Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Krimillä on julistettu hätätila sähkö- ja polttoainepulien vuoksi, ja oikeuskansleri tutkii Wille Rydmanin toimia sosiaali- ja terveysalan avustusten…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Yhdysvallat on käynnistänyt iskuja Iranin Hormuzinsalmen alueella vastauksena hyökkäykseen kauppalaivaa kohtaan. Iskujen kohteina ovat olleet Iranin ohjus- ja droonivarastot sekä rannikon tutka-asemat. Iskujen kerrotaan jatkuvan edelleen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Yhdysvallat on käynnistänyt iskuja Iranin Hormuzinsalmen alueella vastauksena hyökkäykseen kauppalaivaa kohtaan. Iskujen kohteina ovat olleet Iranin ohjus- ja droonivarastot sekä rannikon tutka-asemat. Iskujen kerrotaan jatkuvan edelleen.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 27.6.2026 klo 00:08, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Keskisuomalainen, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Yhdysvallat iski Iranin ohjusvarastoihin • Yhdysvallat iski Iraniin Hormuzinsalmella • USA iski Iraniin.
Yhdysvallat iskee Iraniin
Yhdysvallat on iskenyt Iraniin Hormuzinsalmen alueella. Iskut ovat vastaisku kauppalaivan hyökkäykseen. Iskuissa on osuttu Iranin ohjus- ja droonivarastoihin. Iskujen kerrotaan jatkuvan yhä.
Yhdysvallat on käynnistänyt iskuja Iranin Hormuzinsalmen alueella vastauksena hyökkäykseen kauppalaivaa kohtaan. Iskujen kohteina ovat olleet Iranin ohjus- ja droonivarastot sekä rannikon tutka-asemat. Iskujen kerrotaan jatkuvan edelleen.
Yhdysvallat on toteuttanut useita ilmaiskuja Hormuzinsalmen alueella. Iskujen kohteena olivat Iranin ohjus- ja lennokkivarastot sekä rannikkotutka-asemat. Toimenpiteet ovat vastatoimi Iranin aiemmalle hyökkäykselle kauppalaivaan.
Yhdysvallat on toteuttanut useita iskuja Hormuzinsalmen alueella. Iskujen kohteena olivat Iranin ohjus- ja lennokkivarastot sekä rannikkotutka-asemat. Toimenpiteet ovat vastatoimi Iranin aiemmalle hyökkäykselle kauppalaivaan.
Yhdysvallat on hyökännyt Iraniin Hormuzinsalmen alueella. Iranin ammuttua rahtialuksen Omanin edustalla, Yhdysvallat vastasi iskulla. Tilanteessa ei raportoitu loukkaantumisista, mutta laivalla oli vahinkoja.
Iranin laivasto iski rahtialukseen Hormuzinsalmessa, mikä keskeytti vilkkaan laivaliikenteen alueella. Hyökkäyksessä ei ollut loukkaantuneita, mutta laiva kärsi vahinkoja. Kansainvälinen merenkulkujärjestö lopetti evakuoinnit…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Iran, #Hormuzinsalmi
Hormuzinsalmelta on evakuoitu yli sata alusta ja 2 500 merenkulkijaa, mutta evakuointiohjelma keskeytettiin Iranin iskun vuoksi. Isku kohdistui rahtialukseen Omanin rannikon lähellä.…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hormuzinsalmi, #Iran
Kansainvälinen merenkulkujärjestö IMO on keskeyttänyt evakuoinnit Hormuzinsalmessa, koska Iranin kerrotaan iskeneen rahtialukseen Omanin rannikon lähellä. Alueella on noin 600 alusta miehistöineen, ja…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hormuzinsalmi, #Iran
Libanon, Israel ja Yhdysvallat ovat tehneet aiesopimuksen, joka toimii pohjana rauhansopimukselle. Israelin pääministeri Benjamin Netanjahu ilmoitti, että Israelin joukot eivät poistu Libanonista…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #USA
Hormuzinsalmen alueella tilanne on jälleen kiristynyt, kun YK:n alainen Kansainvälinen merenkulkujärjestö keskeytti laivojen evakuoinnit. Keskeytys tapahtui sen jälkeen, kun Iranin kerrottiin iskeneen…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Hormuzinsalmi, #Iran
Venezuelassa tapahtuneen maanjäristyksen kuolonuhrien määrä on noussut 920:een. Loukkaantuneita on noin 3 400, ja aiemmin ilmoitetut luvut ovat muuttuneet merkittävästi. Tiedot on…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 26.06.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölyä on vähän. Ruotsin ja Norjan vuorilta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Käsivarren Lappiin. Männyn kukinta on päättynyt koko maassa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää vain hetkellisesti. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinnan odotetaan alkavan maan etelä- ja keskiosien lämpimillä paikoilla viikon sisällä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Ruotsin ja Norjan vuorilta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Käsivarren Lappiin. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.