Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Politiikassa Sofia Virralle ei tule seuraamuksia poissaolosta, ja Miapetra Kumpula-Natri siirtyy Teknologiateollisuuteen. Taloudessa Kaakkois-Suomen elinvoimakeskus irtisanoo 15 työntekijää.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Madridissa sijaitseva pilvenpiirtäjä evakuoitiin tulipalon vuoksi. Rakennuksessa havaittiin runsasta savua, mutta pelastusviranomaiset kertoivat tilanteen olevan hallinnassa. Kukaan ei loukkaantunut onnettomuudessa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Madridissa sijaitseva pilvenpiirtäjä evakuoitiin tulipalon vuoksi. Rakennuksessa havaittiin runsasta savua, mutta pelastusviranomaiset kertoivat tilanteen olevan hallinnassa. Kukaan ei loukkaantunut onnettomuudessa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.6.2026 klo 19:12, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti MTV Uutiset, Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tulipalo pilvenpiirtäjässä Madridissa • Räjähdys tyhjentää pilvenpiirtäjän Madridissa.
Tulipalo Madridin pilvenpiirtäjässä
Madridissa syttyi tulipalo pilvenpiirtäjässä. Rakennuksessa oli paljon savua, joten se evakuoitiin. Pelastusviranomaiset kertoivat, että tilanne on hallinnassa. Kukaan ei loukkaantunut tulipalossa.
Madridissa sijaitseva pilvenpiirtäjä evakuoitiin tulipalon vuoksi. Rakennuksessa havaittiin runsasta savua, mutta pelastusviranomaiset kertoivat tilanteen olevan hallinnassa. Kukaan ei loukkaantunut onnettomuudessa.
Madridissa tapahtui räjähdys, joka johti pilvenpiirtäjän tyhjentämiseen. Räjähdyksen seurauksena sisällä syttyi myös tulipalo. Tilanne on edelleen kehittyvä.
Ranskassa kaakkoisosassa löytyi kaksi lasta kuolleina autosta, ja kuumuuden epäillään olevan kuolemien syynä. Maanantaina lämpötila nousi yli 40 asteeseen, ja kuolemansyyntutkinta on…
Ulkomaat
Yhdysvaltojen keskuspankin pitkäaikainen johtaja Alan Greenspan on kuollut satavuotiaana. Hänen vaimonsa kertoi, että Greenspan kuoli Parkinsonin taudin komplikaatioihin. Greenspan johti Fediä yli…
Ulkomaat
Keir Starmer on ilmoittanut eroavansa Britannian pääministerin tehtävästä. Tämä on jo seitsemäs pääministerin vaihdos kymmenen vuoden sisällä. Uuden pääministerin valinta on nyt…
Ulkomaat
Yhdysvaltojen ja Iranin rauhanneuvottelut ovat edistyneet Sveitsissä. Osapuolet sopivat tiekartasta lopullisen sopimuksen saavuttamiseksi 60 päivän kuluessa. Neuvotteluissa käsitellään taistelujen lopettamista Libanonissa ja…
Ulkomaat
Kolumbian presidentinvaalit voitti oikeistolainen Abelardo de la Espriella, joka sai 49,7 prosenttia äänistä. Hänen vastustajansa, vasemmistolainen Ivan Cepeda, sai 48,7 prosenttia. De…
Ulkomaat
Turkissa on pidätetty yli 200 ihmistä ennen Naton huippukokousta, joka pidetään Ankarassa. Pidätettyjen joukossa on toimittajia, asianajajia ja tutkijoita. Viranomaisten mukaan pidätykset…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.06.2026 TILANNE Koivun kukinta on päättynyt myös Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät erittäin vähäisiksi Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisesta runsaaseen maan etelä- ja keskiosissa. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat Keski- ja Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määriä. ENNUSTE Koivun kukinta on päättynyt koko maassa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät Pohjois-Lapissa hyvin pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät ovat enimmäkseen vähäisiä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.