Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Pääministeri Orpo puolustaa Helsinki Garden -tukea, kun taas Yhdysvallat iskee Iranin sotilaskohteisiin. Helsinki Garden -monitoimiareenan tuki herättää keskustelua…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Etelä-Suomessa lämpötila nousee lähelle 30 astetta sunnuntaina ja maanantaina. Meteorologi Miina Mannisen mukaan sää on pääasiassa poutaista, mutta Itä-Suomessa voi esiintyä ukkosia. Pohjoisessa lämpötilat vaihtelevat 15–20 asteen välillä, ja saderintama liikkuu iltapäivän aikana.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Etelä-Suomessa lämpötila nousee lähelle 30 astetta sunnuntaina ja maanantaina. Meteorologi Miina Mannisen mukaan sää on pääasiassa poutaista, mutta Itä-Suomessa voi esiintyä ukkosia. Pohjoisessa lämpötilat vaihtelevat 15–20 asteen välillä, ja saderintama liikkuu iltapäivän aikana.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.6.2026 klo 11:22, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Helteet saapuvat Etelä-Suomeen viikonloppuna • Kuumat säät saapuvat Suomeen viikonloppuna.
Helteet tulevat Etelä-Suomeen
Sunnuntaina ja maanantaina Etelä-Suomessa on helteistä. Lämpötila voi nousta jopa 30 asteeseen. Sää on pääasiassa poutaista, mutta Itä-Suomessa voi olla ukkosia. Pohjoisessa on viileämpää, 15–20 astetta.
Etelä-Suomessa lämpötila nousee lähelle 30 astetta sunnuntaina ja maanantaina. Meteorologi Miina Mannisen mukaan sää on pääasiassa poutaista, mutta Itä-Suomessa voi esiintyä ukkosia. Pohjoisessa lämpötilat vaihtelevat 15–20 asteen välillä,…
Viikonloppuna eteläisessä Suomessa lämpötilat nousevat jopa 27 asteeseen. UV-varoitus on voimassa laajalla alueella, ja meteorologi kehottaa ihmisiä huolehtimaan varjosta, vaatetuksesta ja aurinkosuojasta. Myös maastopalovaroituksesta on syytä olla tietoinen…
Euroopassa koetellut helleaalto leviää viikonlopun aikana Suomeen. Meteorologin mukaan etelä- ja länsiosissa lämpötila voi nousta lähelle 30 astetta. Sateita ja ukkosta on…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Lauantaina lämpötila voi nousta yli 25 asteen Suomen lounaisosassa. Sunnuntaina helteet leviävät laajemmin eteläosaan ja maanantaina jopa Pohjois-Pohjanmaalle. Ensi viikolla sää viilenee…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Helteet, #Sää
Sääennuste lupaa perjantaille sekä poutaa että sadekuuroja eri puolille Suomea. Lauantaina etelässä nautitaan helteistä, kun taas pohjoisessa sää pysyy epävakaana. Illalla lännestä…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Suomi
Suomeen virtaa lämpimämpää ilmaa, ja lauantaina eteläosassa mitataan hellelukemia. Sateita esiintyy kuitenkin, erityisesti pohjoisessa ja itärajan tuntumassa. Sunnuntaina helteet jatkuvat, mutta myös…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Suomessa viikonloppuna mitataan lämpötiloja yli 25 astetta lounaisosassa, mutta hirmuhelteet eivät saavu. Etelästä virtaava ilmamassa tuo lämpöä, mutta se on viileämpää kuin…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi, #Sää
Suomen susikanta oli maaliskuussa 430 sutta, mikä on sama lukema kuin vuotta aiemmin. Kiintiömetsästys on vaikuttanut kantaan, ja tunnettu kuolleisuus on kaksinkertaistunut…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Suomi
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 26.06.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölyä on vähän. Ruotsin ja Norjan vuorilta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Käsivarren Lappiin. Männyn kukinta on päättynyt koko maassa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää vain hetkellisesti. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinnan odotetaan alkavan maan etelä- ja keskiosien lämpimillä paikoilla viikon sisällä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Ruotsin ja Norjan vuorilta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Käsivarren Lappiin. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.