Nimipäivä:
Johannes, Juhani, Jussi, Jani, Janne, Juha, Juhana, Juho, Jukka
13°C Helsinki

Kategoriat

Hyödyllistä nyt

Päivän kooste
Päivän uutiset
Päivitetty 20:02

Politiikassa Sofia Virralle ei tule seuraamuksia poissaolosta, ja Miapetra Kumpula-Natri siirtyy Teknologiateollisuuteen. Taloudessa Kaakkois-Suomen elinvoimakeskus irtisanoo 15 työntekijää.


Moskovan pörssi romahti yli neljä prosenttia

Aihesivu: Moskovan pörssi romahti yli neljä prosenttia

Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.

Moskovan pörssin Moex-indeksi laski maanantaina yli 4 prosenttia, mikä on suurin päivälasku kolmeen vuoteen. Laskua selittävät Ukrainan iskut öljynjalostamoihin ja keskuspankin korkopäätös. Indeksi on laskenut alkuvuodesta yhteensä 14 prosenttia.

  • 3 juttua
  • 2 lähdettä
  • Ulkomaat
  • Päivitetty 23.6.2026 klo 15:29
Liittyvät avainsanat
Katso myös
Uusimmat jutut aiheesta

Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.

Aamun uutiset Päivän tilanne Päivän uutiset Arkisto
Viimeisin päivitysvaihe tänään: Päivän uutiset.

Mistä aiheessa on kyse?

Moskovan pörssin Moex-indeksi laski maanantaina yli 4 prosenttia, mikä on suurin päivälasku kolmeen vuoteen. Laskua selittävät Ukrainan iskut öljynjalostamoihin ja keskuspankin korkopäätös. Indeksi on laskenut alkuvuodesta yhteensä 14 prosenttia.

Aiheesta on julkaistu 3 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.6.2026 klo 15:29, pääluokka Ulkomaat.

Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat, Kauppalehti.

Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Moskovan pörssi romahti yli neljä prosenttia • SpaceX:n osake romahti yli 16 prosenttia • SpaceX:n markkina-arvo romahti 16,4 prosenttia.

Mitä tiedetään juuri nyt

  • Viimeisin tähän aiheeseen liitetty juttu julkaistiin 23.6.2026 klo 15:29.
  • Koosteessa on nyt 3 juttua 2 eri lähteestä.
  • Aihe kuuluu kategoriaan Ulkomaat.
  • Keskeiset avainsanat juuri nyt: #SpaceX, #ElonMusk, #MoskovanPörssi.

Selkokielinen yhteenveto

Moskovan pörssi romahti yli neljä prosenttia

Moskovan pörssi laski maanantaina yli neljä prosenttia. Tämä on suurin lasku kolmeen vuoteen. Laskua aiheuttavat Ukrainan iskut ja korkopäätökset. Öljy-yhtiö Rosneft ja lentoyhtiö Aeroloft kärsivät suurista tappioista.

Tuoreimmat uutiset

Muut aiheet

Piilota / näytä uutisia

Nousevat aiheet


N/A N/A
?°C ?
N/A Tuntuu kuin ?°C

Nykyiset olosuhteet

Tuuli N/A
Puuska N/A
Kosteus N/A
Ilmanpaine N/A
Näkyvyys N/A
Sademäärä (1h) N/A
Pilvisyys N/A
Kastepiste N/A
UV-indeksi (CAMS) N/A

Sade-ennuste (24h)

0 mm Huippu 0.0 mm

Tuntiennuste (24h)

Päiväennuste (8 vrk)

Tilannekartta

Siitepölyn tilannekartta

Ennustekartta

Siitepölyn ennustekartta
L
Leppä
C
Pähkinäpensas
K
Koivu
H
Heinät
P
Pujo
T
Tuoksukki
Vähän
Kohtalaisesti
Runsaasti
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.06.2026

TILANNE

Koivun kukinta on päättynyt myös Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin.
Koivun siitepölymäärät jäävät erittäin vähäisiksi Pohjois-Lapissa.
Heinän siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisesta runsaaseen maan etelä- ja keskiosissa.  Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi.
Kuusi ja mänty kukkivat Keski- ja Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määriä.


ENNUSTE

Koivun kukinta on päättynyt koko maassa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin.
Koivun siitepölymäärät jäävät Pohjois-Lapissa hyvin pieniksi.
Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät ovat enimmäkseen vähäisiä.
Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.