Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Venäjä sulki raja-asemansa, mikä yllätti Suomen viranomaiset. Lahdessa mies on vangittu vaimonsa murhasta.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Viikon edetessä päivälämpötilat laskevat hellelukemista, kertoo Ilmatieteen laitoksen meteorologi. Tiistaina pouta säilyy suurimmassa osassa maata, mutta pohjoisessa lämpötilat ovat 15–21 astetta. Lännestä saapuva sadealue tuo mukanaan voimakkaita tuulenpuuskia ja voi laskea lämpötiloja entisestään.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Viikon edetessä päivälämpötilat laskevat hellelukemista, kertoo Ilmatieteen laitoksen meteorologi. Tiistaina pouta säilyy suurimmassa osassa maata, mutta pohjoisessa lämpötilat ovat 15–21 astetta. Lännestä saapuva sadealue tuo mukanaan voimakkaita tuulenpuuskia ja voi laskea lämpötiloja entisestään.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.6.2026 klo 16:34, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Lämmin sää jatkuu, sateet viilentävät pohjoista • Lämmin sää jatkuu, mutta sateet viilentävät.
Lämmin sää jatkuu, mutta sataa pohjoisessa
Päivälämpötilat laskevat hellelukemista viikon aikana. Tiistaina on poutaa suurimmassa osassa Suomea. Pohjoisessa lämpötilat ovat 15–21 astetta. Sateet voivat viilentää ilmaa ja tuoda voimakkaita tuulenpuuskia.
Viikon edetessä päivälämpötilat laskevat hellelukemista, kertoo Ilmatieteen laitoksen meteorologi. Tiistaina pouta säilyy suurimmassa osassa maata, mutta pohjoisessa lämpötilat ovat 15–21 astetta. Lännestä saapuva sadealue tuo mukanaan voimakkaita tuulenpuuskia…
Viikon edetessä lämpötilat laskevat hellelukemista, kertoo Ilmatieteen laitoksen meteorologi. Tiistaina pouta säilyy lähes koko maassa, mutta pohjoisessa lämpötilat ovat 15–21 astetta. Sateet voivat laskea lämpötiloja entisestään ja tuovat…
Suomeen on tänään odotettavissa sade- ja ukkoskuuroja. Ilmatieteen laitoksen mukaan aamulla lännessä voi kuulua ukkosen jyrinää. Sadekuurojen arvioidaan liikkuvan Pohjanmaalta kohti Jyväskylää…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sateet, #IlmatieteenLaitos
Maanantai-iltana Suomeen saapuu kylmä rintama, joka tuo mukanaan sateet ja ukkoskuurot. Lämpötila on ollut korkealla, mutta torstaina sää kylmenee. Sadealue etenee yön…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sateet, #IlmatieteenLaitos
Sunnuntaina ukkoset ja kovimmat sateet todennäköisesti kiertävät Pirkanmaan. Ilmatieteen laitoksen mukaan ukkoskuuroja esiintyy erityisesti Vaasa–Kuopio-akselilla ja eteläisessä Suomessa. Pirkanmaalla ukkosen todennäköisyys on…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sateet, #IlmatieteenLaitos
Lähipäivinä Suomessa odotetaan lämmintä säätä, ja helleraja saattaa rikkoutua eteläisimmässä Suomessa. Viikonlopun tapahtumat, kuten Tuska-festivaali ja Pride-kulkue, saavat väkeä liikkeelle Helsingissä. Sateita…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #IlmatieteenLaitos
Kemin Veitsiluodossa on aloitettu rikkihappovuodon neutralointi. Pelastuslaitos on hidastanut happaman veden pääsyä mereen ja aloittanut veden käsittelyn kalkilla. Uimista ja oleskelua kehotetaan…
Luonto ja ympäristö
Korkeasaaressa hoidettiin kaksi harmaahylkeen kuuttia, jotka on nyt vapautettu takaisin Itämereen. Porkkala ja Kokkola -nimiset kuutit saivat hoitoa haavoistaan ja oppivat syömään…
Luonto ja ympäristö
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.07.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan eteläosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Koivun siitepölykausi on päättynyt koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät jäävät pieniksi. Pujon siitepölyä on ilmassa maan eteläosien kukinta-alueilla vähän ja hyvin vähän. Cladosporium- ja Alternaria-homeitiöiden määrät ilmassa ovat koholla maan eteläosissa. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan keskiosissa. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan eteläosissa ja alkaa maan keskiosien lämpimimmillä kasvupaikoilla. Maan lounaisosissa heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisista runsaisiin määriä. Muualla maassa Lappia lukuun ottamatta heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän kohtalaisiksi. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän. Pujon siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa pieniä ja hyvin pieniä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.