Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tampereen steinerkoulussa on tehty useita rikosilmoituksia kiusaamisen ja väkivallan vuoksi. Venezuelassa maanjäristys on vaatinut lähes 240 kuolonuhria.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ranskan poliisi on kieltänyt lauantaille suunnitellun Pariisin Pride-marssin äärimmäisen helteen takia. Samalla rajoitetaan alkoholin myyntiä ja kulutusta. Järjestäjät aikovat järjestää korvaavan tapahtuman syyskuussa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ranskan poliisi on kieltänyt lauantaille suunnitellun Pariisin Pride-marssin äärimmäisen helteen takia. Samalla rajoitetaan alkoholin myyntiä ja kulutusta. Järjestäjät aikovat järjestää korvaavan tapahtuman syyskuussa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.6.2026 klo 12:28, pääluokka Kulttuuri.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pariisin Pride-marssi peruttiin helteen vuoksi • Pariisin Pride-peruutus helteen vuoksi.
Pariisin Pride-marssi peruttiin helteen vuoksi
Pariisin Pride-marssi on peruttu äärimmäisen helteen vuoksi. Ranskan poliisi on kieltänyt tapahtuman, koska helle voi kuormittaa terveydenhuoltoa. Myös alkoholin myyntiä rajoitetaan. Järjestäjät aikovat järjestää uuden tapahtuman syyskuussa.
Ranskan poliisi on kieltänyt lauantaille suunnitellun Pariisin Pride-marssin äärimmäisen helteen takia. Samalla rajoitetaan alkoholin myyntiä ja kulutusta. Järjestäjät aikovat järjestää korvaavan tapahtuman syyskuussa.
Pariisin poliisi on kieltänyt Pride-paraatin äärimmäisen helteen vuoksi. Myös urheilutapahtumat ja Solidays-festivaali perutaan, koska terveydenhuoltojärjestelmä on ylikuormittunut. Ranskassa on ollut mittaushistorian kuumimpia päiviä.
Muusikko Jani Wickholm on kuollut 48-vuotiaana. Hänen viimeiseksi somepäivityksekseen jäi viesti, jossa hän kertoi viettäneensä osastolla yli kaksi vuotta. Wickholm kärsi pitkään…
Kulttuuri
Muusikko Jani Wickholm, joka tuli tunnetuksi Idols-ohjelmasta, on kuollut 48-vuotiaana. Wickholm sijoittui Idolsin ensimmäisellä kaudella toiseksi ja julkaisi uransa aikana seitsemän studioalbumia.…
Kulttuuri
Defqon.1-festivaali Alankomaissa on peruttu historian ensimmäisen punaisen hellevaroituksen vuoksi. Järjestäjä Q-dance ilmoitti päätöksestä, joka yllätti festivaalivieraat. Paikalla ollut suomalainen Noora Moilanen kertoi…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Helle
Pride on tärkeä juhla seksuaali- ja sukupuolivähemmistöille, jolloin he voivat olla vapaasti oma itsensä. Kulkueeseen osallistuminen voi aluksi pelottaa, mutta tunnelma täyttyy…
Kulttuuri • jaetut avainsanat: #Pride
Viulisti Linda Lampenius epäilee Euroviisujen lopputulosten olevan vilpillisiä. Hän nostaa esiin, että Suomi sijoittui kuudenneksi, vaikka heidän kappaleensa oli vedonlyönnissä kärkisijoilla. Lampenius…
Kulttuuri
Taiteilija Timo Vuorikoski selittää, miksi Kalervo Kummolan muotokuvassa näkyy Porin Ässien logo. Muotokuva paljastettiin Tampereen Raatihuoneella, ja Vuorikoski kertoo, että logo jäi…
Kulttuuri
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 26.06.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölyä on vähän. Ruotsin ja Norjan vuorilta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Käsivarren Lappiin. Männyn kukinta on päättynyt koko maassa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää vain hetkellisesti. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinnan odotetaan alkavan maan etelä- ja keskiosien lämpimillä paikoilla viikon sisällä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Ruotsin ja Norjan vuorilta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Käsivarren Lappiin. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.