Nimipäivä:
Elviira, Elvi
22°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:00

Oulussa pyöräilijä puukotti miestä, ja Euroopassa mitattiin ennätyslämpötiloja. Poliisi varoittaa yöllisistä tunkeutujista. Oulussa tapahtui puukotus, jossa pyöräilijä hyökkäsi…


Saga Andersson voitti seiväskarnevaalit

Aihesivu: Saga Andersson voitti seiväskarnevaalit

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Saga Andersson voitti lauantaina Somerolla seiväskarnevaalien pääkilpailun. Hän ylitti korkeuden 457, joka on hänen oma henkilökohtainen ennätyksensä. Toiseksi tuli Liettuan Rugile Miklyclute, joka myös ylitti 457 senttiä.

  • 3 juttua
  • 3 lähdettä
  • Yleisurheilu
  • Päivitetty 27.6.2026 klo 21:05
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Saga Andersson voitti lauantaina Somerolla seiväskarnevaalien pääkilpailun. Hän ylitti korkeuden 457, joka on hänen oma henkilökohtainen ennätyksensä. Toiseksi tuli Liettuan Rugile Miklyclute, joka myös ylitti 457 senttiä.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.6.2026 klo 21:05, pääluokka Yleisurheilu.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti, Ilta-Sanomat, Hämeen Sanomat.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Saga Andersson voitti seiväskarnevaalit • Saga Andersson voitti seiväskarnevaalit • Saga Andersson voitti seiväshypyn Somerolla.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 27.6.2026 klo 21:05.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 3 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Yleisurheilu.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #SagaAndersson, #Seiväshyppy, #Somerolla.

Selkokielinen yhteenveto

Saga Andersson voitti seiväshypyn

Saga Andersson voitti seiväskarnevaalit Somerolla. Hän hyppäsi korkeuden 457 senttiä, joka on hänen ennätyksensä. Toiseksi tuli Liettuan Rugile Miklyclute, joka hyppäsi saman korkeuden. Kolmannelle sijalle ylsivät Tuuli Järvinen ja Laura Ollikainen, jotka hyppäsivät 407 senttiä.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet

Luetuimmat juuri nyt


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 26.06.2026

TILANNE

Heinät kukkivat koko maassa.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölyä on vähän.
Ruotsin ja Norjan vuorilta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Käsivarren Lappiin.
Männyn kukinta on päättynyt koko maassa.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää vain hetkellisesti.


ENNUSTE

Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinnan odotetaan alkavan maan etelä- ja keskiosien lämpimillä paikoilla viikon sisällä.
Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi.
Ruotsin ja Norjan vuorilta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Käsivarren Lappiin.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.