Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Ranskassa on vahvistettu ensimmäinen ebolatapaus, ja työttömyysaste Suomessa on noussut. Fortum sulkee Meri-Porin hiilivoimalaitoksen pysyvästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Helsingin käräjäoikeus tuomitsi kaksi 15-vuotiasta poikaa Maatullin koulussa tapahtuneesta puukotuksesta. Toinen pojista sai yli kaksi vuotta ehdotonta vankeutta tapon yrityksestä ja velvoitettiin maksamaan vahingonkorvauksia. Oikeus otti huomioon tekijöiden nuoren iän ja tapahtumat ennen puukotusta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Helsingin käräjäoikeus tuomitsi kaksi 15-vuotiasta poikaa Maatullin koulussa tapahtuneesta puukotuksesta. Toinen pojista sai yli kaksi vuotta ehdotonta vankeutta tapon yrityksestä ja velvoitettiin maksamaan vahingonkorvauksia. Oikeus otti huomioon tekijöiden nuoren iän ja tapahtumat ennen puukotusta.
Aiheesta on julkaistu 4 juttua, 4 eri lähteestä, viimeisin päivitys 24.6.2026 klo 15:42, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Yle Uutiset, MTV Uutiset, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Maatullin koulupuukotuksesta tuomio • 15-vuotiaalle koulupuukottajalle tuomio • Helsingin koulupuukottajalle vankilatuomio.
Koulupuukotuksesta annettiin tuomio
Helsingin Maatullin koulussa tapahtui puukotus maaliskuussa. Kaksi 15-vuotiasta poikaa olivat osallisina väkivallanteossa. Toinen poika sai tuomion tapon yrityksestä ja hänet tuomittiin vankeuteen. Hän joutuu myös maksamaan vahingonkorvauksia puukotuksen uhriin.
Helsingin käräjäoikeus tuomitsi kaksi 15-vuotiasta poikaa Maatullin koulussa tapahtuneesta puukotuksesta. Toinen pojista sai yli kaksi vuotta ehdotonta vankeutta tapon yrityksestä ja velvoitettiin maksamaan vahingonkorvauksia. Oikeus otti huomioon tekijöiden…
Helsingin käräjäoikeus tuomitsi 15-vuotiaan nuoren tapon yrityksestä 2 vuoden ja 8 kuukauden ehdottomaan vankeuteen. Oikeus katsoi, että teko ei ollut hätävarjelua, vaikka vastaaja oli aiemmin joutunut pahoinpitelyn kohteeksi.…
Helsingin käräjäoikeus tuomitsi 15-vuotiaan pojan koulupuukotuksesta 2 vuodeksi ja 8 kuukaudeksi ehdottomaan vankeuteen. Poika kiisti tapon yrityksen, mutta myönsi pahoinpitelyn. Hänelle määrättiin myös vahingonkorvauksia 14-vuotiaalle uhrille.
Helsingin käräjäoikeus tuomitsi 15-vuotiaan pojan kahden vuoden ja kahdeksan kuukauden ehdottomaan vankeuteen tapon yrityksestä. Rangaistuksessa otettiin huomioon syytetyn nuori ikä ja häneen kohdistunut pahoinpitely ennen tekoa. Poika odottaa…
Helsingin käräjäoikeus tuomitsi 15-vuotiaan pojan ehdottomaan vankeuteen puukotuksesta, joka tapahtui Maatullin peruskoulussa. Poika sai tuomion tapon yrityksestä ja rangaistus oli kaksi vuotta…
Rikos • jaetut avainsanat: #Maatulli, #Helsinki
Helsingin käräjäoikeus on antanut välituomion Malminkartanossa tapahtuneesta henkirikoksesta. Epäilty mies on lyönyt vaimoaan pajavasaralla päähän vähintään 15 kertaa. Miehelle tullaan tekemään mielentilatutkimus,…
Rikos • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Oikeus
Helsingin käräjäoikeus on päättänyt, että Malminkartanossa helmikuussa tapahtuneen henkirikoksen tekijä, uhrin puoliso, määrätään mielentilatutkimukseen. Mies on syytettynä murhasta, ja oikeus katsoi, että…
Rikos • jaetut avainsanat: #Helsinki, #Oikeus
60-vuotias laukaalaismies sai yli kahden vuoden vankeustuomion neljästä väkivaltarikoksesta. Syytteet kolmesta raiskauksesta ja kahdesta vapaudenriistosta hylättiin. Oikeudenkäynnissä käsiteltiin arkaluonteisia asioita, ja osa…
Rikos • jaetut avainsanat: #Oikeus, #Tuomio
Poliisi tutkii Varkaudessa tapahtunutta henkirikosta, jossa epäillään kahta kolmekymppistä miestä. Heitä vaaditaan vangittavaksi Pohjois-Savon käräjäoikeudessa. Nuoremmalla miehellä ei ole rikosrekisteriä viimeiseltä kymmeneltä…
Rikos
Poliisi on pidättänyt yhden henkilön epäiltynä taposta Vaasan keskustassa. Henkilö vangittiin sunnuntaina 21. kesäkuuta, ja muita epäiltyjä ei ole tällä hetkellä tiedossa.…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.06.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Heinän siitepölymäärät ovat pieniä maan etelä- ja pohjoisosissa ja kohtalaisia maan keskiosissa. Mänty kukkii Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinnan odotetaan alkavan maan etelä- ja keskiosissa kahden viikon sisällä. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaan rannikkoalueilla heinän siitepölyä on ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Muualla maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärät jäävät pieniksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.