Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Kuluttajat voivat tilata alkoholia kotiovelleen aikaisintaan vuodenvaihteessa, sillä lain voimaantulosta alkaa kuuden kuukauden siirtymäaika.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Italiassa on annettu korkeimman tason hellevaroitus 15 kaupungille, mukaan lukien Rooma ja Milano. Terveydenhuollon asiantuntijat suosittelevat kevyttä ruokavaliota ja sisätiloissa pysymistä kuumimpina tunteina. Lämpötilat nousevat myös muualla Länsi-Euroopassa, kuten Ranskassa.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Italiassa on annettu korkeimman tason hellevaroitus 15 kaupungille, mukaan lukien Rooma ja Milano. Terveydenhuollon asiantuntijat suosittelevat kevyttä ruokavaliota ja sisätiloissa pysymistä kuumimpina tunteina. Lämpötilat nousevat myös muualla Länsi-Euroopassa, kuten Ranskassa.
Aiheesta on julkaistu 2 juttua, 2 eri lähteestä, viimeisin päivitys 23.6.2026 klo 11:33, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Yle Uutiset.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Italia kärsii voimakkaasta helleaallosta • Hellevaroitus 15 kaupungille Italiassa.
Italia kärsii helteestä
Italiassa on helteitä, ja 15 kaupunkia on vaarassa. Pääkaupunki Rooma ja Milano ovat mukana varoituksessa. Ihmisten tulisi syödä kevyesti ja pysyä sisällä kuumimpina aikoina. Myös Ranskassa on erittäin kuumaa.
Italiassa on annettu korkeimman tason hellevaroitus 15 kaupungille, mukaan lukien Rooma ja Milano. Terveydenhuollon asiantuntijat suosittelevat kevyttä ruokavaliota ja sisätiloissa pysymistä kuumimpina tunteina. Lämpötilat nousevat myös muualla Länsi-Euroopassa,…
Italiassa on annettu korkeimman tason hellevaroitus 15 kaupungille, mukaan lukien Rooma ja Milano. Terveydenhuollon asiantuntijat suosittelevat kevyttä ruokavaliota ja sisätiloissa pysymistä kuumimpina tunteina. Länsi-Euroopassa vallitsee voimakas helleaalto, joka…
Kaksi lasta löydettiin kuolleina autosta Ranskassa, missä helle ylitti 40 astetta. Viranomaiset tutkivat kuolemansyytä, mutta kuumuus epäillään olevan syynä. Maan eri puolilla…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Helle
Länsi-Euroopassa kärsitään ennätyksellisistä helteistä, joiden odotetaan nousevan jopa 43 asteeseen Ranskassa. Satoja kouluja on suljettu, ja viranomaiset kehottavat ihmisiä pysymään kotona. Helleaallon…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Helle
Ranskassa kaakkoisosassa löytyi kaksi lasta kuolleina autosta, ja kuumuuden epäillään olevan kuolemien syynä. Maanantaina lämpötila nousi yli 40 asteeseen, ja kuolemansyyntutkinta on…
Ulkomaat
Yhdysvaltojen keskuspankin pitkäaikainen johtaja Alan Greenspan on kuollut satavuotiaana. Hänen vaimonsa kertoi, että Greenspan kuoli Parkinsonin taudin komplikaatioihin. Greenspan johti Fediä yli…
Ulkomaat
Keir Starmer on ilmoittanut eroavansa Britannian pääministerin tehtävästä. Tämä on jo seitsemäs pääministerin vaihdos kymmenen vuoden sisällä. Uuden pääministerin valinta on nyt…
Ulkomaat
Yhdysvaltojen ja Iranin rauhanneuvottelut ovat edistyneet Sveitsissä. Osapuolet sopivat tiekartasta lopullisen sopimuksen saavuttamiseksi 60 päivän kuluessa. Neuvotteluissa käsitellään taistelujen lopettamista Libanonissa ja…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.06.2026 TILANNE Koivun kukinta on päättynyt myös Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät erittäin vähäisiksi Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisesta runsaaseen maan etelä- ja keskiosissa. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat Keski- ja Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määriä. ENNUSTE Koivun kukinta on päättynyt koko maassa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät Pohjois-Lapissa hyvin pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät ovat enimmäkseen vähäisiä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.