Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Tampereen steinerkoulussa on tehty useita rikosilmoituksia kiusaamisen ja väkivallan vuoksi. Venezuelassa maanjäristys on vaatinut lähes 240 kuolonuhria.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Vakuutusoikeus on korottanut 11 Vastaamo-uhrin kärsimyskorvauksia. Korvauksia nostettiin 500 eurolla, mutta 15 valitusta hylättiin. Juristit uskovat, että päätös vaikuttaa myös muihin uhreihin.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Vakuutusoikeus on korottanut 11 Vastaamo-uhrin kärsimyskorvauksia. Korvauksia nostettiin 500 eurolla, mutta 15 valitusta hylättiin. Juristit uskovat, että päätös vaikuttaa myös muihin uhreihin.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 26.6.2026 klo 10:16, pääluokka Kotimaa.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Turun Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Vastaamo-uhrien korvaukset nousivat • Vastaamo-uhrien korvaukset nousevat.
Vastaamo-uhrien korvaukset nousevat
Vakuutusoikeus on päättänyt nostaa 11 Vastaamo-uhrin korvauksia. Korvaukset nousivat 500 eurolla. Samalla 15 valitusta hylättiin. Juristit uskovat, että päätös voi vaikuttaa muihin uhreihin.
Vakuutusoikeus on korottanut 11 Vastaamo-uhrin kärsimyskorvauksia. Korvauksia nostettiin 500 eurolla, mutta 15 valitusta hylättiin. Juristit uskovat, että päätös vaikuttaa myös muihin uhreihin.
Vakuutusoikeus on päättänyt, että Vastaamon tietomurto-uhrien kärsimyskorvauksia korotetaan. Kaikille uhreille myönnetään vähintään tuhannen euron korvaus, mikä voi kaksinkertaistaa aiemmat korvaukset. Tämä päätös tuo helpotusta monille kärsineille.
Suomen poliisi on varoittanut videopuheluiden kautta tapahtuvista valepoliisihuijauksista. Rikolliset esiintyvät poliiseina ja yrittävät saada haltuunsa pankki- tai henkilötietoja uhkaamalla vastaanottajia. Poliisi muistuttaa,…
Kotimaa
Itä-Uudenmaan poliisi on käynnistänyt etsinnät Vantaalla kadonneen 7-vuotiaan pojan löytämiseksi. Poika katosi Leinelänkaarelta kello kahdeksan illalla, ja hänellä on päällään vihreä T-paita,…
Kotimaa
Jyväskylän Ainolanrannassa mies vahingoitti kirveellä useita autoja ja yhtä asuntoa. Poliisi sai ilmoituksen tapahtumasta keskiviikkoaamuna, ja epäilty otettiin kiinni. Miehen tiedetään loukanneen…
Kotimaa
Seinäjoella on kadonnut 80-vuotias mies, jonka etsintään poliisi on ryhtynyt. Mies on mahdollisesti nähty Lidlin lähellä ja hän liikkuu erittäin kumarassa. Poliisi…
Kotimaa
Helsingin hallinto-oikeus on kumonnut pornokuvauksista irtisanotun opettajan potkut. Oikeus katsoi, että irtisanomisen perustelut eivät olleet lain mukaisia, vaikka toiminta oli sopimatonta oppilaitoksessa.…
Kotimaa
Kainuussa tapahtui onnettomuus, jossa harjoituskäsikranaatti räjähti varastossa. 23 varusmiestä altistui melulle, mutta muita fyysisiä vahinkoja ei sattunut. Kaikki altistuneet on viety tutkimuksiin.
Kotimaa
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.06.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Heinän siitepölymäärät ovat pieniä maan etelä- ja pohjoisosissa ja kohtalaisia maan keskiosissa. Mänty kukkii Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinnan odotetaan alkavan maan etelä- ja keskiosissa kahden viikon sisällä. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaan rannikkoalueilla heinän siitepölyä on ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Muualla maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärät jäävät pieniksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.