Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Krimillä on julistettu hätätila sähkö- ja polttoainepulien vuoksi, ja oikeuskansleri tutkii Wille Rydmanin toimia sosiaali- ja terveysalan avustusten…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Tampereella on tapahtunut väkivaltarikos, jossa lähes 50-vuotias mies on epäiltynä törkeästä pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta. Rikokset tapahtuivat yksityisasunnossa, jossa oli viisi aikuista henkilöä. Väkivallasta aiheutui vammoja, jotka vaativat sairaalahoitoa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Tampereella on tapahtunut väkivaltarikos, jossa lähes 50-vuotias mies on epäiltynä törkeästä pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta. Rikokset tapahtuivat yksityisasunnossa, jossa oli viisi aikuista henkilöä. Väkivallasta aiheutui vammoja, jotka vaativat sairaalahoitoa.
Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 6 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.6.2026 klo 11:30, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Aamulehti, Keskisuomalainen, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Mies epäiltynä väkivaltarikoksista Tampereella • Mies epäiltynä murhan yrityksestä Pyhtäällä • Mies vangittiin lapsen murhayrityksestä.
Mies epäiltynä väkivaltarikoksista Tampereella
Tampereella on tapahtunut väkivaltarikos. Lähes 50-vuotias mies on epäiltynä pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta. Rikokset tapahtuivat yksityisasunnossa, jossa oli viisi aikuista. Mies on otettu kiinni, ja uhrit ovat muita paikalla olleita. Väkivallasta on tullut vammoja, jotka vaativat sairaalahoitoa.
Tampereella on tapahtunut väkivaltarikos, jossa lähes 50-vuotias mies on epäiltynä törkeästä pahoinpitelystä ja vapaudenriistosta. Rikokset tapahtuivat yksityisasunnossa, jossa oli viisi aikuista henkilöä. Väkivallasta aiheutui vammoja, jotka vaativat sairaalahoitoa.
Pyhtäällä on tapahtunut murhan yritys, jossa epäillään miehen yrittäneen surmata alaikäisen lapsensa. Poliisi on vanginnut miehen todennäköisin syin ja tutkii tapausta edelleen. Teko tapahtui juhannuksen jälkeen, ja poliisi…
Poliisi on vanginnut miehen, joka epäillään yrittäneen murhata alakouluikäisen lapsensa Pyhtäällä. Mies on syntynyt 1970-luvulla ja hänet vangittiin Helsingin käräjäoikeudessa. Tutkinta asiassa jatkuu.
Helsingin käräjäoikeus on vanginnut miehen, jota epäillään oman alakouluikäisen lapsensa murhan yrityksestä. Tapahtuma sattui Pyhtäällä kesäkuun lopussa, ja poliisi sai tiedon asiasta epäillyn itsensä ilmoitettua hätäkeskukseen. Poliisi otti…
52-vuotias mies on vangittu epäiltynä murhan yrityksestä omaa alle 10-vuotiasta poikaansa kohtaan Pyhtäällä. Tapahtuma sattui 22. kesäkuuta, ja isä soitti hätäkeskukseen itse. Lapsi on saanut hoitoa sairaalassa, eikä…
Pyhtäällä isää epäillään alakouluikäisen lapsensa murhan yrityksestä. Teko tapahtui kesäkuun vaihteessa, ja poliisi sai tiedon asiasta hätäkeskukseen tulleen ilmoituksen perusteella. Mies on vangittu ja poliisi jatkaa tapauksen tutkintaa.
Pyhtäällä isää epäillään alakouluikäisen lapsensa murhan yrityksestä. Teko tapahtui kesäkuun vaihteessa, ja poliisi otti miehen kiinni heti väkivallanteon jälkeen. Mies on vangittu todennäköisin syin, ja tutkinta jatkuu.
Pyhtäällä 52-vuotias mies on vangittu epäiltynä murhan yrityksestä omaa alle 10-vuotiasta poikaansa kohtaan. Teko tapahtui maanantaina, ja isä soitti hätäkeskukseen itse ilmoittaen asiasta. Lapsi on saanut hoitoa sairaalassa,…
Keski-ikäinen mies on otettu kiinni epäiltynä poikansa murhayrityksestä Pyhtäällä. Poika on viety sairaalaan, mutta hänen henkensä ei ole vaarassa. Helsingin käräjäoikeus on…
Rikos • jaetut avainsanat: #Pyhtää, #Murhayritys
Poliisi tutkii kahta alle 18-vuotiasta poikaa, joita epäillään vanhan päiväkodin sytyttämisestä Tampereella. Poikien kerrotaan kiistävän sytyttämisen, mutta he myöntävät leikkineensä tulitikkujen kanssa.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Tampere, #Poliisi
Nokialla tapahtuneen väkivaltatilanteen rikosnimike on muuttunut törkeäksi pahoinpitelyksi. Alun perin poliisi epäili naista tapon yrityksestä, mutta tutkinnan edetessä tilanne tarkentui. Molemmat osapuolet…
Rikos • jaetut avainsanat: #Pahoinpitely, #Rikos
Nokialla juhannuspäivänä tapahtuneessa tapauksessa naisen rikosepäily on lieventynyt. Alun perin häntä epäiltiin tapon yrityksestä, mutta nyt hänet epäillään törkeästä pahoinpitelystä. Poliisi tutkii…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi, #Rikos
Mynämäellä kadonneen 28-vuotiaan naisen taposta epäillään kolmea henkilöä, joista yhdellä on pitkä rikoshistoria. 35-vuotiaalla miehellä on useita vankeustuomioita viimeisen kymmenen vuoden ajalta.…
Rikos • jaetut avainsanat: #Poliisi
Länsi-Uudenmaan käräjäoikeus on tuominnut 62-vuotiaan miehen 11 vuoden vankeuteen liikekumppaninsa murhasta. Miehen mielentila todettiin alentuneeksi syyntakeisuudeksi. Murha tapahtui viime vuoden toukokuussa, ja…
Rikos • jaetut avainsanat: #Murha
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 26.06.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölyä on vähän. Ruotsin ja Norjan vuorilta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Käsivarren Lappiin. Männyn kukinta on päättynyt koko maassa. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää vain hetkellisesti. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinnan odotetaan alkavan maan etelä- ja keskiosien lämpimillä paikoilla viikon sisällä. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisista runsaisiin, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisistä kohtalaisiin. Keski- ja Pohjois-Lapissa määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Ruotsin ja Norjan vuorilta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Käsivarren Lappiin. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.