Ajankohtaiset uutiset, tiivistelmät ja selkouutiset yhdestä paikasta.
Britanniassa valitaan uusi pääministeri heinäkuussa, kun taas Soste aloittaa muutosneuvottelut mahdollisista irtisanomisista. Lisäksi Yhdysvallat ja Iran edistyvät rauhanneuvotteluissa.
Tällä sivulla näet saman uutisaiheen uusimmat jutut yhdestä näkymästä. Kooste päivittyy automaattisesti, kun aiheesta julkaistaan uusia uutisia.
Ranskassa kaakkoisosassa löytyi kaksi lasta kuolleina autosta, ja kuumuuden epäillään olevan kuolemien syynä. Maanantaina lämpötila nousi yli 40 asteeseen, ja kuolemansyyntutkinta on käynnissä. Helleaallon pelätään olevan yhtä vakava kuin vuoden 2003 helleaalto.
Tästä pääset Uutiskoosteen eri vaiheisiin. Vihreänä näkyy viimeisin tänään päivitetty kooste. Harmaat näkymät aktivoituvat, kun niihin on julkaistu tämän päivän kooste.
Ranskassa kaakkoisosassa löytyi kaksi lasta kuolleina autosta, ja kuumuuden epäillään olevan kuolemien syynä. Maanantaina lämpötila nousi yli 40 asteeseen, ja kuolemansyyntutkinta on käynnissä. Helleaallon pelätään olevan yhtä vakava kuin vuoden 2003 helleaalto.
Aiheesta on julkaistu 5 juttua, 5 eri lähteestä, viimeisin päivitys 22.6.2026 klo 19:01, pääluokka Ulkomaat.
Aihetta seuraavat tällä hetkellä erityisesti Keskisuomalainen, Savon Sanomat, Iltalehti.
Viimeisimmissä päivityksissä painottuvat muun muassa Kaksi lasta kuoli kuumuuteen Ranskassa • Kaksi lasta kuoli kuumuuteen Ranskassa • Kaksi lasta kuoli autoon Ranskassa.
Kaksi lasta kuoli autoon kuumuuteen
Ranskassa löytyi kaksi lasta kuolleina autosta. He olivat Carpentrasin kaupungissa, jossa oli yli 40 astetta lämmintä. Viranomaiset tutkivat kuolemien syytä. Helle on vaarallinen ja voi aiheuttaa muitakin kuolemia.
Ranskassa kaakkoisosassa löytyi kaksi lasta kuolleina autosta, ja kuumuuden epäillään olevan kuolemien syynä. Maanantaina lämpötila nousi yli 40 asteeseen, ja kuolemansyyntutkinta on käynnissä. Helleaallon pelätään olevan yhtä vakava…
Ranskassa löydettiin maanantaina kaksi lasta kuolleina autosta, ja kuumuuden epäillään olevan syynä. Alueella mitattiin lähes 40 astetta, ja kuolemansyyntutkinta on käynnissä. Samalla muualla maassa on raportoitu useista muista…
Kaksi lasta löytyi elottomina autosta Etelä-Ranskassa. Lapset olivat päässeet autoon vanhempiensa huomaamatta. Elohopea kohosi alueella 38 asteeseen, ja kuolinsyiden tutkinta on käynnissä.
Kaksi pientä lasta on kuollut autoon jäämisen seurauksena Ranskassa. Lapset, 2- ja 4-vuotiaat, löydettiin elottomina autotallista Carpentrasissa. Alustavien tietojen mukaan he olivat jääneet kuumaan autoon äitinsä tietämättä.
Kaakkois-Ranskassa kaksi lasta löytyi kuolleena autosta helleaallon aikana. Lapset, 2- ja 4-vuotiaat, kuolivat todennäköisesti kuumuuden vuoksi. Ranskassa on suljettu tai lyhennetty koulupäiviä kuumuuden takia.
Claude Guillemot, Ubisoftin perustajiin kuuluva, on kuollut lento-onnettomuudessa Ranskassa. Onnettomuus tapahtui La Baulessa, ja Guillemotin omistama Cessna 421 -pienkone syöksyi maahan. Onnettomuudessa…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ranska
Etelä-Ranskassa kaksi pikkulasta, 2- ja 4-vuotiaat, löytyivät kuolleina äitinsä autosta. Auto oli pysäköity autotalliin, ja ulkona lämpötila oli noussut +38 asteeseen. Poliisi…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ranska, #Carpentras
Länsi-Euroopassa kärsitään ennätyksellisistä helteistä, joiden odotetaan nousevan jopa 43 asteeseen Ranskassa. Satoja kouluja on suljettu, ja viranomaiset kehottavat ihmisiä pysymään kotona. Helleaallon…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ranska, #Helle
Ranskan hallitus on kieltänyt alkoholin juomisen julkisilla paikoilla Fête de la Musique -tapahtumien yhteydessä. Kielto koskee 35 departementtia, joissa on voimassa punaiset…
Ulkomaat • jaetut avainsanat: #Ranska
Yhdysvallat ja Iran ovat aloittamassa neuvotteluja Sveitsin Bürgenstockissa. Neuvottelujen aiheina ovat Iranin ydinohjelma ja aselepo Libanonissa. Yhdysvaltoja edustaa varapresidentti J. D. Vance,…
Ulkomaat
Bolivian presidentti Rodrigo Paz on julistanut maahan 90 päivän hätätilan vastauksena jatkuviin mielenosoituksiin. Mielenosoittajat, mukaan lukien alkuperäiskansat ja ammattiliitot, vaativat presidentin eroa…
Ulkomaat
Suomen luotetuin epäluotettavan uutisoinnin lähde.
Uutiskaista käyttää välttämättömiä evästeitä palvelun toimintaan. Voit hyväksyä kaikki evästeet tai muokata asetuksia. Lue lisää.
Voit valita, mitä evästeitä Uutiskaista saa käyttää. Välttämättömät evästeet ovat aina käytössä sivuston toiminnan vuoksi. Tilastollisia ja markkinointievästeitä käytetään vain suostumuksellasi. Lue lisää tietosuojakäytännöstämme.
Turun yliopiston siitepölytiedote 22.06.2026 TILANNE Koivun kukinta on päättynyt myös Pohjois-Lapissa. Heinät kukkivat koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät erittäin vähäisiksi Pohjois-Lapissa. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat kohtalaisesta runsaaseen maan etelä- ja keskiosissa. Maan pohjoisosissa siitepölyä on enimmäkseen vähän, mutta määrät voivat nousta Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa ja Etelä-Lapissa paikoin kohtalaisiksi. Kuusi ja mänty kukkivat Keski- ja Pohjois-Lapissa. Runsaana esiintyvä havupuiden siitepöly näkyy keltaisena kerroksena pinnoilla, mutta aiheuttaa allergiaoireita vain harvoille. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määriä. ENNUSTE Koivun kukinta on päättynyt koko maassa. Heinien kukinta jatkuu koko maassa. Pohjois-Norjasta voi kulkeutua pieniä määriä koivun siitepölyä Pohjois-Lappiin. Koivun siitepölymäärät jäävät Pohjois-Lapissa hyvin pieniksi. Heinän siitepölymäärät vaihtelevat maan etelä- ja keskiosissa kohtalaisesta runsaaseen, ja Pohjois-Pohjanmaalla, Kainuussa sekä Etelä-Lapissa vähäisestä kohtalaiseen. Keski- ja Pohjois-Lapissa siitepölymäärät ovat enimmäkseen vähäisiä. Sade laskee ilmassa olevan siitepölyn määrää.