Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Ranskassa on vahvistettu ensimmäinen ebolatapaus, ja työttömyysaste Suomessa on noussut. Fortum sulkee Meri-Porin hiilivoimalaitoksen pysyvästi.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kainuussa Paltamossa tapahtui onnettomuus, jossa matkustajajuna törmäsi henkilöautoon tasoristeyksessä. Törmäyksen seurauksena henkilöauto liikkui junan mukana 300 metriä, mutta junassa olleet matkustajat selvisivät ilman vammoja. Poliisi tutkii tapausta liikenneturvallisuuden vaarantamisena.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kainuussa Paltamossa tapahtui onnettomuus, jossa matkustajajuna törmäsi henkilöautoon tasoristeyksessä. Törmäyksen seurauksena henkilöauto liikkui junan mukana 300 metriä, mutta junassa olleet matkustajat selvisivät ilman vammoja. Poliisi tutkii tapausta liikenneturvallisuuden vaarantamisena.
Aiheesta on julkaistu 8 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 24.6.2026 klo 13:17, pääluokka Liikenne.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Helsingin Sanomat, Savon Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Matkustajajuna ja auto törmäsivät Paltamossa • Juna ja auto törmäsivät Paltamossa • Tasoristeysturma tapahtui Paltamossa.
Matkustajajuna ja auto törmäsivät Paltamossa
Paltamossa Kainuussa tapahtui onnettomuus, jossa junatörmäys sattui tasoristeyksessä. Henkilöauto törmäsi matkustajajunaan ja liikkui 300 metriä junan mukana. Junassa olleet matkustajat eivät loukkaantuneet. Poliisi tutkii tapausta vaarantamisena.
Kainuussa Paltamossa tapahtui onnettomuus, jossa matkustajajuna törmäsi henkilöautoon tasoristeyksessä. Törmäyksen seurauksena henkilöauto liikkui junan mukana 300 metriä, mutta junassa olleet matkustajat selvisivät ilman vammoja. Poliisi tutkii tapausta liikenneturvallisuuden…
Paltamossa tapahtui onnettomuus, jossa matkustajajuna ja henkilöauto törmäsivät tasoristeyksessä. Onnettomuus tapahtui Pujoniementiellä, ja pelastustoiminta on käynnissä. Junan matkustajille on järjestetty linja-autokuljetus.
Paltamossa on tapahtunut tasoristeysturma, jossa matkustajajuna ja henkilö ovat törmänneet. Onnettomuus tapahtui Pujoniementiellä, ja pelastustoimet ovat käynnissä. Uutista päivitetään jatkuvasti.
Paltamossa tapahtui onnettomuus, jossa juna ja henkilöauto törmäsivät tasoristeyksessä. Pelastuslaitos on paikalla ja pelastustoimet ovat käynnissä. Junavuoro on peruttu, ja matkustajat siirretään linja-autoilla jatkamaan matkaansa.
Paltamossa tapahtui onnettomuus, jossa henkilöauto ja matkustajajuna kolaroivat tasoristeyksessä. Juna, joka matkasi Kuopiosta Ouluun, raahasi autoa noin 300 metriä. Onnettomuudessa ei ollut loukkaantuneita, ja matkustajat siirrettiin linja-autoon jatkamaan…
Paltamossa tapahtui onnettomuus, jossa matkustajajuna törmäsi henkilöautoon tasoristeyksessä. Juna matkasi Kuopiosta Ouluun ja raahasi autoa noin 300 metriä mukanaan. Onnettomuudessa ei ollut loukkaantumisia, ja matkustajat siirrettiin linja-autoon.
Paltamossa tapahtui onnettomuus, jossa matkustajajuna ja henkilöauto kolaroivat tasoristeyksessä. Onnettomuus tapahtui aamupäivällä, ja pelastustoimet ovat käynnissä. Junaliikenne korvataan linja-autolla Vaala–Oulu-välillä.
Paltamossa tapahtui onnettomuus, jossa matkustajajuna ja henkilöauto kolaroivat tasoristeyksessä. Onnettomuus tapahtui aamukymmeneltä, ja pelastustyöt ovat käynnissä. Kainuun pelastuslaitos tiedottaa tilanteesta.
Rovaniemellä tapahtuneen Hornet-onnettomuuden tutkinta on valmistunut. Onnettomuuden syynä oli epäonnistunut taitolentoliike, joka johti hävittäjän maahansyöksyyn. Tutkinnassa havaittiin myös puutteita lentotoiminnan valvonnassa ja…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Onnettomuus
Paltamossa tapahtui tasoristeysonnettomuus, jossa matkustajajuna ja henkilöauto törmäsivät. Onnettomuus tapahtui keskiviikkoaamuna kymmenen aikaan, ja sen seurauksena junaliikenne on keskeytynyt Paltamon ja Vaalan…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Paltamo, #Onnettomuus
Kauhavalaisessa risteyksessä sattui onnettomuus, jossa 77-vuotias mies ajoi kärkikolmion takaa risteyksen yli. Onnettomuudessa loukkaantui vakavasti kaksi henkilöä. Mies kiisti syyllisyytensä tapahtuneeseen.
Liikenne • jaetut avainsanat: #Onnettomuus, #Liikenne
Kaarinassa poliisi pysäytti nuoren kuljettajan, joka ajeli sähköpotkulaudan ja sohvan yhdistelmällä. Kulkuväline ei täyttänyt turvallisuusvaatimuksia, ja poliisi varoitti sen vaarallisuudesta. Kuljettajalle voi…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Liikenne
Kristillisdemokraattien kansanedustaja Päivi Räsänen myöhästyi eduskunnan täysistunnosta junan ongelmien vuoksi. Juna on ollut myöhässä yli kaksi tuntia, ja matkustajat, mukaan lukien Räsänen,…
Liikenne • jaetut avainsanat: #Juna, #Liikenne
VR suunnittelee pidentävänsä junia kustannusten vähentämiseksi. Muutos voi kuitenkin olla haasteellinen, jos lastauspaikoilla ei ole tarpeeksi tilaa. Tämä voi rajoittaa pidentämisen hyötyjä.
Liikenne • jaetut avainsanat: #VR, #Juna
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.06.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Heinän siitepölymäärät ovat pieniä maan etelä- ja pohjoisosissa ja kohtalaisia maan keskiosissa. Mänty kukkii Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinnan odotetaan alkavan maan etelä- ja keskiosissa kahden viikon sisällä. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaan rannikkoalueilla heinän siitepölyä on ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Muualla maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärät jäävät pieniksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.