Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Työttömyysaste nousi 10,8 prosenttiin ja työttömien määrä kasvoi toukokuussa 376 000:een, mikä on suurin luku sitten vuoden 1998.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Nokialla tapahtuneessa väkivallassa naista ei enää epäillä tapon yrityksestä, vaan törkeästä pahoinpitelystä. Poliisi tutkii tapausta, jossa myös mies on epäiltynä pahoinpitelystä. Mies, joka sai vamman päähänsä, ei ole enää hengenvaarassa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Nokialla tapahtuneessa väkivallassa naista ei enää epäillä tapon yrityksestä, vaan törkeästä pahoinpitelystä. Poliisi tutkii tapausta, jossa myös mies on epäiltynä pahoinpitelystä. Mies, joka sai vamman päähänsä, ei ole enää hengenvaarassa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 24.6.2026 klo 09:26, pääluokka Rikos.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, MTV Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Nainen ei lyönyt miestä kirveellä Nokialla • Nainen lyö miestä kirveellä.
Nainen ei lyönyt miestä kirveellä
Nokialla tapahtui väkivaltaa, jossa nainen ja mies olivat osallisina. Naiselle ei enää epäillä tapon yritystä, vaan hänet epäillään törkeästä pahoinpitelystä. Mies sai vamman päähänsä, mutta hän ei ole enää hengenvaarassa. Molemmat osapuolet tuntevat toisensa ja heille on määrätty lähestymiskielto.
Nokialla tapahtuneessa väkivallassa naista ei enää epäillä tapon yrityksestä, vaan törkeästä pahoinpitelystä. Poliisi tutkii tapausta, jossa myös mies on epäiltynä pahoinpitelystä. Mies, joka sai vamman päähänsä, ei ole…
Nokialla nainen on lyönyt miestä mahdollisesti kirveellä päähän juhannuspäivänä. Poliisi tutkii tapausta törkeänä pahoinpitelynä, ja myös miestä epäillään pahoinpitelystä. Molemmat osapuolet ovat tunteneet toisensa aiemmin.
Poliisi tutkii juhannuspäivänä tapahtunutta tapon yritystä Nokialla, jossa nainen epäillään lyöneen miestä kirveellä päähän. Mies on sairaalassa, mutta hänen tilansa ei ole…
Rikos • jaetut avainsanat: #Nokia
Savonlinnassa tapahtui vakava onnettomuus, kun alle 40-vuotias mies putosi parvekkeelta. Poliisi tutkii tapausta törkeänä pahoinpitelynä, sillä tapahtumien kulkuun liittyy ristiriitaisia tietoja. Mies…
Rikos • jaetut avainsanat: #Pahoinpitely
Poliisi tutkii juhannuspäivänä Nokialla tapahtunutta tapon yritystä, jossa epäilty nainen on lyönyt miestä päähän. Aluksi epäiltiin kirvestä tekovälineenä, mutta se on vielä…
Rikos • jaetut avainsanat: #Nokia
Tampereella 16- ja 18-vuotiaat pojat suunnittelivat kouluiskua, kertoo syyttäjä. Suunnitelma sisälsi yksityiskohtaisia vaiheita rikoksentekovälineiden hankkimisesta ja teon toteuttamisesta. Poikien mukaan kyse oli…
Rikos • jaetut avainsanat: #Rikos
Tampereen käräjäoikeudessa on alkanut oikeudenkäynti, jossa kahta poikaa syytetään kouluiskun suunnittelusta. 16- ja 18-vuotiaat pojat ovat epäiltyinä törkeän henkeen ja terveyteen kohdistuvan…
Rikos • jaetut avainsanat: #Rikos
Poliisi tutkii Varkaudessa tapahtunutta henkirikosta, jossa epäillään kahta kolmekymppistä miestä. Heitä vaaditaan vangittavaksi Pohjois-Savon käräjäoikeudessa. Nuoremmalla miehellä ei ole rikosrekisteriä viimeiseltä kymmeneltä…
Rikos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.06.2026 TILANNE Koivun kukinta on päättynyt myös Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät erittäin vähäisiksi Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisesta runsaaseen maan etelä- ja keskiosissa. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat Keski- ja Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määriä. ENNUSTE Koivun kukinta on päättynyt koko maassa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät Pohjois-Lapissa hyvin pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät ovat enimmäkseen vähäisiä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.