Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Työttömyysluvut ovat nousseet Suomessa, ja Ranskassa on vahvistettu ensimmäinen ebolatapaus. Fortum sulkee Meri-Porin hiilivoimalaitoksen. Työttömyysluvut nousivat Suomessa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Kempeleessä Sääskensuon alueella syttyi tiistai-iltana tulipalo nuoresta ja tiheästä metsästä. Pelastuslaitoksen mukaan palopaikka sijaitsi kaukana metsäautotieltä, mikä vaikeutti sammutustöitä. Veden saaminen paikalle kesti pitkään huonojen kulkuyhteyksien vuoksi.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Kempeleessä Sääskensuon alueella syttyi tiistai-iltana tulipalo nuoresta ja tiheästä metsästä. Pelastuslaitoksen mukaan palopaikka sijaitsi kaukana metsäautotieltä, mikä vaikeutti sammutustöitä. Veden saaminen paikalle kesti pitkään huonojen kulkuyhteyksien vuoksi.
Aiheesta on julkaistu 7 juttua, 3 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.6.2026 klo 19:54, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Kaleva, Hämeen Sanomat, Keskisuomalainen.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Tulipalo syttyi nuoresta metsästä Kempeleessä • Kempeleessä syttyi maastopalo tiistaina • Kempeleessä syttyi maastopalo.
Tulipalo syttyi Kempeleessä
Kempeleessä syttyi tulipalo tiistai-iltana. Palo tapahtui nuoresta ja tiheästä metsästä. Pelastajat saivat vaikeuksia päästä paikalle. Veden saaminen kesti pitkään huonojen teiden vuoksi.
Kempeleessä Sääskensuon alueella syttyi tiistai-iltana tulipalo nuoresta ja tiheästä metsästä. Pelastuslaitoksen mukaan palopaikka sijaitsi kaukana metsäautotieltä, mikä vaikeutti sammutustöitä. Veden saaminen paikalle kesti pitkään huonojen kulkuyhteyksien vuoksi.
Kempeleessä syttyi maastopalo tiistaina iltapäivällä. Pelastuslaitos sai tiedon palosta noin vartin yli seitsemän, jolloin palo oli noin 20–30 metriä leveä ja eteni metsikössä. Palo rajattiin hakkaamalla kuusenlatvoja.
Kempeleessä syttyi maastopalo, joka rajattiin hakkaamalla kuusenlatvoja. Palo eteni noin 150–200 metrin matkalta ja oli aluksi 20–30 metriä leveä. Pelastuslaitos sai tiedon palosta iltapäivällä.
Kempeleessä on syttynyt maastopalo, josta pelastuslaitos sai tiedon iltapäivällä. Paikalla on ollut sammutusvesiä tulossa, mutta tilanne on edelleen kesken. Pelastuslaitos työskentelee palon sammuttamiseksi.
Kempeleessä on syttynyt maastopalo, jonka tarkkaa sijaintia ei vielä tiedetä. Pelastuslaitos on merkinnyt ensitiedoiksi Liimatien alueen. Palo leviää noin 20–30 metriä leveällä rintamalla.
Hattulassa on syttynyt noin hehtaarin kokoinen maastopalo. Pelastuslaitos sai ilmoituksen palosta tiistai-iltana kello kuuden aikaan. Paloalue sijaitsee hakkuuaukealla.
Perhon Kantoahonhaaralla syttyi maastopalo, joka kattoi puolentoista hehtaarin alueen. Pelastuslaitos sai tiedon palosta tiistaina kello 14.47, ja paikalla on seitsemän sammutusyksikköä. Palo ei ole aiheuttanut vahinkoja, ja sen…
Viitasaarella syttyi maastopalo, joka tuhosi noin 50 x 50 metrin alueen. Palo alkoi roskien poltosta, ja pelastuslaitos on aloittanut jälkisammutustyöt alueella.
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Maastopalo, #Pelastuslaitos
Tänä vuonna on tapahtunut kahdeksas saimaannorpan kuutin kuolema pyydykseen. Viimeisin kuutti löytyi Lappeenrannasta katiskaan hukkuuneena. Pyydys oli alueella, jossa ei ole norppaa…
Luonto ja ympäristö
Juhannussunnuntaina sää pysyy lämpimänä, mutta yöllä Ruotsista saattaa saapua sade- ja ukkoskuuroja Suomeen. Erityisesti maan pohjoisosissa on odotettavissa voimakkaita kuuroja ja tuulenpuuskia.…
Luonto ja ympäristö
Juhannuspäivänä sää on pääasiassa lämmin, erityisesti maan länsiosassa, missä lämpötilat nousevat yli 20 asteen. Lapissa sen sijaan on luvassa sateita ja viileämpää…
Luonto ja ympäristö
Ähtärissä tiistai-iltana kyykäärme päätyi iäkkään asukkaan keittiöön. Pelastuslaitos siirsi käärmeen ulos asunnosta, mikä on harvinainen tapaus. Etelä-Pohjanmaan pelastuslaitoksen mukaan ihmiset usein hoitavat…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Roskienpoltto aiheutti keskikokoisen maastopalon Joutsassa tiistaina. Pelastuslaitos varoittaa avotulen teosta ja kehottaa kansalaisia olemaan varovaisia. Tilanne on nyt hallinnassa, mutta riski palaa…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Pelastuslaitos
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 24.06.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Heinän siitepölymäärät ovat pieniä maan etelä- ja pohjoisosissa ja kohtalaisia maan keskiosissa. Mänty kukkii Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää. ENNUSTE Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pujon kukinnan odotetaan alkavan maan etelä- ja keskiosissa kahden viikon sisällä. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua hyvin pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan eteläosissa kohtalaisista runsaisiin ja ovat maan keskiosissa pääosin kohtalaisia. Pohjois-Pohjanmaan rannikkoalueilla heinän siitepölyä on ilmassa pienistä kohtalaisiin määriä. Muualla maan pohjoisosissa heinän siitepölymäärät jäävät pieniksi. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.