Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Metsä Group investoi 25 miljoonaa euroa Muoto-pakkausten tuotantoon, mutta päättää keskeyttää Kuura-tekstiilikuituhankkeen. Unkarin parlamentti on valinnut Andras Bakan…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Paltamossa tapahtui tasoristeysonnettomuus, jossa yksi henkilö kuoli. Henkilöauto törmäsi matkustajajunaan keskiviikkoaamuna. Onnettomuudessa ei ollut muita loukkaantuneita, ja poliisi tutkii tapausta edelleen.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Paltamossa tapahtui tasoristeysonnettomuus, jossa yksi henkilö kuoli. Henkilöauto törmäsi matkustajajunaan keskiviikkoaamuna. Onnettomuudessa ei ollut muita loukkaantuneita, ja poliisi tutkii tapausta edelleen.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 25.6.2026 klo 09:10, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ihminen kuoli tasoristeysturmassa Paltamossa.
Ihminen kuoli onnettomuudessa Paltamossa
Paltamossa tapahtui onnettomuus, jossa henkilöauto ja matkustajajuna törmäsivät. Onnettomuudessa kuoli autoa ajanut henkilö. Muut eivät loukkaantuneet. Poliisi tutkii tapausta edelleen.
Paltamossa tapahtui tasoristeysonnettomuus, jossa yksi henkilö kuoli. Henkilöauto törmäsi matkustajajunaan keskiviikkoaamuna. Onnettomuudessa ei ollut muita loukkaantuneita, ja poliisi tutkii tapausta edelleen.
Paltamossa tapahtui keskiviikkona tasoristeysonnettomuus, jossa henkilöauton kuljettaja kuoli. Onnettomuudessa ei ollut muita kuolonuhreja tai loukkaantumisia. Poliisi tutkii tapausta törkeänä liikenneturvallisuuden vaarantamisena.
Liikenne • jaetut avainsanat: #Paltamo, #Tasoristeys
Paltamon ja Vaalan välillä tapahtui tasoristeysonnettomuus, jossa henkilöauto törmäsi matkustajajunaan. Onnettomuus tapahtui aamupäivällä Pujoniementiellä, ja pelastustoimet ovat käynnissä. Junaliikenne on keskeytetty, ja…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Paltamo, #Tasoristeys
Kainuussa Paltamossa tapahtui onnettomuus, jossa matkustajajuna törmäsi henkilöautoon tasoristeyksessä. Törmäyksen seurauksena henkilöauto liikkui junan mukana 300 metriä, mutta junassa olleet matkustajat selvisivät…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Paltamo
Saksassa junaliikenne keskeytyi tiistai-iltana radiojärjestelmähäiriön vuoksi. Deutsche Bahn ilmoitti, että vika on nyt ratkaistu, mutta liikenteen palautuminen normaaliksi voi kestää jonkin aikaa.…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Junaliikenne
Rovaniemellä tapahtuneen Hornet-onnettomuuden tutkinta on valmistunut. Onnettomuuden syynä oli epäonnistunut taitolentoliike, joka johti hävittäjän maahansyöksyyn. Tutkinnassa havaittiin myös puutteita lentotoiminnan valvonnassa ja…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Onnettomuus
Junaliikenteessä on ollut maanantaina merkittäviä häiriöitä pääradan ratajärjestelmävian vuoksi. Myöhästymiset ovat vaihdelleet puolen tunnin ja yli puolentoista tunnin välillä. Vika johtui kaivurin…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Junaliikenne
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.