Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Työttömyysluvut ovat nousseet Suomessa, ja Ranskassa on vahvistettu ensimmäinen ebolatapaus. Fortum sulkee Meri-Porin hiilivoimalaitoksen. Työttömyysluvut nousivat Suomessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ilona Mononen voitti 1 500 metrin kilpailun Oslossa ajalla 4.07,32, mikä on hänen uusi ennätyksensä. Voittoaika paransi hänen aiempaa ennätystään yli seitsemällä sekunnilla. Mononen on tunnettu estejuoksijana, mutta tämä voitto tuli hänen sivulajissaan.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ilona Mononen voitti 1 500 metrin kilpailun Oslossa ajalla 4.07,32, mikä on hänen uusi ennätyksensä. Voittoaika paransi hänen aiempaa ennätystään yli seitsemällä sekunnilla. Mononen on tunnettu estejuoksijana, mutta tämä voitto tuli hänen sivulajissaan.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 24.6.2026 klo 22:44, pääluokka Yleisurheilu.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Hämeen Sanomat, Iltalehti, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Ilona Mononen voitti kilpailun Oslossa • Ilona Mononen paransi ennätystään Oslossa • Ilona Mononen voitti Oslossa.
Ilona Mononen voitti kilpailun Oslossa
Ilona Mononen voitti 1 500 metrin juoksukilpailun Oslossa. Hänen voittoaikansa oli 4.07,32, joka on uusi ennätys. Mononen paransi aiempaa ennätystään yli seitsemällä sekunnilla. Hän on myös estejuoksija ja voitti EM-kultaa viime kesänä.
Ilona Mononen voitti 1 500 metrin kilpailun Oslossa ajalla 4.07,32, mikä on hänen uusi ennätyksensä. Voittoaika paransi hänen aiempaa ennätystään yli seitsemällä sekunnilla. Mononen on tunnettu estejuoksijana, mutta…
Ilona Mononen voitti Oslon Boysen memorial -kilpailun naisten 1500 metrillä ajalla 4,07,32, parantaen ennätystään seitsemällä sekunnilla. Toiseksi tullut Ingeborg Østgård jäi Monoselle 1,5 sekuntia. Myös Riku Illukka teki…
Ilona Mononen voitti 1 500 metrin juoksun Oslossa ja paransi ennätystään seitsemällä sekunnilla. Suomalaisen voittoaika oli 4.07,32, ja hän yllätti itsensä juoksemalla kilpailun nopeustreeninä. Toiseksi tuli Ingeborg Östgård…
Ilona Mononen juoksi Oslossa uuden ennätyksen 1 500 metrillä, pysäyttäen kellot aikaan 4.07,32. Hän voitti kilpailun selvällä erolla, ja paransi aiempaa ennätystään yli seitsemällä sekunnilla. Mononen on myös…
Ilona Mononen voitti Oslossa juoksemalla uuden ennätyksensä 1 500 metrillä. Hän pysäytti kellot aikaan 4.07.32, parantaen aiempaa ennätystään yli seitsemällä sekunnilla. Toiseksi tullut Ingeborg Östgård jäi Monosesta 1,59…
Santtu Heikkinen juoksi erinomaisen ajan mailin kisassa Kööpenhaminassa. Hänen aikansa oli 3.55,70, vain viisi sadasosaa Suomen ennätyksestä. Heikkinen paransi omaa ennätystään 66…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu, #Ennätys
Kuortaneella järjestettiin kotimaisen gp-sarjan toinen kilpailu, jossa miesten 100 metrin juoksussa Riku Illukka voitti ajalla 10,22. Toiseksi sijoittui Per-Tinius Fremstad-Waldron Norjasta ajalla…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu, #RikuIllukka
Saara Keskitalo juoksi uusia ennätyksiä 100 ja 200 metrillä Lival-Gamesissa Sipoon Nikkilässä. 100 metrin aika oli 11,63 ja 200 metrin 23,86, mikä…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Juoksu, #Ennätys
Saga Vannisen kilpailukausi on päättynyt, koska hänen kehonsa ei kestä kuormitusta. Olkapää- ja nilkkavammat ovat estäneet häntä harjoittelemasta normaalisti. Vanninen keskittyy nyt…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Kuortaneen juhannuskilpailuissa Fanny Roos voitti naisten kuulantyönnön tuloksella 18,80 metriä. Roos oli tyytyväinen kilpailun tunnelmaan ja kannustukseen, vaikka tekninen suoritus ei ollut…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Dromia International Sprint and Relays Meetingissä Kreikassa saavutettiin useita hyviä tuloksia. Miehissä Dimitrios Chrysafis ja Panagiotis Laganis juoksivat 100 metriä aikaan 10,24.…
Yleisurheilu • jaetut avainsanat: #Yleisurheilu
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.06.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Heinän siitepölymäärät ovat pieniä maan etelä- ja pohjoisosissa ja kohtalaisia maan keskiosissa. Mänty kukkii Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinnan odotetaan alkavan maan etelä- ja keskiosissa kahden viikon sisällä. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaan rannikkoalueilla heinän siitepölyä on ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Muualla maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärät jäävät pieniksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.