Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Metsä Group investoi 25 miljoonaa euroa Muoto-pakkausten tuotantoon, mutta päättää keskeyttää Kuura-tekstiilikuituhankkeen. Unkarin parlamentti on valinnut Andras Bakan…
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Pohjoismaissa, erityisesti Suomessa ja Ruotsissa, odotetaan helteitä, jotka voivat nousta jopa 30 asteeseen. Juhannuksen jälkeen Suomessa lämpötilat laskevat 15-20 asteeseen, kun taas Ruotsissa lämpötilat pysyvät korkeampina. Meteorologit ennustavat, että lämpimät ilmat palaavat loppuviikosta.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Pohjoismaissa, erityisesti Suomessa ja Ruotsissa, odotetaan helteitä, jotka voivat nousta jopa 30 asteeseen. Juhannuksen jälkeen Suomessa lämpötilat laskevat 15-20 asteeseen, kun taas Ruotsissa lämpötilat pysyvät korkeampina. Meteorologit ennustavat, että lämpimät ilmat palaavat loppuviikosta.
Aiheesta on julkaistu 1 juttua, 1 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.6.2026 klo 18:30, pääluokka Luonto ja ympäristö.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Ilta-Sanomat.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Pohjoismaihin saapuu helleaalto.
Helleaalto saapuu Pohjoismaihin
Pohjoismaissa, kuten Suomessa ja Ruotsissa, on tulossa helteitä. Lämpötilat voivat nousta jopa 30 asteeseen. Suomessa juhannuksen jälkeen lämpötila laskee 15-20 asteeseen. Ruotsissa lämpötilat pysyvät korkeampina. Lämpimät ilmat palaavat loppuviikosta.
Pohjoismaissa, erityisesti Suomessa ja Ruotsissa, odotetaan helteitä, jotka voivat nousta jopa 30 asteeseen. Juhannuksen jälkeen Suomessa lämpötilat laskevat 15-20 asteeseen, kun taas Ruotsissa lämpötilat pysyvät korkeampina. Meteorologit ennustavat,…
Sunnuntaina mitattiin lähes 28 asteen helteitä, mutta sää viilenee maanantaina. Etelä- ja keskiosassa lämpötila pysyy kuitenkin kesäisenä, noin 20 asteessa. Uudet helteet…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Helteet
Suomessa juhannusaattoa vietetään poutaisessa ja aurinkoisessa säässä. Lämpötilat nousevat 20–22 asteeseen, ja sisämaassa voidaan saavuttaa jopa 23 astetta. Itä-Suomessa lämpötilat ovat alhaisempia,…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää
Juhannuspäivänä sää on pääasiassa lämmin, erityisesti maan länsiosassa, missä lämpötilat nousevat yli 20 asteen. Lapissa sen sijaan on luvassa sateita ja viileämpää…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää
Tällä viikolla lämpötilat pysyvät 15–20 asteessa, mutta viikonloppuna on odotettavissa hellettä. Lauantaina lämpötilat voivat nousta yli 25 asteen Länsi- ja Etelä-Suomessa. Sunnuntaina…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Helteet, #Sää
Pirkanmaan sää viilenee alkuviikosta alle 20 asteeseen, mutta helle saattaa palata viikonloppuna. Lauantaina lounaasta alkaa nousta lämmintä ilmaa, ja lämpötila voi nousta…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Sää, #Helteet
Etelä- ja keski-Euroopassa koetaan tänä kesänä poikkeuksellisia helteitä, jotka vaikuttavat ihmisten arkeen. Euroopan keskipitkien sääennusteiden keskus ennustaa myös Suomeen normaalia lämpimämpiä jaksoja.…
Luonto ja ympäristö • jaetut avainsanat: #Helteet, #Sää
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 10.08.2026 TILANNE Heinät kukkivat koko maassa, ja pujo kukkii koko levinneisyysalueellaan maan eteläosista Etelä-Lappiin. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin, ja ovat vähäisiä Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla. Pujon siitepölymäärät vaihtelevat vähäisistä kohtalaisiin koko maassa Lappia lukuun ottamatta, Etelä-Lapissa siitepölyä on vähän. Sade laskee ilman siitepölymääriä. Cladosporium- ja Alternaria-homesienten itiöitä on ilmassa kohtalaisesti maan eteläosissa. ENNUSTE Heinien ja pujon kukinta jatkuu. Heinien siitepölymäärät vaihtelevat rannikkoalueilla kohtalaisista runsaisiin. Maan etelä- ja keskiosien sisämaa-alueilla siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta ajoittain kohtalaisiksi. Lapissa, Kainuussa ja Pohjois-Pohjanmaan sisämaa-alueilla määrien odotetaan jäävän vähäisiksi. Pujon siitepölyä on ilmassa vähäisistä kohtalaisiin määriä koko maassa Lappia lukuun ottamatta. Etelä-Lapissa pujon siitepölyä on ilmassa vähän. Sade laskee siitepölymääriä.