditaan, että datakeskusten on katettava sähkönkulutuksensa uusilla sähköntuotantohankkeilla. Tavoitteena…
Talous
Ylihuomenna on ensimmäisten jäännösverojen eräpäivä, jolloin lähes 90 000 ihmisen on maksettava yhteensä noin 85 miljoonaa euroa. Verohallinnon mukaan mätkyjä joutuvat maksamaan…
Talous
Suomen osuus maailman tavaraviennistä on puolittunut vuodesta 2002 vuoteen 2024. Osuus laski 0,72 prosentista 0,35 prosenttiin, mikä on toiseksi heikointa kehitystä suurimpien…
Talous
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 03.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan etelä- ja keskiosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Heinien siitepölymäärät ovat maan lounaisissa osissa pieniä ja muualla maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölyä on ilmassa maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan eteläosissa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan etelä- ja keskiosissa. Heinien siitepölymäärien odotetaan jäävän koko maassa enimmillään kohtalaisiksi lukuun ottamatta Lappia, missä määrät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on maan etelä- ja keskiosissa vähän ja hyvin vähän. Pitkäkestoiset sateet laskevat ilmassa olevan siitepölyn määrän nollatasolle, mutta poutasäällä määrät kohoavat jälleen.