Nimipäivä:
Aaro, Aaron
22°C Helsinki

SSAB keskeytti työt Luulajan terästehtaan työmaalla

Aihesivu: SSAB keskeytti työt Luulajan terästehtaan työmaalla

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

SSAB on jälleen keskeyttänyt työt Luulajan terästehtaan rakennustyömaalla, koska kaasuhälyttimet havaitsivat vähäisiä vetysyanidipitoisuuksia. Havaitut pitoisuudet ovat kuitenkin alhaiset eivätkä aiheuta vaaraa työntekijöille. Työt jatkuvat, kunnes tilanne on tutkittu ja työmaa todettu turvalliseksi.

  • 2 juttua
  • 2 lähdettä
  • Työelämä
  • Päivitetty 29.6.2026 klo 17:44
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän tilanne.

Mistä aiheessa on kyse?

SSAB on jälleen keskeyttänyt työt Luulajan terästehtaan rakennustyömaalla, koska kaasuhälyttimet havaitsivat vähäisiä vetysyanidipitoisuuksia. Havaitut pitoisuudet ovat kuitenkin alhaiset eivätkä aiheuta vaaraa työntekijöille. Työt jatkuvat, kunnes tilanne on tutkittu ja työmaa todettu turvalliseksi.

Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 29.6.2026 klo 17:44, pääluokka Työelämä.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kauppalehti, Yle Uutiset.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa SSAB keskeytti työt Luulajan terästehtaan työmaalla • SSAB keskeyttää työt Luulajassa jälleen.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 29.6.2026 klo 17:44.
  • Koosteessa on nyt 2 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Työelämä.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #SSAB, #Luulaja, #Terästeollisuus.

Selkokielinen yhteenveto

SSAB keskeytti työt terästehtaan työmaalla

SSAB on keskeyttänyt työt Luulajan terästehtaan työmaalla. Kaasuhälyttimet löysivät vähäisiä vetysyanidipitoisuuksia. Pitoisuudet ovat kuitenkin alhaiset, eikä niistä ole vaaraa työntekijöille. Työt jatkuvat, kunnes tilanne on tutkittu. Yhtiö aikoo tehdä lisämittauksia asiantuntijoiden kanssa.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 01.07.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa. Pujon kukinta on alkanut maan eteläosissa lämpimimmillä kasvupaikoilla. Koivun siitepölykausi on päättynyt koko maassa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa heinän siitepölymäärät vaihtelevat pienistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät jäävät pieniksi.
Pujon siitepölyä on ilmassa maan eteläosien kukinta-alueilla vähän ja hyvin vähän.
Cladosporium- ja Alternaria-homeitiöiden määrät ilmassa ovat koholla maan eteläosissa. Cladosporium-homeitiöiden määrät ovat koholla maan keskiosissa.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinta jatkuu maan eteläosissa ja alkaa maan keskiosien lämpimimmillä kasvupaikoilla.
Maan lounaisosissa heinien siitepölyä on ilmassa kohtalaisista runsaisiin määriä. Muualla maassa Lappia lukuun ottamatta heinän siitepölymäärien odotetaan jäävän kohtalaisiksi. Lapissa heinän siitepölyä on ilmassa vähän.
Pujon siitepölymäärät ovat maan etelä- ja keskiosissa pieniä ja hyvin pieniä.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.