Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Oulussa pyöräilijä puukotti miestä, ja Euroopassa mitattiin ennätyslämpötiloja. Poliisi varoittaa yöllisistä tunkeutujista. Oulussa tapahtui puukotus, jossa pyöräilijä hyökkäsi…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kirjailija Eeva Kilpi on kuollut 98-vuotiaana Espoossa. Hänen uransa kesti yli 60 vuotta, ja hän julkaisi yli 30 teosta, joista erityisesti runot ovat saaneet laajaa arvostusta. Kilpi aloitti kirjallisen uransa 30-vuotiaana ja vaikutti merkittävästi suomalaiseen kirjallisuuteen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kirjailija Eeva Kilpi on kuollut 98-vuotiaana Espoossa. Hänen uransa kesti yli 60 vuotta, ja hän julkaisi yli 30 teosta, joista erityisesti runot ovat saaneet laajaa arvostusta. Kilpi aloitti kirjallisen uransa 30-vuotiaana ja vaikutti merkittävästi suomalaiseen kirjallisuuteen.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.6.2026 klo 20:06, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Helsingin Sanomat, Turun Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Eeva Kilpi kuoli 98-vuotiaana • Eeva Kilpi kuoli, oli taiteilija • Eeva Kilpi, merkittävä suomalainen taiteilija, kuoli.
Eeva Kilpi kuoli 98-vuotiaana
Kirjailija Eeva Kilpi on kuollut 98-vuotiaana. Hän asui Espoossa. Kilpi kirjoitti yli 30 kirjaa, kuten runoja ja romaaneja. Hänen runonsa ovat olleet hyvin suosittuja. Kilpi aloitti kirjoittamisen 30-vuotiaana.
Kirjailija Eeva Kilpi on kuollut 98-vuotiaana Espoossa. Hänen uransa kesti yli 60 vuotta, ja hän julkaisi yli 30 teosta, joista erityisesti runot ovat saaneet laajaa arvostusta. Kilpi aloitti…
Eeva Kilpi, yksi Suomen tunnetuimmista taiteilijoista, on kuollut. Hän oli edelläkävijä, joka käsitteli teoksissaan aiheita kuten evakkous, seksuaalisuus ja vanhuus. Kilpi julkaisi ensimmäisen teoksensa vuonna 1959 ja vaikutti…
Eeva Kilpi, yksi Suomen merkittävimmistä kirjailijoista, on kuollut. Hän teki pitkän uran, joka kesti lähes 60 vuotta, ja julkaisi useita teoksia, jotka käsittelivät tabuja kuten evakkoutta ja vanhuutta.…
Eeva Kilpi, tunnettu suomalainen kirjailija, on kuollut 98-vuotiaana. Hän kuoli lauantain vastaisena yönä. Kilpi oli palkittu kirjailija, jonka tuotanto käsittää useita romaaneja, runokokoelmia ja esseitä.
Runoilija ja kirjailija Eeva Kilpi on kuollut 98-vuotiaana Espoon Tapiolassa. Hänen tuotannossaan korostuivat teemat kuten Karjala, naiseus ja luonto. Kilpi kirjoitti yli 30 teosta uransa aikana, ja hänen…
Eeva Kilpi, tunnettu suomalainen kirjailija, on kuollut 98-vuotiaana. Hän kuoli lauantain vastaisena yönä ja oli merkittävä hahmo suomalaisessa kirjallisuudessa. Kilpi sai useita palkintoja uransa aikana, mukaan lukien Pro…
Eeva Kilpi, 98-vuotias kirjailija, on kuollut. Hänet tunnettiin erityisesti naisten aseman ja luonnon puolesta puhumisestaan. Kilpi oli yksi Suomen rakastetuimmista kirjailijoista, ja hänen teoksensa ovat vaikuttaneet moniin lukijoihin.
Muusikko Jani Wickholm on kuollut 48-vuotiaana. Hänen viimeiseksi somepäivityksekseen jäi viesti, jossa hän kertoi viettäneensä osastolla yli kaksi vuotta. Wickholm kärsi pitkään…
Kulttuuri
Ilkka Vuojalan tuore pilapiirros on nyt julkaistu. Teos herättää keskustelua ajankohtaisista aiheista ja tarjoaa katsojilleen uusia näkökulmia. Vuojalan tyyli yhdistää huumorin ja…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Poju Zabludowicz aikoo myydä 100 taideteosta omistamastaan kokoelmasta, jonka arvo on noin 23 miljoonaa euroa. Huutokauppa järjestetään brittiläisessä Christie’sissä ja se on…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Maksim Gorkin elämäkerta esittelee kirjailijan monimutkaisen tarinan. Gorki, joka tunnettiin ihmisyyden puolustajana, menetti maineensa ja muuttui antisankariksi. Kalevi Kalemaan teos tuo esiin…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Kirjallisuus
Oulun keskustassa on avattu uusi keramiikkastudio, jonka omistaa Siru-Säde Liljeqvit. Hän ei alun perin suunnitellut yrittäjäksi ryhtymistä, mutta päätti toteuttaa unelmansa. Studio…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Auli Wahlberg, tunnettu kuvataiteilija ja opettaja, kuoli 7. toukokuuta 2026. Hän toimi kuvaamataidon opettajana yli kolmekymmentä vuotta ja vaikutti merkittävästi oppilaidensa luovuuteen…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Taide
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 26.06.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölyä on vähän. Ruotsin ja Norjan vuorilta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Käsivarren Lappiin. Männyn kukinta on päättynyt koko maassa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää vain hetkellisesti. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinnan odotetaan alkavan maan etelä- ja keskiosien lämpimillä paikoilla viikon sisällä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Ruotsin ja Norjan vuorilta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Käsivarren Lappiin. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.